کد خبر: 925781
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴
ابراهیم انتظاری با اشاره به بهترین راه برای پیشگیری از مشکلات اسکلتی و عضلانی گفت: فیزیوتراپی می‌تواند در بهبود بیماری‌هایی مانند سکته‌های قلبی و عروقی، شکستگی‌ها و بیماری‌های زنان و زایمان مفید واقع شود.
جوان آنلاین: ابراهیم انتظاری عضو هیات مدیره انجمن علمی فیزیوتراپی ایران در خصوص روز جهانی فیزیوتراپی با اعلام این خبر گفت: روز ۸ سپتامبر مصادف با ۱۷ شهریور ماه روز جهانی فیزیوتراپی نام گذاری شده است و شعاری که امروز توسط کنفدراسیون بین المللی فیزیوتراپی نام گذاری شده با عنوان حرکت برای ایجاد سلامتی است.

وی گفت: فیزیوتراپی در ایجاد سلامت جامعه بسیار مهم است برای اینکه شعارش حرکت است و خوب می‌دانید بی حرکتی از معضلات جامعه امروز و همه کشور‌ها است و جامعه ما هم استثنا ازاین وضعیت نیست و بی حرکتی معضلات زیادی را برای جامعه ما ایجاد کرده بنابراین انجام حرکت می‌تواند خیلی موثر باشد.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: فیزیوتراپیست می‌تواند افراد و حرکاتشان را به بهترین وجه راهنمایی کند و بگوید چه حرکاتی برای چه افرادی موثر و مفید است.

انتظاری عنوان کرد: یکی از مطالبی که توسط فیزیوتراپیست‌ها می‌تواند انجام شود این هست که فرد باید از انجام ورزش و حرکاتش لذت ببرد و بداند چه حرکاتی برایش مناسب هست و این فیزیوتراپیست است که می‌داند برای هر فرد چه تمرینی لازم است.
وی گفت: فیزیوتراپی می‌تواند در بهبود بسیاری از بیماری‌ها مانند ضایعات، تروما، سکته‌های قلبی و عروقی، تصادفات، شکستگی‌ها، ضایعات عصبی و حتی در بیماری‌های زنان و زایمان در بیماری‌های ریوی و حتی در اطفال برای سلامت جامعه مفید واقع شود.

وی در پاسخ به این سوال که بهترین راه برای پیشگیری از مشکلات اسکلتی عضلانی چیست؟ عنوان کرد: بهترین پیشنهاد ورزش کردن در سنین مختلف است، ولی نکته‌ای که حائز اهمیت است این است که حتی المقدور سعی کنیم کار‌هایی که باعث تنبلی ملن میشود انجام ندهیم مثل خرید اینترنتی که شاید مزایایش کم کردن ترافیک است، اما باعث کم کردن تحرک می‌شود.
انتظاری ادامه داد: وقتی بی حرکتی بیشتر می‌شود خواه ناخواه در تمام مفاصل خشکی خاصی پیش می‌آید که وقتی یک حرکت انجام می‌دهد بلافاصله درد شدیدی دربدن فرد ایجاد می‌شود و باید استراحت کند چرا که عادت به حرکت نداشته است.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر