کد خبر: 925572
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۸
فرمانده سپاه تهران خبر داد
فرمانده سپاه تهران از برگزاری مراسم تشییع پیکر ۱۳۵ شهید در تهران همزمان با ماه محرم خبر داد.
به گزارش جوان، سردار محمدرضا یزدی رئیس ستاد گرامیداشت تشییع ۱۳۵ شهید در یک نشست خبری با اعلام این خبر افزود: مراسم وداع با این پیکر‌ها روز ۲۱ شهریورماه بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار خواهد شد و قرار است مراسم تشییع این ۱۳۵ پیکر روز پنجشنبه (۲۲ شهریورماه) مصادف با سوم محرم ساعت ۸:۳۰ از مقابل درب اصلی دانشگاه تهران برگزار شود.

سردار یزدی در ادامه افزود: از این تعداد ۱۷ شهید شناسایی شده و در اختیار خانواده هایشان قرار خواهد گرفت و پیکر ۴۵ شهید دیگر احتمال شناسایی دارند. این شهدا در مناطق عملیاتی شلمچه، مجنون، کربلای ۵، والفجر ۸، والفجر ۱، منطقه عمومی فکه، شرهانی، جزیره بوارین، نفت شهر و سومار کاوش شده‌اند.

فرمانده سپاه تهران با بیان اینکه افتخار برگزاری این مراسم به عهده سپاه محمدرسول الله است، گفت: در این مراسم نیرو‌های ارتش، بسیج و ناجا و نیرو‌های مسلح به کمک سپاه در این مراسم همکاری خواهند داشت. امیدواریم مردم در شرایطی که به دنبال برخورد و مقابله با ملت ایران هستند با حضور در این تشییع مشت محکمی بر دهان یاوه گویان بزنند. هرجا مردم و مسئولین در مسیر شهدا حرکت کردند، موفق بودیم و از پیچ‌های خطرناک گذشتیم انشاء‌الله این شهدا با عنوان شهدای عزت ایران اسلامی در سوم محرم فصای افتخار و عزت جدیدی به ارمغان خواهند آورند.

فرمانده سپاه تهران ادامه داد: پس از تشییع در تهران، این شهدا در روز ۲۶ شهریور در مراکز استان و شهرستان‌های خودشان تشییع خواهد شد که سپاه استان میزبان مراسم تشییع این شهدا خواهد بود. آذربایجان‌شرقی، اصفهان، خراسان رضوی، خوزستان، فارس، کرمان، کرمانشاه و مازندران استان‌هایی هستند که این پیکر‌ها در آن تشییع می‌شوند. از ۱۷ پیکری که شناسایی شده است هفت پیکر به خانواده‌های تهرانی تعلق دارد.

سردار یزدی در پاسخ به سوالی مبنی بر وجود اشتباه در تفحص شهدا، گفت: ما اکنون به فناوری‌های پیشرفته در زمینه هویت‌یابی از طریق آزمایش DNA دست یافتیم بنابراین امکان ندارد جسدی از عراقی‌ها به ایران منتقل شوند. از سوی دیگر گروه‌های تفحص در ایران نیاز خود را در داخل کشور تامین کرده‌اند و تحریم‌ها فشاری بر گروه تفحص نداشته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار