محمد صدری در همایش ملی سوادآموزی و توسعه مهارتها در مجتمع فرهنگیان تبریز اظهار کرد: اگر بخواهیم هزینهای در نهضت سوادآموزی صرف کنیم، عمدتاً به سمت بهسازی منابع انسانی نهضت سوادآموزی باید برویم.
وی افزود: از حدود ۱۵ سال پیش، افرادی که در جامعه بیسواد بودند را در دو گروه میشناختیم که اولین گروه محرومان بودند که به نوعی از تحصیلات محروم ماندهاند.
رئیس دفتر منطقهای ISESCO با بیان اینکه باید ما نیازمند معلم فکور و کارگزار فکور هستیم، گفت: وقتی یک پارادایمی متحول شده پس نیاز به معلم فکوری هست و بعد آن باید ساز و کارها را مشخص کرد.
وی خاطرنشان کرد: معلم و برنامهها باید فکور باشند چراکه نمیتوان یک سبک و سیاق را دنبال کرد و تصور کرد، میتوان به نتیجه رسید.
صدری با اشاره به اینکه مدیریتها باید به استانها برود، افزود: این همان نوع مدیریت اقتضایی است و باید به سمت آموزش مبتنی بر مهارت حرکت کنیم.