کد خبر: 925455
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۵
نماینده مجلس:
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: پسته یکی از محصولات راهبردی کشور و دومین محصول ثروت زا پس از نفت است.

پروانه مافی شامگاه جمعه در آیین اختتامیه پنجمین جشنواره ملی پسته دامغان افزود: با افزایش کیفیت و رونق صادرات پسته، این محصول می تواند جایگزین نفت در درآمد زایی کشور شود.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: کشور ایران تا سال 95 در تولید پسته در جهان رتبه اول را دارا بود که از سال 95 آمریکا به رقابت با پسته ایران پرداخت و باید به آن توجه ویژه کرد و این جایگاه را به کشور بازگرداند.
وی دامغان را شهر تمدن و دارای فرهیختگان بسیاری دانست و گفت: در بین مسوولان این شهرستان، اعتماد به نفس بالایی مشاهده کردم که این امر می تواند خود را در توسعه و پیشرفت شهرستان نشان دهد.
مافی اظهار داشت: در شرایط اقتصادی امروز، شهرستان دامغان در حوزه تولید محصولات و حوزه گردشگری به خوبی در حال پیشرفت است که این امر نگاه رو به آینده و افق روشن شهر را نشان می دهد.
وی افزود: صادرات پسته و توسعه گردشگری می تواند شهر دامغان را از حالت سنتی خارج کرده و به سمت شهری مدرن حرکت دهد.
وی به بیمه زنان سرپرست خانوار اشاره کرد و گفت: در برنامه ششم توسعه مبلغ 200 میلیارد ریال بودجه برای توانمند سازی زنان سرپرست خانوار از سوی نهاد ریاست جمهوری اختصاص داده شده است.
مافی اظهار داشت: در بحث ورزش همگانی بانوان از سهم 25 درصد از 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده کشور به میزان 110 هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.
وی افزود: در حوزه زنان مجلس، بحث پشتیبانی و حمایت ویژه از تسهیل ازدواج مطرح شد که در این راستا وام ازدواج در کمتر از سه سال از 30 میلیون به 150 میلیون ریال افزایش پیدا کرد.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حوزه حمایت از خانواده زندانیان و زندانیان مهریه اقدام هایی انجام شد که ستاد دیه در سال گذشته 2 هزار و 500 زندانی را آزاد کرد اما در سال جدید 4 هزار نفر در زندان ها قرار گرفتند که باید در این حوزه راه حل اساسی ارائه شود.
در کل کشور حدود 460 هزار هکتار باغ پسته وجود دارد که سهم استان سمنان 23 هزار هکتار و سهم شهرستان دامغان حدود 18 هزار هکتار است که حدود 13 هزار هکتار آن بارده است.
جشنواره پسته دامغان به شکل رسمی و بین المللی از سال 1392 کار خود را آغاز کرده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر