کد خبر: 925592
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۸
نماینده انگلیس در سازمان ملل که کشورش پیشتر تسلیحات نظامی در اختیار عربستان برای حمله به مردم بی دفاع یمن قرار داده بود، طی جلسه ای در شورای امنیت با اظهاراتی بی پایه و اساس در مورد اوضاع ادلب، ارتش سوریه را به مجازات در صورت وقوع هرگونه حمله به این شهر تهدید کرد.

جوان آنلاین: کارن پیرس نماینده انگلیس در سازمان ملل روز گذشته با اشاره به مقامات ارشد نظامی سوریه و نیروهای مستقر دولتی این کشور در ادلب، در جلسه شورای امنیت هشدار داد که این مقامات و نیروها در صورت هرگونه حمله نظامی جدی احتمالی علیه غیرنظامیان مجازات خواهند شد.

اظهارات این دیپلمات انگلیس در حالی مطرح شده است که لندن سیاستی دوگانه و خصمانه در قبال برخی کشورهای خاورمیانه اجرا می کند. از یک سو به عربستان برای حمله به یمن سلاح می دهد و از سوی دیگر با همکاری آمریکا اجازه نمی دهد نظامیان سوری آخرین پایگاه تروریستها را در سوریه از بین ببرند. براساس گزارش اخیر کارزار ضد تجارت اسلحه، دولت انگلیس از زمان آغاز جنگ یمن 4.7 میلیارد یورو سلاح در اختیار حکومت سعودی قرار داده است. هواپیما، هلیکوپتر، پهپاد، بمب وموشک که انگلیس همه آن ها را تدارک دیده و به احتمال بسیار زیاد بر سرکودکان در راه بازگشت از گردش انداخته شده است. ماهها پیش، دولت انگلیس از توافق کمک هزینه 100میلیون یورویی مشترک پرده برداشت. در حالیکه بی ای ئی سیستمز( BAE Systems) (شرکت صنایع دفاع انگلیسی) از فروش 48 جنگنده تایفون دیگر خبر داد. بدتر از آن پرسنل نظامی انگلیس به صورت مستقیم برای کمک به عربستان در جنگ حضور دارند. از هزاران نفر تلفات این جنگ اکثر آنها به دستان نیروهای ائتلاف عربی با سلاح های انگلیسی کشته شده اند، میلیون ها نفر بی خانمان شدند و کشور تا مرز قحطی پیش رفته است.

در همین حال، حدود سه میلیون نفر در آخرین مقر مهم مخالفان دولت سوریه( ادلب) زندگی می کنند. روسیه از ادلب به عنوان ' لانه تروریست ها' یاد کرده در حالیکه سازمان ملل هشدار داده که حمله به ادلب می تواند منجر به فاجعه انسانی شود.

در نشست روز گذشته شورای امنیت، نماینده انگلیس در سازمان ملل در مورد اوضاع ادلب مدعی شد: در ادلب کودکان بیشتر از تروریستها حضور دارند و فکر می کنم به همین دلیل آنهایی که به دنبال اقدام نظامی هستند باید تجدیدنظر کنند.

وی ضمن اشاره به برخی یگان های دولتی سوریه مدعی شد: اگر حمله جدی با تلفات انسانی گسترده رخ دهد، به علاوه حکومت سوریه، فرماندهان سوری و یگان هایشان مسئول خواهند بود.

به گزارش ایرنا، اظهارات این دیپلمات انگلیسی در حالی مطرح شده است که 'واسیلی نبنزیا' نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد بامداد شنبه به وقت تهران گفت: شرایط در ادلب سوریه غیر قابل قبول است و آمریکا درصدد حمایت از تروریست هایی است که دست به تحرکات شیمیایی می زنند.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد تصریح کرد: تروریست ها در ادلب از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند و ضمن حمله به مناطق مسکونی استان های مجاور، توافق آتش بس را در مناطق کاهش تنش نیز زیر پا می گذارند.

نبنزیا اضافه کرد، ساکنان استان ادلب از تروریسم رنج می برند و خواستار بازگشت حاکمیت دولت سوریه بر این منطقه و اخراج گروهک های تروریستی هستند.

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه نیز بر حفاظت از شهروندان غیرنظامی در ادلب تاکید کرد و گفت: همچنان برای یافتن راه حل سیاسی بحران و پس از جنگ سوریه تلاش می کنیم.

استفان دی میستورا روز جمعه در نشست شورای امنیت که با موضوع اوضاع انسانی در سوریه به ویژه ادلب برگزار شد، به صورت تله کنفرانس حضور یافت و گفت: روزهای گذشته همه به شدت نگران بودیم، در ادلب واقعا یک طوفان فاجعه انسانی وجود دارد.

وی ادامه داد: گزارش نهادهای مستقل سازمان ملل می گوید حدود 3 میلیون نفر شامل یک میلیون کودک در ادلب حضور دارند، همچنین گروه های تروریستی شناسایی شده سازمان ملل، گروه های غیر سوری، تروریست های خارجی و جبهه النصره نیز وجود دارند که شرایط را در خیلی از مناطق بحرانی کرده اند.

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد اضافه کرد: آن ها در این مناطق حضور دارند و نیروهای مخالف رژیم هم در آنجا هستند که گروه تروریستی نیستند و در نشست های سه جانبه نیز حضور داشته اند.

خالد جارالله معاون وزیر خارجه کویت نیز وقوع عملیات نظامی در ادلب را فاجعه آمیز دانست و خواستار پایان فوری درگیری ها و حفاظت از شهروندان غیر نظامی شد.

وی افزود: جامعه بین المللی نسبت به عملیات نظامی در ادلب مضطرب است و سازمان های امداد بین المللی مهیا شده اند. وضعیت ادلب با حلب، غوطه شرقی و درعا متفاوت است. در ادلب حدود 3 میلیون نفر زندگی می کنند که نیمی از آنها بی خانمان هستند.

منبع: ایرنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
said
|
Switzerland
|
۰۴:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
0
0
سلام. استعمار پیر هنوز چنگ و دندان نشان میدهد. این ماه های اخر این کارهایش است بگذارید لذتش را ببرد. سراشیبی که منتظر امریکا و انگلستان است واقعا هولناک و غیر قابل توصیف است.
ارش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
0
0
بتوچه ؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار