کد خبر: 925552
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵
عبدی در یادداشت روزنامه حزب کارگزاران مذاکره با آمریکا را با توجه به عهد شکنی آن‌ها در برجام، نادرست خوانده و نوشته است: «اگر به این درخواست پاسخ مثبت دهیم در اولین گام سنگ روی یخ خواهیم شد.»

به گزارش جوان آنلاین، عباس عبدی، روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب، طی یادداشتی در روزنامه سازندگی (مورخ شنبه ۱۷ شهریور) مذاکره با آمریکا را با توجه به عهد شکنی آن‌ها در برجام، نادرست خواند. او نوشته است اگر به این درخواست پاسخ مثبت دهیم در اولین گام سنگ روی یخ خواهیم شد.

عبدی در یادداشت خود آورده است: «وضعیت جامعه به گونه‌ای است که ساده‌ترین گزاره‌ها می‌توانند کلید حل مشکلات تلقی شوند. یکی از این موارد دفاع از ضرورت مذاکره یا ایالات متحده است. متاسفانه به نظر می‌رسد که موضوع مزبور به درستی طرح نمی‌شود، طبعا بعید است که نتیجه یا راه‌حلی هم از دل آن بحث بیرون آید.»

او نوشته است: «آغاز هر گفت‌وگوی آشکار و رسمی باید مبتنی بر توافقات حاصل از گفت‌وگو‌های غیر رسمی و پنهانی باشد. این ذهنیت را باید کنار گذاشت که گفت‌وگو‌ها باید شفاف و علنی باشد به ویژه آنگه گفت‌وگو‌های رسمی و آشکار نیز ابتدا باید در سطوح کارشناسی آغاز شود؛ بنابراین پشنهاد‌های ترامپ برای گفت‌وگو با ایران در سطح روسای جمهور و سطوح مشابه، منجر به نتیجه نیست، زیرا هر گفت‌وگویی در این سطح مستلزم جزئیات توافقات و مذاکرات بسیار گسترده است.»

عبدی همچنین در خصوص بد عهدی‌های آمریکا معتقد است: «ترامپ با خروج از برجام نشان داده است که پایه‌های مفهومی به نام «توافق» را لرزان کرده است.»

این تحلیل‌گر سیاسی اصلاح طلب مذاکره را فقط در حالتی صحیح دانسته است که طرف مذاکره  نه با گفتار بلکه با رفتار خود ثابت کند آماده مذاکره است. او با اشاره به این منطق نوشته است: «درخواست از حکومت مبنی بر اینکه با ایالات متحده وارد مذاکره شویم و پاسخ مثبت به دعوت آنان بدهیم، درست نیست و در اولین گام ایران سنگ روی یخ خواهد شد.»

عبدی پیشبینی کرده است آمریکا بی‌پروا و بدون ترس از جهان پس از موافقت ایران برای مذاکره از موضع خود عقب نشینی کرده و شروطی را پیش پای ایران خواهد گذاشت.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
France
|
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
0
0
چه عجب ! آقایون مسائلی را که میدانستند علنی بیان کردند ....حالا دیگر تدبیر از بالا و کوتاه آمدن از مدعیان !
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار