کد خبر: 925585
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۱
وزیر ورزش و جوانان در اولین جلسه ستاد عالی بازی های آسیایی و المپیک پس از بازی‌های جاکارتا گفت: پیام مقام معظم رهبری دلگرم کننده و موید موفقیت کاروان ورزش ایران است.
 

جوان آنلاین: مسعود سلطانی فر در ابتدای این نشست ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 17 شهریور گفت: باید از تمام دست اندرکاران و زحمت‌کشان که باعث ثبت این نتیجه تاریخی در بازی های آسیایی 2018 شدند تشکر ویژه داشته باشم.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: هرگز بعد از انقلاب اسلامی 62 مدال در بازی های آسیایی نگرفته بودیم و پیام مقام معظم رهبری در این خصوص بسیار  دلگرم کننده بود و خستگی را از تن همه ورزشکاران، مربیان و مسئولان در آورد. مدال آوران به پرچم ما عزت دادند ولی باید از تمام ورزشکارانی که تمام تلاش خود را کردند هم تشکر کنیم هرچند منجر به کسب مدال هم نشده باشد.

سلطانی فر همچنین به پیام های دلگرم کننده رییس جمهور و رییس مجلس اشاره کرد و افزود: این پیام ها و همچنین تقدیر 190 نماینده مجلس شورای اسلامی از وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک نشان می دهد مسئولین نظام چقدر نسبت به نتایج ورزشکاران، ایجاد شور و شعف در جامعه و حفظ غرور ملی حساس هستند. و باید به گونه ای عمل کنیم که این موفقیت ها در رقابت های پیش رو استمرار داشته باشد.

وزیر ورزش و جوانان المپیک 2020 توکیو را بسیار نزدیک دانست و گفت: این دو سال مانده تا المپیک به سرعت می گذرد و نظارت به تمام اردوهای ملی را همچون گذشته به همراه دکتر صالحی امیری در دستور کار داریم. برای رشته های ناموفق  هم باید آسیب شناسی ویژه داشته باشیم تا ناکامی هایشان در رویدادهای آینده جبران شود.

سلطانی فر سپس به موفقیت بانوان ایران در بازی های آسیایی 2018 اشاره کرد و افزود: حدود یک سوم مدال های کاروان ایران در اندونزی توسط زنان ورزشکارمان بدست آمد که بسیار قابل توجه است. طلای رشته تیمی مثل کبدی برای اولین بار در تاریخ ورزش بانوان بدست آمد و 6 نقره و 10 برنز هم توسط سایر بانوان ما بدست آمد و افزایش مدال آوری در بازیهای آسیایی نتیجه توجه به ورزش زنان است

وی افزود: در والیبال یک ست هم به بقیه ندادیم و مقتدرانه قهرمان شدیم. در کبدی به سلطه هندی ها پایان دادیم و دو طلا گرفتیم. واترپلو بعد از 44 سال و تنیس روی میز بعد از 52 سال به مدال ارزشمند بازی های آسیایی رسید. گرفتن مدال در تنیس روی میز که تمام ابرقدرت های جهان در آسیا هستند بسیار حائز اهمیت است. کاراته با 8 ورزشکار 8 مدال و کشتی با 12 ورزشکار 8 مدال گرفت که موفقیت های بسیار  مهمی است. در ووشو نتایج بسیار خوب بود و رکورد شکنی سهراب مرادی و سومین مدال طلای بهداد سلیمی بسیار ارزشمند بود

وزیر ورزش و جوانان گفت: اندونزی هیچگاه جزء 10 قدرت برتر آسیا نبوده است و به لطف 14 طلای پنچاک سیلات، طلاهای پاراگلایدر و رشته هایی مثل جت اسکی و بریج توانست به 31 مدال طلا برسد و رتبه چهارم آنها واقعی نیست. علاوه بر این حداقل 4 مدال نقره کاروان ایران در رشته هایی مثل کاراته، جودو و تکواندو باید تبدیل به طلا می‌شد که ناداوری مانع آن شد به همراه اینها اگر طلا هایی که شورای المپیک آسیا به میزبان با ورود رشته هایی مانند پنچاک سیلات اهدا کرد کنار بگذاریم رتبه واقعی ایران میتوانست با 23 یا 24 مدال طلا چهارم باشد و ظرفیت واقعی ورزش ما هم همین است که با برنامه ریزی و آسیب شناسی بهتر باید در دوره های بعد به آن برسیم.

وزیر ورزش و جوانان در پایان افرود: از رسانه ها و بخصوص رسانه ملی که با انعکاس موفقیت های ورزش ایران موجب شادی مردم شدند صمیمانه تشکر می کنم.

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار