کد خبر: 925421
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۰
حمایت تمام قد شریعتمداری از خودروسازان:
وزير صنعت ، معدن و تجارت گفت: وجود تعداد معدودي خودرو در انبار خودروسازها به منزله احتکار نيست و نبايد صنايع که زمينه ساز توليد و اشتغال و کارآفريني هستند را مورد بي مهري قرار داد.

محمد شریعتمداری در بازدید از این مجموعه ، عملکرد ایران خودرو تبریز را بسیار خوب و مثبت ارزیابی کرد و  اظهار داشت: ایران خودرو تبریز از جمله  مراکز خودروساز مطرح در سطح کشور و استان آذربایجان‌شرقی است و از ظرفیت‌های بسیار خوبی برای تولید خودروهای روز داخلی برخوردار است.

وزیر صنعت افزود: صنایع بزرگی همچون این مجموعه که زمینه تولید، اشتغال و کارآفرینی را فراهم ساخته و باعث رونق اقتصادی می‌شوند، باید مورد حمایت مسوولان قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت های لازم جهت ایجاد سالن رنگ و بدنه در این شرکت وجود دارد، ابراز امیدواری کرد: ان شاالله با راه‌اندازی خط رنگ و بدنه شاهد شکوفایی صنعت خودرو شمال غرب کشور خواهیم بود.

وزیر صنعت، معدن  و تجارت در ادامه با اشاره اینکه کلیه خودروهایی که در پارکینگ این شرکت وجود دارد، به فروش رسیده است، افزود: خودروهای پیش فروش شده باید در اسرع وقت رفع نقص شده و با نرخ مصوب به مالکان تحویل داده شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: امیدواریم با تسریع در روند قضایی و تامین قطعات مورد نیاز به زودی روزانه 500 خودرو تحویل مشتریان عزیز شود.

شریعتمداری تصریح کرد: با توجه به روند کاهش قیمت خودرو در بازار، با عرضه این خودروها، شاهد تثبیت قیمت‌ها در بازار خواهیم بود.

وی، مطرح کردن بحث ظن به احتکار خودرو در این شرکت را غیرکارشناسی و غیرحرفه‌ای عنوان کرد و با رد این موضوع، گفت: در بحث خودروهای پرتیراژ هیچ مشکل خاصی وجود نداشته است و وقفه در تحویل خودروها بیشتر به دلیل عدم تامین قطعات ریز مربوط به موارد ایمنی و الکترونیکی خودروها بود که عمدتا وارداتی هستند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: به زودی این قطعات تامین، تحویل و عرضه خودروها آغاز خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به اینکه تولید بالغ بر یک میلیون و 500 هزار خودرو در خودروسازی‌ها که بخش اعظم آن در ایران خودرو تولید می‌شود، گفت: وجود تعداد معدودی خودرو در انبار خودروسازها به منزله احتکار نیست و نباید صنایع که زمینه ساز تولید و اشتغال و کارآفرینی هستند را مورد بی‌مهری قرار داد.


پلمب انبار احتکار 8 هزار و ۸۴۵ خودرو سمند در آذرشهر/واکنش وزیر صمت: احتکار خودرو منطقی نیست، اطلاع دقیق دهید بررسی می‌شود

این گزارش می‌افزاید، هفته اول شهریور به دنبال انتشار تصاویری از انبار پر یک شرکت‌ خودروسازی در جاده تبریز-آذرشهر، یدالله رستمی فرمانده انتظامی شهرستان آذرشهر از پلمب آن خبر داد.

فرمانده انتظامی شهرستان آذرشهر با اشاره به اطلاع از ظن به احتکار خودروی سمند در یکی از انبارهای ایران خودرو در  جاده تبریز- آذرشهر، رسیدگی به این موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت، گفت: با مراجعه به این انبار، تعداد 8 هزار و ۸۴۵ دستگاه از انواع خودروی سمند احتکار شده کشف و انبار به دستور مقام قضایی پلمب و به مراجع قضایی تحویل داده شد.

اکبر امراهی دادستان آذرشهر با بیان اینکه قوه قضائیه با توجه به شرایط کشور با محتکران قاطعانه برخورد می‌کند، بیان داشت: با ورود به موضوع احتکار خودرو سمند در یکی از انبارهای ایران خودرو و پس از بررسی و محرز بودن احتکار، دستور پلمب صادر شد.


احتکار 8845 خودرو در آذربایجان‌شرقی در حال بررسی است

سیداحد یوزباشی مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌شرقی نیز اعلام کرده بود، همکاران ما در حال بررسی موضوع احتکار 8 هزار و 845 دستگاه خودرو در یکی از انبارهای شهرستان آذرشهر هستند.

وی افزوده بود: تائید یا رد این موضوع منوط به گزارش همکاران اداره‌کل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌شرقی است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: نتیجه نهایی بررسی این موضوع هفته آینده( یعنی این هفته) توسط سخنگوی اداره‌کل تعزیرات حکومتی اعلام می‌شود.

 گزارش فارس حاکی است، در گزارش صدا و سیما آذربایجان‌شرقی از انبار این خودروسازی، نواقص بیشتر خودروها رادیو و ضبط و وسایل جزیی اعلام شد

ایران خودرو تبریز انواع سمند به عنوان خودروی ملی تولید می کند.

طبق سخنان مسوولان تعزیرات حکومتی، قرار بود سخنگوی تعزیرات حکومتی نظر این سازمان را نسبت به این خودروها اعلام کند که هنوز نکرده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر