کد خبر: 925425
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۷
رئیس دانشگاه پیام‌نور کشور:
رئیس دانشگاه پیام نور کشور گفت: تلاش داریم تا آموزش الکترونیکی خود را در داخل و خارج از کشور گسترش دهیم که به این منظور نمایندگی آموزش مجازی پیام نور در جهان اسلام وجود دارد.

محمدرضا زمانی با اشاره به کلیات دانشگاه پیام نور اظهار کرد: دانشگاه پیام نور بزرگترین دانشگاه دولتی کشور است که بیش از ۴۰۰ هزار دانشجو در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا دارد.

وی افزود: دانشجویان پیام نور در ۵۰۰ مرکز و واحد موجود در کشور  در حال تحصیل هستند و تقریبا در اکثر نقاطی که ظرفیت آموزش وجود دارد، پیام نور موجود است.

رئیس دانشگاه پیام نور با اشاره به وجود ۴ هزار عضو هیات علمی و ۱۰ هزار پرسنل پشتیبان در دانشگاه‌های پیام نور کشور گفت: پیام نور در بیش از ۵۰ کشور مختلف جهان، واحد، مرکز و نمایندگی دارد.

وی با بیان اینکه مبنای آموزش پیام نور الکترونیکی است، تصریح کرد: طبق اساسنامه، روش آموزش در پیام نور نیمه حضوری و غیرحضوری است به طوریکه بستر آموزشی در کشور بی‌نظیر بوده، محتواهای ارائه شده برای دانشجویان مشابه هم است.

زمانی گفت: دانشجویان پذیرفته شده در پیام نور در هر جای کشور از یک محتوای آموزشی یکسان بهره‌مند می‌شوند، به طوریکه در پایان هر ترم، بیش از 3 میلیون آزمون گرفته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در تلاشیم درس‌هایی که امکان ارائه آموزش الکترونیکی دارد را ایجاد کنیم که این امکان برای  دانشجویان سایر دانشگاه‌ها نیز فراهم خواهد شد.

رئیس دانشگاه پیام نور با تاکید به سبقه وجود تمرکز کارها در مرکز پیام نور گفت: برای تمرکززدایی و واگذاری اختیارات به مراکز استان‌ها، جهت هویت‌بخشی دانشگاهی به مراکز توانستیم از طریق آمایش آزمون عالی اقداماتی کنیم.

وی ادامه داد: ساختار، نظام مراکز و رشته از جمله مصوبات طرح آمایش آزمون عالی است که از طریق آن تمرکززدایی صورت می‌گیرد؛ از این‌رو کل کشور به ۱۰ منطقه تقسیم شده و دبیرخانه برای آنها مشخص شده است و استان آذربایجان‌شرقی به همراه آذربایجان‌غربی و اردبیل جزو منطقه سه از این مناطق ۱۰ گانه هستند.

رئیس دانشگاه پیام نور در ادامه سخنان خود بیان کرد: ۱۰ منطقه مشخص شده که وظیفه نظارت بر قوانین مصوب شده را دارند.

وی با اشاره به اینکه از طریق این آمایش، میزان بودجه تعیین شده برای همه مراکز مشخص شده است و جای چانه‌زنی وجود نخواهد داشت، گفت: سازمان مرکزی باید سازمان کوچک ولی چابک باشد و ستادهای استانی نیز باید چالاک و توجه به بخش نظارتی داشته باشند.

رئیس دانشگاه پیام نور ابراز کرد: ۵۰۰ مرکز به عنوان یک ظرفیت خوب برای دانشگاه پیام نور محسوب می‌شود ولی خیلی از آنها فاکتورهای مرکز آموزش عالی را یا نداشته و یا کم دارند از این‌رو همه آنها را از طریق فرمول خاص ساماندهی خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: می‌خواهیم تعداد مراکز را کاهش داده و به تبع آن مراکز مانده به مراکزی تبدیل شوند که هویت علمی داشته باشند.

زمانی بیان کرد: طی یک ساماندهی رشته‌هایی را کاهش داده و به جای آن رشته‌های بین رشته‌ای که به کارآفرینی و درآمدزایی ختم می‌شود را ایجاد خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه طی پروسه سه سال سه مرحله آمایش را در پیام نور اجرا خواهیم کرد، گفت: طی این پروسه دانشگاه پیام نور به یک دانشگاه مهارتی، علمی و کارآفرینی تبدیل خواهد شد.

رئیس دانشگاه پیام نور کشور، ارائه شرایط ویژه  تسهیلات برای دانشجویان را مورد اشاره قرار داد و گفت: با اینکه پیام نور یک دانشگاه دولتی است ولی هزینه‌های اصلی برخی کارها از محل شهریه دانشجویان تامین می‌شود، از این رو دانشجویان یک میزان شهریه کم را  پرداخت می‌کنند و برای پرداخت این شهریه‌ها، تسهیلاتی ارائه خواهد شد.

وی تصریح کرد: با تعامل بین سه بانک علاوه بر وام‌هایی که از صندوق دانشجویان گرفته می‌شود، دانشجو می‌تواند  کل شهریه در طول تحصیل بدون محدودیت تعداد و با دو درصد کارمزد در مقاطع مختلف پرداخت کرده و دانشجویان بعدا اقساط را پرداخت می‌کنند.

زمانی ادامه داد: تسهیلات دیگری که در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد، این است که هر دانشجویی می‌تواند هر تعداد کتاب درسی که بخواهد، آنلاین سفارش داده و کتاب‌ها را با ۲۰ درصد تخفیف دریافت کند.

وی، هزینه‌های اینترنت برای کلاس‌های مجازی و غیرحضوری در پیام نور را مطرح کرد و گفت: اگر دانشجو از فضا و اینترنت دانشگاه استفاده کند، می‌تواند اینترنت رایگان داشته باشد ولی اگر دانشجویی بخواهد از اینترنت شخصی استفاده کند، می‌تواند با معرفی در یک شرکت مورد قرارداد با پیام نور،  اینترنت با تخفیف دریافت کند.

رئیس دانشگاه پیام‌نور کشور خاطرنشان کرد: هر دانشجویی که در یک رشته خاصی در کشور قبول شود، می‌تواند تمام امتحانات را در محلی که خودش تعیین کرده، بدهد و حتی هر کجایی که قبول شود، می‌تواند با تقاضای دانشجو به شهر و محل سکونت خود انتقال یابد.

وی افزود: تلاش داریم تا آموزش الکترونیکی خود را در داخل و خارج از کشور گسترش دهیم که به این منظور نمایندگی آموزش مجازی پیام نور در جهان اسلام وجود دارد.

زمانی با بیان اینکه در یک برهه زمانی به جای کیفی‌سازی در یک رقابت ناسالم، توسعه کمی بی‌رویه در دانشگاه پیام نور ایجاد شد، گفت: برای از بین بردن این فضا به زمان زیادی لارم است و امیدواریم برنامه‌های تعیین شده بتواند دانشگاه را به سمت کیفیت بکشد.

وی اضافه کرد: ۳۰ درصد دانشجویان دانشگاه‌های پیام نور در دانشگاه‌های خوب دولتی و در مقاطع بالا قبول شده‌اند.

رئیس دانشگاه پیام‌نور کشور خاطرنشان کرد: در حال حاضر دانشگاه پیام نور از نظر بین‌المللی در رتبه برتر از دیگر دانشگاه‌ها قرار دارد و انگیزه دانشجویان در این دانشگاه بیشتر از سایر دانشجویان است چراکه این دانشجویان ارزش کلاس و آموزش را بهتر درک کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه پیام نور از لحاظ آسیب‌های اجتماعی رتبه پایینی دارد، گفت: دانشجو با تذکر کتبی و هایلایت شده وجود ندارد.

زمانی با بیان اینکه در دانشگاه پیام نور صندلی خالی به لحاظ آموزش حضوری و غیرحضوری معنا ندارد، تصریح کرد: در سال‌های تحصیلی ۹۰_۹۱ دانشگاه پیام نور بیش از یک میلیون دانشجو جذب کرده بود که الان به میزان ۴۰۰ هزار رسیده است که همچنان پیام نور ظرفیت تکمیل تا یک میلیون را دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر