کد خبر: 925422
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۷
وزیر صنعت معدن و تجارت
وزیر صنعت معدن و تجارت عصر امروز از کارخانه ایران‌ خودرو تبریز که به قول سخنگوی تعزیرات حکومتی خودرو را اختفا کرده نه احتکار و هفته گذشته انبار آن پلمب شد، بازدید کرد.

 وزیر صنعت معدن و تجارت  از کارخانه ایران‌ خودرو تبریز که به قول سخنگوی تعزیرات حکومتی کشور که خودرو‌ها را  اختفا کرده نه احتکار و هفته گذشته انبار آن پلمب شد، بازدید کرد.

محمد شریعتمداری در این بازدید ضمن اشاره به روند رو به تکمیل خودروهای موجود گفت: این کارخانه که متعلق به بخش خصوصی با سهام ۵۱ درصدی است و با مشارکت ایران خودرو که ۴۹درصد سهامدار آن است، فعالیت می‌کند و در روز امکان تولید و تحویل ۵۰۰ خودرو از خودروهای موجود را پس از طی روند قضایی دارد.

وی افزود: این‌ خودروها پیش فروش شده و باید سریعاً رفع نقص شده و به صاحبان آنها تحویل داده شود، با توجه به روند کاهشی قیمت خودرو در بازار، با ورود این خودروها این روند تثبیت خواهد شد.

شریعتمداری ابراز امیدواری کرد با تسریع در روند قضایی و تأمین قطعه، به زودی روزانه 500 خودرو در ایران خودرو تبریز تحویل مشتریان شود.

 در گزارش صدا و سیما آذربایجان‌شرقی از انبار این خودروسازی، نواقص بیشتر خودروها رادیو و ضبط و وسایل جزیی اعلام شد

ایران خودرو تبریز انواع سمند به عنوان خودروی ملی تولید می کند.

طبق سخنان مسوولان تعزیرات حکومتی، قرار بود سخنگوی تعزیرات حکومتی نظر این سازمان را نسبت به این خودروها اعلام کند که هنوز نکرده است.


احتکار 8845 خودرو در آذربایجان‌شرقی در حال بررسی است

سیداحد یوزباشی مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌شرقی نیز اعلام کرده بود، همکاران ما در حال بررسی موضوع احتکار 8 هزار و 845 دستگاه خودرو در یکی از انبارهای شهرستان آذرشهر هستند.

وی افزوده بود: تائید یا رد این موضوع منوط به گزارش همکاران اداره‌کل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌شرقی است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: نتیجه نهایی بررسی این موضوع هفته آینده( یعنی این هفته) توسط سخنگوی اداره‌کل تعزیرات حکومتی اعلام می‌شود.


پلمب انبار احتکار 8 هزار و ۸۴۵ خودرو سمند در آذرشهر/واکنش وزیر صمت: احتکار خودرو منطقی نیست، اطلاع دقیق دهید بررسی می‌شود

این گزارش می‌افزاید، هفته اول شهریور به دنبال انتشار تصاویری از انبار پر یک شرکت‌ خودروسازی در جاده تبریز-آذرشهر، یدالله رستمی فرمانده انتظامی شهرستان آذرشهر از پلمب آن خبر داد.

فرمانده انتظامی شهرستان آذرشهر با اشاره به اطلاع از ظن به احتکار خودروی سمند در یکی از انبارهای ایران خودرو در  جاده تبریز- آذرشهر، رسیدگی به این موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت، گفت: با مراجعه به این انبار، تعداد 8 هزار و ۸۴۵ دستگاه از انواع خودروی سمند احتکار شده کشف و انبار به دستور مقام قضایی پلمب و به مراجع قضایی تحویل داده شد.

اکبر امراهی دادستان آذرشهر با بیان اینکه قوه قضائیه با توجه به شرایط کشور با محتکران قاطعانه برخورد می‌کند، بیان داشت: با ورود به موضوع احتکار خودرو سمند در یکی از انبارهای ایران خودرو و پس از بررسی و محرز بودن احتکار،دستور پلمب صادر شد.

 

واکنش وزیر صمت به احتکار و گرانی خودرو: اطلاع دقیق دهید بررسی می‌شود

 وزیر صنعت، معدن و تجارت پیش از این در واکنشی توئیتری نسبت به خبر احتکار و گرانی خودرو نوشت: با وجود نهادهای نظارتی متعدد، تأمین پارکینگ برای احتکار و جریمه تأخیر در تحویل خودرو، خبر احتکار خودرو منطقی نیست، با این‌حال اگر اطلاع دقیقی دهید بررسی می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در واکنش به خبر احتکار خودرو در حساب شخصی خود در توئیتر نوشت: روزانه بیش از 3 هزار خودرو در کشور تولید می‌شود و طی هفت روز تحویل خریداران می‌شود، با وجود نهادهای نظارتی متعدد (135، 110، 124)، تأمین پارکینگ برای احتکار این تعداد خودرو (روزی 18 هزار.م) و جریمه تأخیر در تحویل، احتکار خودرو منطقی نیست، با این‌ حال اگر اطلاع دقیقی دهید بررسی می‌شود.

این گزارش می‌افزاید، «محمد شریعتمداری» وزیر صنعت و معدن و تجارت که در ماه‌های اخیر اسم او به افزایش قیمت خودرو گره خورده بود در این هفته با 51 امضاء هیات رئیسه مجلس، استیضاح خواهد شد.

امضاکنندگان استیضاح شریعتمداری در بند 11 آوردند: 

عدم نظارت بر صنایع خودروسازی کشور که سبب گرانفروشی، احتکار خودرو و به هم‌ریختگی بازار شده است.

 متن طرح استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت 

« هیأت رئیسه محترم مجلس شورای اسلامی

ما امضا‌کنندگان ذیل به عنوان نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی به استناد اصل ۸۹ قانون اساسی و ماده ۲۲۲ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی به دلایل ذیل تقاضای استیضاح آقای محمد شریعتمداری وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت را داریم. خواهشمند است دستور فرمایید برابر مفاد آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی اقدامات لازم مبذول پذیرد.

۱- عدم کنترل و مدیریت بازار و در نتیجه افزایش بی‌رویه قیمت‌ها و احتکار کالا

۲- عدم مدیریت صحیح بر تأمین مواداولیه واحدهای تولیدی که منجر به تعطیلی و کاهش ظرفیت تولید هزاران واحد صنعتی و کارگاه‌های صنفی تولیدی شده و نهایتاً باعث اخراج صدها هزار کارگر و مهندس گردیده است.

۳- عدم مدیریت کافی بر تأمین حق بافندگان فرض دستباف، عدم پوشش کامل بیمه قالیبافان و ضعف در حفظ جایگاه فرش ایران در بازار جهانی.

۴- عدم پیشگیری از گران‌فروشی محصول واحدهای صنعتی بزرگ که به نوعی وابسته به دولت هستند از جمله ذوب‌آهن، پتروشیمی‌ها، فولادسازی‌ها و...

۵- ضعف مدیریت بر تکمیل بهره‌وری و اعمال قانون در شهرک‌ها و نواحی صنعتی که منجر به معطل ماندن سرمایه‌های ملی شده است.

۶- عدم اجرای مصوبه دولت در فروردین ۹۷ برای اجرای کامل شناسه رهگیری در فرصت دو ماه که زمینه برای به هدر رفتن میلیاردها دلار ۴۲۰۰ تومانی را فراهم نموده است.

۷- عدم انجام کامل وظایف قانونی در مبارزه با قاچاق کالا و ارز خصوصاً طرح شناسه رهگیری

۸- عدم ثبت همه مجوزهای صنفی در پایگاه مجوزهای کسب و کار موضوع قانون اصل ۴۴

۹- بی‌توجهی به اجرای اقتصاد مقاومتی

۱۰- وجود فساد و رانت در واردات خودرو و ثبت سفارش برای دریافت ارز

۱۱- عدم نظارت بر صنایع خودروسازی کشور که سبب گرانفروشی، احتکار خودرو و به هم‌ریختگی بازار شده است.

۱۲- عدم شفافیت و وجود ضعف در نظارت بر فعالیت‌های ایمیدرو

۱۳- ضعف مدیریت در بهره‌برداری صحیح از معادن و اخذ حقوق کامل بیت‌المال از معادن

۱۴- عدم اجرای کامل برنامه‌ها و محورهای اصلی اعلامی به مجلس شورای اسلامی در زمان رأی اعتماد شامل:

- بهبود محیط سرمایه‌گذاری و فضای کسب و کار

- توسعه سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی

- رفع موانع، تثبیت و ارتقای رونق تولید و توانمندسازی بخش خصوصی

- توسعه صادرات غیرنفتی

- ارتقای سهم و نقش فعالیت‌های معدنی در تولید ناخالص داخلی

- بهسازی و ساماندهی نظام بازرگانی داخلی

- بهبود و توسعه روابط تجاری بین‌المللی

- ارتقاء بهره‌وری عوامل تولید

- توسعه فناوری، نوآوری و تحقیق و توسعه

- پشتیبانی و مشارکت در ایجاد و توسعه زیرساخت‌های تولید

- مدیریت واردات و همکاری و پیگیری مجدانه در مبارزه با قاچاق

- ارتقاء توانمندی منابع انسانی شاغل و موردنیاز

- بازنگری معماری سازمانی

۱۵- عدم حمایت از صنعت کشتی‌سازی که باعث تعطیلی صنعت مذکور شده

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر