کد خبر: 925734
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۷
شهر آب میزبان شد
همایش لبخند آب با حضور بیش از 6 هزار نفر از اقصی نقاط کشور در دهکده تفریحی و گردشگری شهرستان چادگان" شهر آب "برگزار شد

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، مدیر آبفا شهر چادگان با اشاره به استقبال بی نظیر مردم از این همایش گفت: همایش لبخند آب که با محوریت فرهنگ سازی مردم با سازگاری با کم آبی در دستور کار قرار گرفت برگزاری آن در این دهکده که یکی از قطب های گردشگری در کشور بشمار می آید در واقع منجر شده علاوه بر اینکه مردم شهرستان چادگان از طریق برنامه های آموزنده و شاد با مصرف صحیح آب آشنا شوند بلکه مسافرانی که از جاجای کشور به این دهکده تفریحی آمدند با حضور در این همایش با مبانی مصرف صحیح آب بیشتر آشنا شدند.

داود باتوانی به ضرورت مصرف صحیح آب در شهرستان چادگان پرداخت و اعلام کرد:آب شرب شهرستان چادگان از طریق 3 حلقه چاه تامین می شود که خشکسالی های اخیر کاهش آبدهی این چاهها را به همراه داشت بطوریکه در گذشته که آبدهی این چاهها حدود 30 لیتر در ثانیه بوده هم اکنون به کمتر از 10 لیتر در ثانیه رسیده است.

وی ادامه داد:امسال با اینکه حفر یک حلقه چاه در دستور کار قرار گرفت اما همچنان ما با مشکل کمبود آب مواجه بودیم چراکه  در سالهای اخیرنه تنها به منابع آبی و تولید آب در شهرستان چادگان اضافه نشده بلکه در نیمه اول سال  با افزایش گردشگران به این شهرستان مصرف آب افزایش می یابد که مانع از برقراری تعادل عرضه وتقاضا آب می شود.

مدیر آبفا چادگان به ترویج  فرهنگ سازی مصرف صحیح آب درچادگان اشاره کردو اعلام نمود: در چند سال اخیر با با برنامه های فرهنگی که از سوی آبفا چادگان اعمال گردید مصرف سرانه آب در این شهرستان کاهش یافت بطوریکه هم اکنون مصرف سرانه آب در چادگان 107 لیتر در شبانه روز است در حالیکه این رقم نسبت به سال گذشته حدد 9درصد کاهش یافته است.

باتوانی اعلام کرد:با فزایش روز افزون تقاضا و نیزاز سویی با  کاهش دبی چاهها ، تامین آب شرب مشترکین در شهرستان چادگان با مشکلاتی روبرو است بر این اساس به نظر می رسد تامین پایدارآب شرب مشترکین درچادگان مستلزم اجرای طرح انتقال آب به این شهرستان می باشد که در این رابطه طرح انتقال آب از چشمه لنگان به چادگان مورد بررسی قرار گرفته است.

وی به کیفیت  مطلوب  آب شرب درچادگان اشاره کرد و عنوان کرد: در حال حاضر خوشبختانه کیفیت آب شرب در چادگان بسیار مطلوب است .

مدیر آبفا چادگان گفت: زون بندی شبکه آب یکی راههای توزیع عادلانه آب در فصل تابستان بوده است که با اجرای این پروژه توانستیم آب شرب را به صورت عادلانه میان مشترکین توزیع کنیم.

باتوانی با موثر خواندن همایش سازگاری با کم آبی در ترویج مصرف بهینه آب میان مردم اظهارداشت: همایش سازگاری با کم آبی با حضور بیش ازشش هزار نفر از اقشار مختلف مردم برگزار شد که دراین همایش هنرمندان بنام ملی و استانی با بهره گیری از ابزارهای مختلف هنری مردم را ترغیب به مصرف صحیح آب نمودند که مطمئنا برگزاری این فبیل برنامه ها بی تاثیر در ترویج مصرف صحیح آب نیست .

وی افزود:هنرمندان جنگ شادی لبخند آب با اجرای تتاتر عروسکی ویژه کودکان و نوجوانان همچنین نواختن  موسیقی زنده  با فراهم نمودن فضایی بسیار شاد ، مردم رابه چگونگی سازگاری با کم آبی  آب ترغیب نمودند.

 

      

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر