کد خبر: 925640
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۰
همزمان با آغاز ایام عزاداری حسینی، یک هزار و ۴۰۰ مبلغ دینی به منظور ترویج آموزه‌های مکتب عاشورایی به نقاط مختلف استان مرکزی اعزام می‌شوند.
حجت‌الاسلام صفر قربانپور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اعلام این خبر گفت: امسال در ماه ضیافت الهی یک هزار و ۲۰۰ مبلغ دینی به نقاط مختلف استان مرکزی اعزام شدند و مقرر است در ایام عزاداری ماه محرم نیز اعزام یک هزار و ۴۰۰ مبلغ دینی به سراسر استان صورت پذیرد.
وی افزود: ۶۰۰ نفر از این مبلغان دینی از قم به استان اعزام می‌شوند و ۸۰۰ نفر نیز روحانیون مستقر در استان مرکزی هستند، همچنین امسال یکصد روحانی و مبلغ زن در میان مبلغان اعزامی خواهند بود.
قربانپور ضمن اشاره به اینکه هدف از اعزام مبلغان در ایام عزاداری سید الشهدا (ع) ترویج و اشاعه آموزه‌های مکتب عاشورایی است، بیان کرد: در مورد محتوای برنامه‌های روحانیون و مبلغان اعزامی و همچنین مراسمات سوگواری هیئت‌های مذهبی چندین جلسه توجیهی از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی طی هفته‌های اخیر برگزار شده تا مراسمات سوگواری از محتوای مطلوب و غنی برخوردار باشند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی خاطرنشان کرد: از جمله مواردی که تأکید شده در برنامه‌های مبلغان اعزامی و هیئت‌های مذهبی مورد توجه قرار گیرد، تبیین ارزش‌های واقعه عاشورا و نهضت حضرت سیدالشهدا (ع)، حق جویی و مبارزه با باطل، تقویت اتحاد و همبستگی، ترویج سبک زندگی اسلامی، عمل به واجبات دینی و عفاف و حجاب و گسترش امر به معروف و نهی از منکر است.
وی تصریح کرد: تلاش‌ها برای برگزاری پرمحتواتر برنامه‌های سوگواری حسینی به منظور بیان پیام اصلی و ابعاد ارزشمند قیام عاشورا و ایجاد ارتباط قلبی و معنوی هر چه بیشتر مردم و جوانان با اهل بیت عصمت و طهارت (ع) صورت می‌گیرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار