کد خبر: 925708
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۵
فرماندار اسکو:
فرماندار اسکو با تاکید به اینکه آمار بی‌سوادی سیاه در حال کاهش است ولی آمار بی‌سوادی سفید رو به افزایش است، گفت: درصد با سوادی در شهرستان اسکو ۹۱/۲ بوده در حالی که شاخص استان ۸۴/۷ است.

مرتضی محمدزاده  در همایش ملی سوادآموزی و توسعه مهارت‌ها در مجتمع فرهنگیان تبریز اظهار کرد: از لحاظ آموزش کارهای بزرگی در کشور انجام گرفته و بنده نیز قصد نقد بر آن کارها را ندارم.

وی با بیان اینکه ۸ میلیون و ۸۰۰ هزار بی‌سواد در کشور وجود دارد که ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در گروه هدف ۱۰ تا ۵۰ سال قرار دارند، گفت: آمار بی‌سوادها مشخص شده است ولی آیا آماری از بی‌سوادهای دارای مدرک نیز داریم که دارای بی‌سواد سفید هستند؟

فرماندار اسکو  با اشاره به تعریف سنتی سواد گفت: طبق این تعریف هر کسی توانایی خواندن و نوشتن را داشته باشد، باسواد محسوب می‌شود ولی قبول کنیم که مدارک آموزشی ما را در توهم دانستن گرفتار کرده است.

وی خاطرنشان کرد: طبق 6 شاخص یونسکو در قرن ۲۱، کسی باسواد است که سواد ارتباطی، عاطفی، رسانه‌ای، رایانه‌ای و آموزش و پرورشی داشته باشد.

محمدزاده متذکر شد: الان مدیران در بحث مهارت هفتگانه فناوری اطلاعات عقب مانده‌اند.

وی افزود: البته چند شاخص دیگر از جمله سواد سلامت و سواد شهروندی نیز جزو شاخص‌های مهم برای یک فرد با سواد است.

فرماندار اسکو بیان کرد: در حال حاضر ۱۴ درصد جمعیت کشور دچار اختلالات روانی هستند که فقط ۱۰ درصد آنها از مشکل خود با خبر هستند که ناشی از کمبود سواد سلامت در افراد است.

وی با تاکید به اینکه آمار بی‌سوادی سیاه در حال کاهش است ولی آمار بی‌سوادی سفید رو به افزایش است، گفت: در صد با سوادی در شهرستان اسکو ۹۱/۲ است که شاخص استان ۸۴/۷ می‌باشد.

محمدزاده بیان کرد: کارخانه و سرمایه‌گذاری در جامعه اثری نخواهد داشت اگر توجهی به آموزش و دانایی جامعه نشود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر