کد خبر: 925556
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۹
مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا آمادگی خود را برای بررسی راهکارهای جدید با هدف حل و فصل مساله مرز ایرلند اعلام کرده است.

جوان آنلاین: میشل بارنیه مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا روز جمعه گفت: اتحادیه اروپا اماده است تا راهکارهای جدید برای حل و فصل مساله مرز ایرلند را مورد بررسی قرار دهد.

بر اساس این گزارش مرز ایرلند دشوارترین مساله در مذاکرات مربوط به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا به شمار می رود.

انگلیس می خواهد در 29 ماه مارس سال 2019 اتحادیه اروپا را ترک کند. این خروج باید از طریق یک توافق بین لندن و بروکسل که تا ماه اکتبر منعقد می شود تنظیم شود تا پارلمان ها فرصت رای گیری و ارزیابی این توافق را داشته باشند. اگر تا آن زمان هیچ توافقی شکل نگیرد انگلیس بدون توافق و به صورت نامنظم از این اتحادیه خارج می شود. چنین خروجی می تواند عواقب اقتصادی سخت و دشواری داشته باشد.

بارنیه به نمایندگان بریتانیایی گفته است که با پیشنهادات مطرح شده از سوی ترزا می درباره سیاست تجاری و اقتصادی موافق نیست.

وی اظهار داشت: من به شدت نگران مساله مرز ایرلند هستم ولی اتحادیه اروپا اماده مذاکره درباره راهکارهای جدید برای حل و فصل این مساله است.

اگر بریتانیا پنجمین اقتصاد بزرگ جهان بدون دستیابی به یک توافق از اتحادیه اروپا خارج شود، بازارهای مالی و روند تجارت در سراسر اروپا به شدت تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار