کد خبر: 925514
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰
قهرمان سابق وزنه برداری جهان و المپیک گفت: فدراسیون اگر می خواست کیانوش رستمی را به اردوی تیم ملی دعوت نکند باید سه سال پیش این کار را انجام می داد و اکنون خود رییس فدراسیون باید نسبت به این تصمیم پاسخگو باشد.
 
حسین رضا زاده

جوان آنلاین: حسین رضازاده درباره ی دعوت نشدن کیانوش رستمی به اردوی تیم ملی وزنه برداری برای حضور در مسابقات جهانی 2018 بیان کرد: خود رییس فدراسیون باید در این مورد صحبت کند چراکه بعد از اوت شدن کیانوش رستمی در بازی های آسیایی در مصاحبه ای عنوان کرد رستمی همین روند را ادامه می دهد اما بعدا او به اردوی تیم ملی دعوت نشد. زمانی که در رکورد گیری تیم ملی هم اوت کرد کادرفنی این نظر را داشت که به بازی های آسیایی اعزام نشود اما رییس فدراسیون گفت باید به بازی ها برود و در این مورد بین کادرفنی و فدراسیون درگیری بود.

 او ادامه داد: به نظرم اینکه او را به اردوی تیم ملی دعو نکردند، کار درستی نیست سه، چهار سال او را دعوت کردند و به مسابقات اعزامش کردند خب مسابقات جهانی هم می فرستادند دیگر چه فرقی می کرد؟ اگر می خواستند او را به اردوی تیم ملی دعوت نکنند باید این کار را سه سال پیش انجام می دادند  نه الان. چون الان دیگر زیاد تاثیری ندارد. در کل رییس فدراسیون  و کادرفنی باید نسبت به این مسئله پاسخگو باشند چرا که آنها در جریان جزییات هستند.

رضازاده با اشاره به خداحافظی بهداد سلیمی گفت: به نظرم کار خیلی خوبی کرد که در اوج و با مدال طلا خداحافظی کرد چون وقتی سن وزنه بردار به 29 تا 31سال می رسد دیگر بدن  به آن صورت جواب نمی دهد و حتی ممکن است آسیب های سختی ببینید.

او در مورد سعید علی حسینی که پس از بازگشت دوباره به دنیای قهرمانی توانست مدال بازی های آسیایی را هم بگیرد، تصریح کرد: سعید بعد از اینکه آن اتفاق را پشت سر گذاشت و دوباره به وزنه برداری بازگشت توانست مدال جهانی و بازی های آسیایی را بگیرد. امیدوارم در مسابقات جهانی ترکمنستان هم خوب کار کند و مدال بگیرد. او وزنه بردار خوب و قدرتمندی است. البته در مسابقات جهانی کار سختی دارد چون همین وزنه بردار ازبکستان که در بازی های آسیایی بود، 24 سال سن دارد  و به رکورد های خوبی هم رسیده و وزنه بردار گرجستان هم هست. سعید در این دو ماه باقی مانده تا مسابقات جهانی فقط باید حواسش باشد که آسیب نبیند.  

رضازاده در مورد عملکرد تیم ملی وزنه برداری در بازی های آسیایی2018 گفت: از هشت نفر، چهار وزنه بردار اوت کردند و ورزشکاران و مسئولان کشورهای دیگر از من سوال می کردند چرا ایران به این شکل شده و اوت شدن چهار وزنه بردار خیلی بد است. البته از قبل هم گفته بودم چهار مدال می‌گیریم اما نکته این است که می گویند پشتوانه سازی کرده اند اما در این بازی ها سه نفر از مدال آوران 7-8 سال پیش هم بوده اند.

رضازاده در پاسخ به این پرسش که تکلیف درخواست کنفدراسیون وزنه برداری آسیا از فدراسیون جهانی مبنی بر افزایش سهمیه المپیک کشورهای آسیایی به کجا رسید، تصریح کرد: در حاشیه بازیهای آسیایی در این مورد صحبت شد و تاماش آیان اعلام کرد در جلسه هیات اجرایی فدراسیون جهانی که در ترکمنستان برگزار می شود، موضوع مطرح می شود و در صورتی که هیات اجرایی تصویب کند، این درخواست به کمیته بین المللی المپیک ارسال می شود و آنجا هم باید تایید شود. البته آیان گفت تنها سهمیه المپیک وزنه برداری کم نشده  و رشته های دیگری هم هستند از این رو اینکه کمیته بین المللی المپیک با این درخواست موافقت کند، سخت است.

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار