کد خبر: 925503
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳
یزدان محمدی
جوان آنلاین: بررسی‌ها نشان می‌دهد امسال هزینه خوابگاه‌ها طبق گفته رئیس سازمان امور دانشجویان ۷ تا ۱۰ درصد افزایش خواهد داشت که قیمت‌های دقیق آن را در جدول زیر می‌توانید پیدا کنید.
 
هزینه خوابگاه دانشجویان برای سال تحصیلی جدید
 

کمتر از دو هفته تا آغاز سال تحصیلی جدید زمان باقی مانده است و در این بین عده‌ای هستند که سال اول دانشجویی را تجربه می‌کنند و طبق آنچه در کارنامه و انتخاب رشته‌ای که انجام داده‌اند تصمیم گرفته‌اند شهر یا استان دور یا نزدیکی را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند.

«فرهیختگان» پیش از این نکاتی را درباره زندگی دانشجویی در دانشگاهی غیر از محل سکونت فرد بیان کرده بود. همچنین گزارش‌های متعددی را از بررسی وضعیت خوابگاه، سلف و امکانات دانشگاه‌های مختلف ارائه داده بود که در آن‌ها به این نکته اشاره شد: «تحصیل در دانشگاه دولتی یا آزاد ملاک نیست و کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که مهر مدرک دانشگاه دولتی برای او مهم باشد. از این جهت حضور در دانشگاه دولتی در شهری دیگر نیاز به خوابگاه، سلف و غذای دانشگاه دارد که اگر به هر دلیلی دانشجو نخواهد یا نتواند از این امکانات استفاده کند، هزینه‌ای بیشتر از تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی را باید بپردازد.»
اگر مقایسه‌ای از هزینه تحصیل در دانشگاه‌ها را که «فرهیختگان» پیش از این به آن پرداخته بود، خوانده باشید، متوجه خواهید شد که حضور در دانشگاهی در شهر خود با پرداخت شهریه به مراتب بهتر از رفتن به دانشگاه دولتی در شهر یا استانی دیگر است.

اما در این گزارش قرار است دقیقا نرخ اجاره بهای خوابگاه‌ها را بررسی کنیم.
آنطور که مجتبی صدیقی، معاون دانشجویی وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان در همایش معاونان دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور در دانشگاه تهران گفت، امسال قرار است هفت تا ۱۰ درصد هزینه خوابگاه‌های دانشجویی دولتی گران شود. البته او اشاره نکرده بود که این میزان افزایش قیمت برای کدام خوابگاه‌ها اعلام خواهد شد، چراکه ذوالفقار یزدانمهر، رئیس صندوق رفاه دانشجویان پیش از این اعلام کرده بود خوابگاه‌های دانشگاه‌ها سطح‌بندی شده‌اند و این سطح‌بندی برای آن است که به‌طور مثال خوابگاهی با سطح یک در دانشگاه تهران با خوابگاهی در سطح پنج در شهر زابل قیمت یکسانی دارند که با این سطح‌بندی دیگر این یکسان بودن قیمت رخ نخواهد داد.
آنچه در این گزارش به‌طور دقیق محاسبه خواهد شد، نرخ اجاره‌بهای خوابگاه‌ها در سال تحصیلی پیش رو است که طبق گفته معاون دانشجویی وزیر علوم این برآورد قیمت‌ها انجام شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر