کد خبر: 925697
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۱
مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری سمنان تأکید کرد:
مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری سمنان و رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان تفاهم همکاری در مبارزه با قاچاق کالا و ارز امضا کردند.

حسن اسلامی راد مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری سمنان در جلسه انعقاد تفاهم نامه همکاری با جهاددانشگاهی استان سمنان، با تأکید بر بهره گیری از ظرفیت های جهاددانشگاهی در مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: این تفاهم نامه همکاری بین جهاددانشگاهی و دبیرخانه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان سمنان منعقد می شود و از ظرفیت ها و پتانسیل های مجموعه جهاددانشگاهی در حوزه فرهنگی، آموزشی و پژوهشی در بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز استفاده خواهد شد.

وی افزود: ارتقاء سطح دانش و آگاهی جامعه و دانشگاهیان، گسترش روحیه مقابله فرهنگی با معضل قاچاق کالا و ارز، توسعه و ترویج فرهنگ مصرف کالای ایرانی و تلاش برای احیاء سبک زندگی ایرانی – اسلامی در خانواده و جامعه، اهتمام در زمینه هدایت پژوهش ها و پایان نامه ها و مقالات دانشجویی به سمت قاچاق کالا و ارز، ترویج فرهنگ حمایت از کالای ایرانی و همچنین تبیین قبح استفاده از کالای خارجی و قاچاق از مهمترین اهداف و محور های این تفاهم نامه همکاری است.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری سمنان با اشاره به اینکه امروزه شاهد جنگ تمام عیار و نابرابر اقتصادی دشمن هستیم، گفت: امروزه با شرایط حاکم، مبارزه با قاچاق کالا و ارز، به عنوان یک وظیفه و تکلیف برای همه مردم و مسوولین است و همه باید در این حوزه احساس تکلیف کنند.

اسلامی راد با اشاره به عناوین انتخابی شعار سال از سوی مقام معظم رهبری، افزود: در تحقق عملی شعار سال موفق نمی شویم، مگر اینکه در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز به طور جدی کار و تلاش کنیم، در همین راستا ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان از ظرفیت همه دستگاه ها و ارگان ها برای پیشبرد اهداف عالیه استفاده خواهد کرد.

وی همچنین از جهاددانشگاهی به عنوان یک نهادی ساختاری و سازمانی که توانسته است بسیار از خلاء های موجود در کشور را بر طرف و رفع کند، نام برد و گفت: مجموعه جهاددانشگاهی به واسطه اینکه پایه و اساس علمی دارد، در حوزه های فرهنگی، آموزشی، پژوهشی، نظرسنجی و... بسیار می تواند کمک کند، همانطور که در بحث فعالیت های فرهنگی نیز، فعالیت های خود را به سمت تحقق شعار سال و حمایت از کالای ایرانی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز سوق داده است.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان نیز در این جلسه تأکید کرد: با عنایت به اینکه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در راستای نامگذاری شعار سال از منویات مقام معظم رهبری است، مجموعه جهاددانشگاهی نیز تمام ظرفیت های علمی، پژوهشی، تحقیقاتی، آموزشی و فرهنگی خود را به این سمت سوق داده است و در همین راستا و در 40 سالگی انقلاب اسلامی ایران، اردوهای فرهنگی ایران مرز پرگهر و بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی استان و برگزاری گفتمان ها و نشست های دانشجویی را برنامه ریزی و اجرا می کند.

حسن رهایی ادامه داد: با انعقاد این تفامه نامه همکاری نیز، به منظور افزایش تعاملات و همکاری ها با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان و با ملحوظ نظر قراردادن فرمان و منویات مقام معظم رهبری و سیاست های دولت، در راستای نیل به اهداف ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز تلاش خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه مبارزه با قاچاق کالا و ارز از ضرورت های نظام است، ادامه داد: مجموعه جهاددانشگاهی استان سمنان نیز این موضوع را به عنوان یک رسالت برای خود می داند و تمام ظرفیت ها و پتانسیل های مجموعه را به این سمت سوق خواهیم داد.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان تصریح کرد: در بحث قاچاق کالا و ارز، علاوه بر اینکه مبارزه و جنگ خواهیم داشت، در این بخش باید نگاه خودباوری به ظرفیت ها و تولیدات داخلی را در جامعه تقویت کنیم، فعالیت های زیاد فرهنگی، پژوهشی و آموزشی لازم است تا نگاه جامعه به این سمت و ظرفیت های داخلی کشور تقویت شود، مجموعه جهاددانشگاهی با فعالیت های فرهنگی و رسانه ای در جهت تحقق این اهداف با استانداری سمنان همکاری خواهد داشت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر