کد خبر: 925654
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۲
شیوا نوروزی
لغو اردو‌های برون‌مرزی اقدامی است که در این اوضاع اقتصادی گریبان برخی رشته‌های ورزشی را گرفته و این در حالی است که غیبت در اردو‌های خارجی و تورنمنت‌های بین‌المللی به ضرر تیم‌های ملی تمام خواهد شد. با اینکه صرفه‌جویی اقتصادی وظیفه همه از جمله اهالی ورزش است، اما برای اینکه پروژه کمک ورزش به اقتصاد کشور به بهترین شکل ممکن تحقق یابد، بهتر است مسئولان ورزش به خصوص در شورای برون‌مرزی وزارت ورزش و جوانان نظارت ویژه‌ای بر اعزام افراد غیرمسئول همراه تیم‌ها داشته باشند. از این طریق می‌توان از خروج بی‌رویه ارز جلوگیری کرد و در عوض تیمی کامل را به رقابت‌ها فرستاد.
در بین رشته‌های ورزشی کشتی فعلاً بیش از همه طعم بی‌پولی و محقق نشدن وعده‌ها را چشیده تا جایی که در چند روز اخیر چند اعزام خارجی تیم‌های کشتی که از قبل برنامه‌ریزی هم شده بود، لغو شد تا معلوم شود این رشته المپیکی و مدال‌آور در رأس پروژه صرفه‌جویی قرار دارد. علاوه بر این، فدراسیون کشتی ماه‌هاست که بی‌توجهی‌های تعجب‌برانگیز مسئولان ارشد ورزش را تحمل می‌کند و حتی بازی‌های آسیایی نیز باعث نشد تا آقایان دیدگاهشان را نسبت به ورزش اول مملکت تغییر دهند. درست در روز‌هایی که تیم ملی والیبال در اسلوونی و اردوی تدارکاتی بسر می‌برد، تیم ملی تیراندازی به مسابقات جهانی اعزام شده و تیم ملی فوتبال نیز به زودی برای برگزاری بازی دوستانه با ازبکستان به این کشور سفر می‌کند، بحث لغو سفر‌های غیرضروری ورزشی‌ها دوباره مطرح شده است. درست است که در شرایط کنونی پرداخت ارز دولتی به ورزشی‌ها جای توجیه ندارد، اما نکته اینجاست که تا همین هفته پیش برخی‌ها با هزینه بیت‌المال چند هفته‌ای را در جاکارتا سپری کردند و با پایان بازی‌های آسیایی به کشور بازگشتند!
هنوز اعزام همراهان زیاد کاروان ورزشی کشورمان به بازی‌های آسیایی جاکارتا مورد بررسی قرار نگرفته و با روندی که آقایان در پیش گرفته‌اند، بعید به نظر می‌رسد که اهمیتی به این موضوع بدهند. قطعاً بررسی لیست افراد غیرورزشی‌ای که کاروان ایران را در اندونزی همراهی کردند برای مسئولان کمیته ملی المپیک و همچنین وزارت ورزش کار سختی نیست، اما اینکه چرا از ابتدا با اعزام این نفرات که متأسفانه تعدادشان کم هم نبود، موافقت شد، سؤالی است که منتظر شنیدن پاسخ آن هستیم، آقایان نه‌تن‌ها واکنشی به این موضوع نشان نداده‌اند که همچنان بر صرفه‌جویی تیم‌های ورزشی تأکید دارند.
شکی نیست که در این آشفته‌بازار ارزی، ورزشی‌ها نباید انتظار داشته باشند شرایط مثل گذشته باشد، اما اهالی ورزش، به‌ویژه ورزشکاران این انتظار را دارند که مسئولان خود را از مردم مستثنا ندانند و آن‌ها نیز در این صرفه‌جویی‌ها سهیم باشند. مسئول یا مسئولانی که سفر‌های برون‌مرزی را در اوضاع فعلی به ضرر کشور می‌خوانند، بهتر از هر کسی می‌دانند که اعزام توریست به همراه تیم‌های ورزشی به خارج چه ضرری برای مملکت دارد. اخبار منتشر شده در خصوص حضور دائمی افراد متفرقه در بازی‌های آسیایی و همچنین برخی رقابت‌های خارجی دیگر، حاکی از آن است که اهمیتی به حیف و میل شدن بودجه دولتی داده نمی‌شود. در حالی اعزام بدنساز و روانشناس هزینه اضافی قلمداد می‌شود که دوستان، نزدیکان و همکاران آقایان تا آخرین روز رقابت‌ها در عرصه حضوری فعال دارند! برون‌رفت از بحران ارزی و تن ندادن به خواسته‌های دشمنان مستلزم اتحاد همه‌جانبه مردم و مسئولان است. مردمی که با گرانی‌های سرسام‌آور و کمبود‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند، انتظار دارند تا مسئولان هم به خودشان بیایند و در این مسیر آن‌ها را همراهی کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار