کد خبر: 925452
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
مدیر کل نوسازی مدارس استان خبر داد
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان گفت: در سال تحصیلی جدید 18 هزار مترمربع به فضای آموزشی این استان اضافه می شود.

سعید هژبری افزود: 14 فضای آموزشی در قالب 72 کلاس درس با صرف اعتبار 223 میلیارد ریال در سال تحصیلی جدید به بهره برداری می رسد.
وی ادامه داد: از این تعداد فضای آموزشی، 10 باب مدرسه با مشارکت 40 درصدی خیران با اعتبار بالغ بر 88 میلیارد ریال احداث شده است.
وی تصریح کرد: اداره کل نوسازی مدارس 56 طرح با زیر بنای 97 هزار مترمربع در دست اجرا دارد که تکمیل این طرح ها به 485 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
به گفته هژبری، افزایش قیمت مصالح ساختمانی موجب کاهش سرعت ادامه طرح های عمرانی شده است، ولی تلاش می شود با تمامی مشکلات، طرح های در دست اجرا هر چه سریع تر به بهره برداری برسد.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان بیان کرد: استفاده از مشارکت مردمی و ظرفیت خیران استان بهترین فرصت برای تکمیل طرح های عمرانی است.
وی ادامه داد: استان سمنان در بهره گیری از توان خیران در تامین و نوسازی مدارس عملکرد خوبی داشته به طوری که حدود 50 درصد از تعهد خیران در 20 دوره جشنواره خیران محقق شده است.
وی یادآور شد: مدرسه سازی تنها مختص به قشر خاصی از جامعه نیست و تمام قشرهای جامعه با هر میزان توان مالی می توانند به سهم خود در مدرسه سازی مشارکت کنند.
وی خاطر نشان کرد: استان سمنان چهار هزار و 567 کلاس درس دارد که یک هزار و 761 کلاس تخریبی است و یک هزار و 951 کلاس باید مقاوم ‌سازی شود از این رو رفع این چالش اساسی آموزش و پرورش نیازمند مشارکت بیشتر مسوولان، خیران و کمک های مردمی است.
به گفته وی، طرح ملی تخریب و بازسازی مدرسه های فرسوده از سال 1384 آغاز شده و این طرح در استان سمنان با پیشرفت 56 درصدی همراه است.
هژبری خاطر نشان کرد: بر اساس مقررات ملی ساختمان در استان سمنان تاکنون ۸۵۵ کلاس درس مقاوم سازی شده است.
به گفته مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان، اعتبارات عمرانی امسال این نهاد از محل اعتبارات ملی ۲۱۶ میلیارد ریال است که نسبت به سال گذشته 31 درصد رشد دارد.
120 هزار دانش ‌آموز در یک هزار مدرسه استان سمنان به تحصیل مشغول هستند، به گفته مسوولان نظام تعلیم و تربیت در این استان 60 درصد مدرسه فرسوده یا نیازمند مقاوم سازی است

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر