کد خبر: 925560
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۶
در نامه بسیج دانشجویی ۴۰ دانشگاه کشور مطرح شد
بسیج دانشجویی دانشگاه کشور اقدام صورت‌گرفته نمایندگان مجلسی که از طرح شفافیت آرا در برابر مردم اعلام حمایت کردند ولی در روز رأی‌گیری به آن رأی منفی دادند‌، را فریب مردم دانستند.

به گزارش جوان آنلاين،بسیج دانشجویی 40 دانشگاه کشور طی نامه‌ای به نمایندگان مجلس، اقدام ناپسند صورت‌گرفته از طرف برخی نمایندگان که از طرح شفافیت آرای نمانیدگان در برابر مردم اعلام حمایت کردند ولی در روز رأی‌گیری به آن رأی منفی دادند‌ را فریب مردم دانستند.

متن این نامه در ادامه آمده است:

« نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم

هماهنگونه که مستحضرید اخیرا طرح‌هایی در راستای شفافیت آراء و اعمال نمایندگان تهیه گردید و پیش‌نویس این طرح‌ها با موافقت حدود ۱۶۰ الی ۱۹۰ نفری نمایندگان مواجه شد و پس از سال‌ها شاهد اتفاقی مبارک در زمینه شفافیت عملکرد نمایندگان مجلس بودیم تا زمینه ای برای نظارت مستقیم مردم بر نمایندگان منتخب گردد.

لکن مع‌الأسف طی رفتاری فریب‌کارانه از سوی برخی نمایندگان، علی‌رغم آنکه پیش‌نویس این طرح ۵۵درصد رأی موافق از نمایندگان دریافت کرده بود، در صحن مجلس و در هنگام عمل تنها نزدیک به ۲۰درصد نمایندگان یعنی ۵۹ نفر به یک فوریت این طرح رأی مثبت داده و در واقع حداقل ۳۵درصد نمایندگان با وجود آنکه در برابر رسانه‌ها و چشمان مردم در ظاهر خود را موافق شفافیت آراء معرفی کردند، در عمل مانع اجرای این طرح تا پایان عمر مجلس دهم شدند تا هم‌چنان ثابت کنند مردم را محرم خویش نمی‌دانند.

متاسفانه عده‌ای محافظه کار و یا مغرض مردم را از تحولی مصلحانه در فضای سیاسی کشور محروم کردند که می‌توانست به معنای حقیقی کلمه نظارت مردم بر نمایندگان‌شان را محقق ساخته و هم‌چنین مجلس را از حضور افرادی که قصد سوءاستفاده از جایگاه نمایندگی‌شان دارند، تصفیه کرده و معنایی تازه به مفهوم خانه‌ملت ببخشد.

بی‌شک با تصویب این طرح بساط لابی‌گری‌ها و سیاسی‌کاری‌ها و بده‌بستان‌های سیاسی در مجلس جمع می‌گردید و تنها عامل اثرگذار بر رأی هر نماینده، رضایت مردمی که وی را انتخاب کرده‌اند، می‌گشت و این یعنی تحقق خواست و اراده مردم در حکومت.

درحالی که همه می‌دانیم شفافیت آراء نمایندگان و عدم اثرگذاری سیاسی‌کاری‌ها در رأی آنان در شرایطی که کشور دچار جنگ اقتصادی است، می‌توانست به قطع ید خرابکاران و ستون پنجم‌های اقتصادی دشمن و سودجویان وفرصت‌طلبان داخلی منجر شود، اما در کمال تعجب حتی یک فوریت این طرح به بهانه در اولویت نبودن نسبت به مسائل اقتصادی رأی نیاورد تا پس از اتمام جلسه رأی‌گیری، نمایندگان در همان شرایط اقتصادی مذکور و با تشخیص صحیح اولویت‌ها به تعطیلات تابستانه بروند!

ما به عنوان جنبش دانشجویی در ابتدا از ۵۹ نفری که به این طرح رأی مثبت دادند تقدیر به عمل آورده و اقدام ناپسند صورت‌گرفته از طرف برخی نمایندگان مجلس در رای ندادن به این طرح را که پیش از این در برابر مردم اعلام حمایت از طرح شفافیت آراء خودشان کردند و در روز رأی‌گیری به آن رأی منفی دادند‌ را فریب مردم دانسته و از ایشان مطالبه می‌کنیم شهامت آن را داشته باشند که در برابر انظار عمومی و در حضور رسانه‌ها ضمن ارائه دلیل منطقی، مخالفت خود را به صورت رسمی اعلام کنند.

در غیر این صورت بسیج‌دانشجویی از آنجایی که بر خود لازم می‌داند تا به صورت شفاف مردم را در جریان عملکرد نمایندگان منتخب‌شان قرار دهد، ضمن انتشار اسامی این افراد، به صورت گسترده این اقدام غیراخلاقی و فریب‌کارانه آنها را خاصتا در حوزه انتخابیه‌شان برای مردم اطلاع‌رسانی و تشریح خواهد کرد.

باشد که همگان بدانند مردم و چشم ناظر آنها، جنبش دانشجویی، به هیچ‌وجه فریب‌کاری را تاب نیاورده و این اقدامات شنیع را بی‌پاسخ نخواهند گذاشت.
والسلام علی من اتبع الهد»

منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
غروی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
0
0
با عرض سلام وتشکر از این موضع گیری بجای بسیج محترم دانشجوئی که خود من هم موافق این موضع شما هستم ... همانطورکه مفام معظم رهبری دامت برکاتو فرمودنند شما باید اتش به اختیارعمل نمائیدتوفیقات الهی رابرای شما جوانان پاک ودلسوز نظام وانقلاب وکشور وملت را از خداوند متعال خواستارم
غروی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
0
0
بنده بعنوان یک شهروند ایرانی این حق را دارم ازبسیج محترم دانشجوئی درخواست کنم که ان نمایندگانی که این عمل غریبکارانه را مرتکب شدند در رسانه ملی دعوت کند واز انها توضیح بخواهد تا افکار عمومی از عمل کرد انها اگاه یابند
جمشید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
0
0
با این. ..دوگانگی در رفتار و گفتار. ..نمایندگان مجلس...نشان میدهد...منشاء های فساد. ..در چه مناسبی و با چه ترفندهایی شکل میگیرد..چرا نمایندگان ملت. ،،،تمایلی به شفافیت آرای خود نداشته باشند. ...و از طرف دیگر. .با دوگانگی در گفتار...در تریبونهای مختلف. از ..شفافیت در اقتصاد و سیاست و....میگویند!!!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار