کد خبر: 925674
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۸
بمباران گسترده مواضع تروریست‌ها در محور ادلب–حما شروع شد
یک روز پس از نشست سه‌جانبه ایران، روسیه و ترکیه در تهران جنگنده‌های سوری و روسی مواضع تروریست‌ها را در استان ادلب به صورت گسترده بمباران کردند؛ تحولاتی که نشان‌دهنده عزم جدی دمشق و متحدانش برای ریشه‌کن کردن القاعده در ادلب به‌رغم تهدید‌ها و فشار‌های غرب است.
یک روز پس از نشست سه‌جانبه ایران، روسیه و ترکیه در تهران جنگنده‌های سوری و روسی مواضع تروریست‌ها را در استان ادلب به صورت گسترده بمباران کردند؛ تحولاتی که نشان‌دهنده عزم جدی دمشق و متحدانش برای ریشه‌کن کردن القاعده در ادلب به‌رغم تهدید‌ها و فشار‌های غرب است.
نیرو‌های هوایی روسیه و سوریه روز گذشته مواضع گروه‌های تروریستی را در محور حما – ادلب هدف حملات گسترده قرار دادند و منابع سوری از شروع عملیات آزادسازی ادلب خبر دادند. پایگاه خبری المصدرنیوز به نقل از یک مقام نظامی در دمشق نوشت عملیات ادلب با حملات هوایی شروع شده است. هرچند این منبع نظامی تأکید کرده عملیات زمینی هنوز شروع نشده و احتمالاً طی چند روز آینده واحد‌های ارتش سوریه دست به پیشروی زمینی خواهند زد. استان ادلب واقع در شمال سوریه حدود سه سال قبل به کنترل گروه‌های تروریستی به رهبری جبهه النصره شاخه سوری القاعده درآمد. پس از آزادسازی اکثر مناطق حالا دولت سوریه بر ادلب متمرکز شده است؛ مسئله‌ای که نگرانی جدی غرب به رهبری امریکا را در پی داشته است. بازگشت ادلب تحت کنترل حاکمیت مرکزی به معنی پایان بعد داخلی جنگ سوریه خواهد بود و در نتیجه دولت سوریه و متحدانش تلاش‌های خود را متوجه اشغالگران امریکایی واقع در شمال شرقی و جنوب شرقی خواهند کرد. امریکا برای جلوگیری از عملیات ارتش سوریه در ادلب تلاش‌های زیادی به کار گرفته و حتی با مطرح کردن احتمال استفاده از سلاح شیمیایی از دخالت نظامی حرف زده‌اند. چند روزی است که روسیه نسبت به توطئه جدید شیمیایی در ادلب هشدار می‌دهند. ایگور کوناشینکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: تحریکات آماده‌سازی برای حمله شیمیایی ساختگی به ادلب در سوریه، هشتم سپتامبر از سوی تروریست‌ها تکمیل می‌شود و ما باید آمادگی مقابله با این حملات را داشته باشیم. مسکو پیش از این هشدار داده بود که سازمان‌های جاسوسی غرب درصدد جعل یک حمله شیمیایی هستند تا زمینه دخالت امریکا، انگلیس و فرانسه را فراهم آورند. با وجود این، حملات روز گذشته جنگنده‌های سوری و روسی نشان می‌دهد آن‌ها بدون توجه به تهدید‌های امریکا برای آزادسازی این استان مصمم هستند.
تمرینات نظامی امریکا در داخل خاک سوریه
ائتلاف بین‌المللی ضد داعش به سرکردگی امریکا تمرینات نظامی را در منطقه التنف سوریه؛ جایی که یکی از پایگاه‌های امریکایی در آنجا قرار دارد، آغاز کرده در حالی که گزارش‌هایی منتشر شده مبنی بر اینکه روسیه به امریکا اطلاع داده مناطقی را که نیرو‌های امریکایی نیز هستند، هدف می‌گیرد. به گزارش سیریانیوز، در بیانیه ائتلاف امریکایی آمده است، عملیات «اراده دشوار» تمرینی نظامی است که روز جمعه آغاز شده است. یک منبع در وزارت دفاع امریکا اعلام کرد، بیش از ۱۰۰ سرباز امریکایی در این رزمایش مشارکت می‌کنند و سه روز ادامه خواهد داشت. ائتلاف مذکور روشن ساخته است، این تمرینات و رزمایش‌ها در منطقه‌ای محافظت شده نظامی در التنف و در محدوده ۵۵کیلومتری اطراف آن انجام می‌شود. این مانور پس از آن صورت می‌گیرد که اخیراً شبکه سی‌ان‌ان امریکا در گزارشی فاش کرد، مسکو اخیراً دو بار به واشنگتن اطلاع داده نیرو‌های روسی و نیرو‌های ارتش سوریه آماده هدف گرفتن مناطقی در سوریه هستند که در آنجا ده‌ها نظامی امریکایی مستقر هستند. براساس این گزارش، منابعی که این اظهارات را به طرف روس نسبت داده‌اند به این شبکه گفته‌اند روسیه تأکید کرده افراد مسلح شورشی در مناطق تحت کنترل ارتش امریکا هستند. سی‌ان‌ان افزوده است، نگرانی‌هایی در واشنگتن به وجود آمده مبنی بر اینکه نیرو‌های امریکایی در صورت حمله روسیه در معرض خطر هستند. این شبکه در ادامه می‌آورد، طرف امریکایی هشدار‌هایی به مسکو داده که نباید حضور نیرو‌های نظامی امریکا را به خطر بیندازد و حمله‌ای به آن‌ها داشته باشد. طبق اطلاعات به دست آمده، نگرانی‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه روس‌ها می‌توانند از جنگنده و کشتی جنگی در بخش شرقی دریای مدیترانه برای حمله به افراد مسلح استفاده کنند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمدرضا طاعتی
|
United Arab Emirates
|
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
0
0
آمریکای خائن وداعش پروربایستی هرچه زودتر گورش راازسوریه گم کندوگرنه باخفت وخواری بیرونش خواهندانداخت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار