کد خبر: 925527
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۵
رئیس اتاق اصناف اصفهان:
جهانگیری گفت : دولت مردان باید سعی کنند در ابتدا مایحتاج اصلی مردم را تأمین کنند و به مازاد آن اجازه صادرات بدهند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان،رسول جهانگیری امروز در خصوص وضعیت اصناف اصفهان اظهار کرد: اصناف وظیفه عرضه‌کننده کالا هستند و کالا را از بالادست خریداری می‌کنند و به پایین دست عرضه می‌کنند.

وی در ادامه افزود: اصناف تولیدی نیز مواد اولیه را از بازار تهیه می‌کند و به تولید می‌پردازند.

رئیس اتاق اصناف مرکز اصفهان خاطرنشان کرد: نوسانات اخیر بازار ارز، تأثیر عجیب و قابل توجهی بر قیمت‌گذاری کالاها گذاشته و اصناف، به خصوص واحدهای تولیدی و کارگاه‌های تولیدی کوچک در سردرگمی به سر می‌برند و با مشکلات زیادی مواجه هستند.

جهانگیری همچنین تصریح کرد: کارگاه‌های کوچک به دلیل کم بودن سرمایه و کوچکی مقیاس نمی‌توانند در بورس وارد شوند و خریدهای کلان انجام دهند و به همین دلیل با مشکل تأمین مواد اولیه روبرو شده‌اند.

وی اذعان کرد: این کارگاه‌ها عمدتاً مجبورند مواد اولیه خود را از دست چندم بازار خریداری کنند و نوسانات ارز نیز مزید بر علت شده که تهیه این مواد به عنوان چالشی بزرگ مطرح شود.

رئیس اتاق اصناف مرکز اصفهان تأکید کرد: فروشندگان نیز به دلیل نوسانات بازار ارز، کالاهایی که در اختیار دارد را با ترس و دلهره می‌فروشد و نمی‌داند که آیا فردا می‌تواند با این پول، کالای فروخته شده را مجدداً خریداری کند یا خیر؟

جهانگیری اظهار داشت: بی‌نظمی در سیاست‌های ارزی باعث شد تا اصناف تأثیر قابل توجهی را متحمل شوند و عملاً کسب‌ و کار آن‌ها دچار چالش شود.

وی با انتقاد از اتفاقات ارزی در طی چهار ماه اخیر یادآور شد: شاید برخی گمان کنند که گران شدن اجناس باعث افزایش سودآوری اصناف می‌شود اما افزایش قیمت‌ها باعث کاهش فروش واحدها شده و اصناف را متضرر کرده است.

رئیس اتاق اصناف مرکز اصفهان متذکر شد: اتفاقی که برخی آن را دستاورد می‌نامند و در حقیقت تهدیدی بزرگ و سکه‌ای دو روست؛ بحث صادرات است که باعث شده برخی کالاهای اساسی نظیر گوشت، شکر، صیفی‌جات و محصولات کشاورزی سر از بازارهای خارجی در آورند.

جهانگیری تصریح کرد: دولت مردان باید سعی کنند در ابتدا مایحتاج اصلی مردم را تأمین کنند و به مازاد آن اجازه صادرات بدهند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر