کد خبر: 925430
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۳
فرمانده سپاه استان البرز:
فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز گفت: به تصویر کشیدن زیبایی کارجوانی که تمام توان خود را برای آبادانی کشور گذاشته است، همان ترویج فرهنگ ایثار در جامعه است.

سید یوسف مولایی در اجلاسیه شهدای رسانه استان البرز که در پارک ایران‌زمین برگزار شد، گفت: باید رابطه شهید، شهادت، هنر و هنرمند در کنار جنگ موردبررسی قرار گیرد تا به درک درستی از این موضوع برسیم.

وی با اشاره به ابعاد خشونت جنگ، افزود:جنگ در فلسفه وجودی خود عین خشونت و زشتی است اما این رفتار و اقدامات رزمندگان اسلام است که زیبایی‌ها را رقم می‌زند.

فرمانده سپاه استان البرز، تأکید کرد: فلسفه هنر ترسیم زیبایی‌ها است و در این راستا مستلزم بررسی رابطه میان هنرمندان و اصل موضوع جهاد هستیم.

مولایی بابیان اینکه خشن‌ترین برخورد و جنگ در "کربلا" اتفاق افتاد، تصریح کرد: عاشورا یک حادثه تلخ و پر از تراژدی بود که 14 قرن، حوادث آن توسط هنرمندان به تصویر کشیده شد و نسل به نسل انتقال یافت و بازهم می‌توان از آن آثار تازه و بدیع خلق کرد.

وی یادآور شد: وفاداری و شجاعت امام حسین (ع) و خانواده ایشان، زیبایی‌های کربلا را رقم‌زده است و می‌توان موضوعات مختلف آن را به تصویر کشید تا تمامی نسل‌ها بافرهنگ عاشورا و ایثارگری امامان معصوم (ع) آشنا شده و درس بگیرند.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) در ادامه اظهار کرد: هم‌اینک نیز، زیبایی کارجوانی که تمام توان خود را برای آبادانی کشور گذاشته است و به معنای واقعی جهادگر است، باید با کمک رسانه‌ها و هنرمندان به تصویر کشیده شود و این به تصویر کشیدن همان ترویج فرهنگ ایثار در جامعه است.

مولایی با اشاره به انتشار تصویر شهادت شهید حججی، تصریح کرد: دشمن سعی داشت با انتشار تصویر شهادت این مدافع حرم دلاور، جوانان ما را بترساند اما زیبایی اقتدار و چشمان مصمم شهید حججی، دنیا را تکان داد و نتیجه‌ای که دشمن انتظار آن را می‌کشید، برعکس شد.

وی اضافه کرد: جوانان ما می‌دانند در میدان دفاع، چه عاقبتی خواهند داشت ولی بدون ترس راهی راه رستگاری جهاد می‌شوند و همان‌طور که دیدید سربازان آمریکایی زمانی که اسیر ما بودند با تمام پذیرایی‌هایی که از آنان شد، ترس در وتوشان موج می‌زد.

فرمانده سپاه استان البرز افزود: این ترس ننگین در کارنامه آنان ماند و البته بازسازی این صحنه تنها توسط هنر و هنرمندان ممکن است.

مولایی خاطرنشان کرد: هشت سال دفاع مقدس ما، پر از زیبایی‌ها است و می‌توان با بهره‌گیری از هنر رسانه و خلاقیت هنرمندان، دیدنی‌ها و درس‌های آن را به روایت تصویر و قلم نگارش درآورد و به نسل‌های جدید آموزش‌های بی‌بدیل انتقال داد.

وی در پایان افزود: ترویج فرهنگ ایثار با تصویرسازی زیبا ازکار جهادی ممکن است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار