کد خبر: 925724
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۳
بیژن بیرنگ تهیه‌کننده و کارگردان در نقد اسپانسرمحور شدن برنامه‌های تلویزیون معتقد است این اسپانسرها چون بخشی از بودجه تلویزیون را تامین می‌کنند به نوعی بر آن ریاست هم دارند.

جوان آنلاین: بیژن بیرنگ برنامه‌ساز و کارگردان تلویزیون در درباره فراگیری برنامه‌های اسپانسرمحور در تلویزیون گفت: پشتیبانی مالی بیشتر این برنامه‌ها در اختیار اپلیکیشن‌ها قرار گرفته و شما به عنوان مخاطب نیز مجبورید با این اپلیکیشن‌ها در ارتباط باشید.

وی درباره رویکرد برنامه‌ها که تحت‌تاثیر اسپانسرها قرار می‌گیرند، اظهار کرد: همیشه یادمان باشد آن کسی که پول می‌دهد رییس است و وقتی شما از اسپانسر بودجه خود را دریافت می‌کنید آن اسپانسر رییس شما می‌شود.

کارگردان سریال «خانه سبز» اضافه کرد: زمانی که ما در تلویزیون کار می‌کردیم، سازمان صداوسیما بودجه را می‌داد و او رییس بود ولی درحال حاضر که این سازمان پولی ندارد اسپانسرها صاحب برنامه‌ها شده‌اند.

بیرنگ با اشاره به مشکلات اسپانسرینگ اپلیکیشن‌ها اظهار کرد: اکنون اگر شما می‌خواهید در رأی‌گیری برنامه‌ای شرکت کنید باید حتما پیامکی ارسال کنید و یا از طریق اپلیکیشن‌ها اقدام کنید که پول زیادی را به سازمان‌هایی چون مخابرات سرازیر می‌کند و بعد تلویزیون سهمی از این درآمد را دریافت می‌کند.

وی با اشاره به تبلیغات بی رویه اسپانسرها در برنامه‌ها اظهار کرد: مشکل این است که این اسپانسرها تبلیغات خود را به درون برنامه‌ها وارد کرده‌اند و باید سازوکاری می‌بود که تبلیغات برنامه‌ها در ابتدا یا انتهای برنامه‌ها پخش می‌شد و به این ترتیب اسپانسرها هستند که برنامه را می‌سازند نه تلویزیون.

تهیه‌کننده مجموعه «دنیای شیرین» در پایان درباره روند افزایش برنامه‌های اسپانسرمحور توضیح داد: اگر اسپانسر نداشته باشید ساخت برنامه ممکن نیست و حتی یک برنامه ساده هم تولید نخواهد شد، چراکه عوامل مختلف دستمزد خوب می‌خواهند. به‌طور مثال تلویزیون چون پول ندارد، نمی‌تواند دستمزد چندانی به یک مجری بدهد بنابراین برنامه‌ساز برای مجری خوب باید سراغ اسپانسر برود تا بتواند دستمزد او را تامین کند.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار