کد خبر: 925420
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۵
استاندار آذربایجان‌شرقی:
استاندار آذربایجان‌شرقی مطالبه استان را احداث کارخانه ذوب مس دانست و گفت: در معادن مس سونگون، کنسانتره به کرمان می‌رفت و کارخانه ذوبی وجود نداشت، از این‌رو با پیگیر‌های فراوان به زودی کارخانه ذوب راه‌اندازی می‌شودو دیگر نیاز نیست هیچ کنسانتره‌ای به خارج از استان برود.

مجید خدابخش  در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز اظهار کرد: آذربایجان طبق فرموده رهبر معظم انقلاب سر ایران بوده و ۱۰ هزار شهید و ۲۳ هزار جانباز تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده و شهر شهدای محراب است.

وی افزود: مفتخرم که در این استان خدمتگزار بوده و به وظیفه سنگین خود در این استان پرافتخار و بنام واقف هستیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی در تشریح عملکرد تمام دستگاه‌های اجتماعی و خدماتی استان در یک سال اخیر گفت: با توجه به همسایگی استان با دو کشور خارجی، هیچ‌گونه مشکل امنیتی در آذربایجان‌شرقی وجود نداشته است که این امنیت زیرسایه سربازان گمنام، قوه قضائیه، نیروهای انتظامی، مرزبانی و سایر مجموعه‌های امنیتی بوده است.

وی با اشاره به برخی اغتشاشات دی‌ماه در کشور تصریح کرد: خدا را شاکریم در استان آذربایجان‌شرقی چنین اتفاقی نیفتاد و آذربایجان‌شرفی همچنان امن بوده که ناشی از امنیت و بصیرت بالای مردم است. 

خدابخش، وجود ۱۹ نماینده استان در مجلس و تعامل آنها با تمام دستگاه‌های دیگر را مطرح کرد و گفت: همه با هم در این استان در تعامل هستیم و فقط در جهت رفع مشکلات استان تلاش می‌کنیم و خدا را به خاطر وجود نماینده ولی‌فقیه در استان که یک نعمت برای استان است، شاکر هستیم.

وی، مسائل فرهنگی و اجتماعی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: آسیب‌های اجتماعی تحت رصد، کنترل و مدیریت است و تلاش می‌کنیم کاهش یابد، هنوز صفر نشده است و از این رو از تلاش خود دست بر نخواهیم داشت.


وجود 400 هزار حاشیه‌نشین در تبریز

استاندار آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: در خود تبریز بیش از 400 هزار حاشیه‌نشین وجود دارد که با درآمد کم و شرایط کم برخورداری در آن محلات زندگی می‌کنند.

وی، طرح بازسازی بافت فرسوده و حاشیه‌نشین، شهرداری در سه منطقه حاشیه‌نشین تبریز را مطرح کرد و گفت: این طرح نیاز به سرمایه‌گذار دارد تا بهسازی بافت حاشیه‌نشینی انجام گیرد که این موضوع یکی از اولویت‌های دولت‌، شهرداری و شورای شهر است. 

بهره‌برداری از بیمارستان مراغه در هفته آینده/30 هزار ازدواج در آذربایجان‌شرقی

خدابخش بیان کرد: هیچ خانواده‌ای نیست که با بیمارستان و پزشک سر و کار نداشته باشد، از این رو ۵۴ پزشک متخصص به مناطق محروم اعزام شده و ۱۱۰ آمبولانس خریداری شده است همچنین بیمارستان مراغه نیز هفته آینده مورد افتتاح قرار خواهد گرفت.

وی افزود: در حال حاضر پیوند کبد و قلب در تبریز در حال انجام است که نشان از موفقیت‌های حوزه سلامت است.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به ۳۰ هزار ازدواج در سال ۹۶ در استان تصریح کرد: امسال برای ۱۵ هزار زوج وام چهار درصدی ارائه خواهد شد.

وی تصریح کرد: موفقیت جوانان در بازی‌های آسیایی، کسب رتبه‌های تک رقمی در کنکور و المپیادهای ورزشی از جمله دیگر موفقیت‌های استان در حوزه جوانان است.


مردم نوعاً از ادارات ناراضی هستند

خدابخش با تاکید به اینکه مردم نوعاً از ادارات ناراضی هستند، گفت: یکی از روش‌های جلب اعتماد و رضایت مردم مکانیزه شدن سیستم ادارات است که این روش در حال حاضر در گمرک انجام می‌گیرد،ترخیص کالا قبلاً ۲۶ روز طول می‌کشید که الان به هفت روز رسیده است.

وی متذکر شد: هرقدر نظام الکترونیکی در ادارات گسترده شود و ارتباط بین ادارات بیشتر شودف مشکلات حل می‌شود چراکه شفافیت باعث گسترش و توسعه یک شهر می‌شود. 

استاندار آذربایجان‌شرقی ادامه داد: در حال حاضر در اکثر ادارات میز خدمت وجود دارد و این منجر به صرفه‌جویی در وقت ارباب رجوع و رفع مشکلات در اسرع وقت می‌شود. 

وی، عملکرد حوزه اشتغال و صنعت را مورد اشاره قرار داد و افزود: از ۲۲۵ کارخانه استان آذربایجان‌شرقی بازدید داشتم که هر کدام مشکلاتی برای خود داشتند و بنده مشکلاتی که مرتبط با استان بود را مورد بررسی قرار داده‌ام.


 لغو سفر پوتین و اردوغان به تبریز به دلیل دیدار با رهبری

خدابخش، خدمات دولت در رابطه با آلودگی هوا را بیان کرد و گفت: تبریز جزو شهرهای آلوده کشور است که ۸۰ درصد این آلودگی‌ها به خاطر اتومبیل‌هاست که در این راستا پروژه‌های مختلفی از جمله افتتاح پروژه پتروشیمی برای بنزین پاک از جمله این پروژه‌هاست.

استاندار آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: قرار بود که پوتین و اردوغان امروز به تبریز بیایند ولی به علت دیدار با رهبر معظم انقلاب، این سفر به تهران انتقال یافت.

خدابخش ابراز کرد: پروژه مترو از جمله پروژه‌های مهم استان است که در حال حاضر این پروژه از ایستگاه ائل‌گلی تا سه راه امین رسیده است و برای احداث خط دوم نیز دستگاه TBM خریداری شده که پیمانکار آن قرارگاه خاتم است.

وی، مطالبه دیگر استان را احداث کارخانه ذوب در مس سونگون دانست و توضیح داد: در معادن مس سونگون، کنسانتره به کرمان می‌رفت و کارخانه ذوبی وجود نداشت، از این‌رو با پیگیر‌های فراوان تا مدتی دیگر برای راه‌اندازی عملیات کارخانه ذوب اقدامات لازم صورت خواهد گرفت و دیگر نیاز نیست هیچ کنسانتره‌ای به خارج از استان برود. 

استاندار آذربایجان‌شرقی، پروژه‌های راه را از جمله پروژه‌های مهم برای توسعه‌ سلامت و انتقال کالا برشمرد و تصریح کرد: سال گذشته حدود ۲ میلیارد ۴۰۹ میلیون دلار صادرات از استان داشتیم که به این منظور خوشبختانه پروژه راه تبریز به اهر با سرعت بیشتری در حال انجام است و بنده هر هفته از این پروژه بازدید خواهم کرد. 

وی با اشاره به اینکه پروژه خواجه به ورزقان نیز در حال آسفالت‌گیری است، ادامه داد: پروژه تبریز به مرند نیز با سرمایه‌گذاری لازم به زودی شروع خواهد شد.

خدابخش با بیان اینکه آزادراه تبریز به سهند نیاز به اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان داشت که با سرمایه‌گذاری در حال اجراست، افزود: در حال حاضر ۳۳ هزار خانوار در شهر جدید سهند زندگی می‌کنند که از این‌رو باید در این شهر خدمات رفاهی، سلامتی، اداری و بخش خصوصی فراهم شود. 

وی ادامه داد: پروژه هشترود به مراغه از جمله جاده‌های خطرناک است که با مشارکت بانک سپه، قرارگاه خاتم و وزارت راه و شهرسازی در حال اجراست.

خدابخش با اشاره به اینکه شهرک‌های صنعتی اطراف تبریز پر شده است، تصریح کرد: در حال حاضر تولیدگران روی به سرمایه‌گذاری در منطقه «بیلوردی» هستند که جای شکر دارد، چراکه توسعه را برای استان به ارمغان خواهد آورد.

وی با تاکید به اینکه راه‌آهن جزو پروژه‌های اولویت‌دار استان است، تصریح کرد: سال ۷۸ کلنگ راه‌آهن میانه به تبریز زده شده بود که اگر این پروژه اجرا شود، زمان طی مسیر تهران به تبریز، پنج ساعت کاهش خواهد یافت. 

خدابخش تصریح کرد: با پیگیری‌های نمایندگان و استانداری این مسیر ۱۲۷ کیلومتر ریل‌گذاری شده است و تلاش می‌کنیم تا بستان‌آباد مسافرگیری شود و البته کارهای مسیر از بستان‌آباد به تبریز ۶۰ درصد انجام گرفته است که به علت وجود برخی پل‌ها در مسیر «شیبلی» و نیاز به برخی ورق‌ها و اینکه دولت برای این پروژه خاص پول نقد خواهند داد، امید است تا سال آینده تهران به تبریز با پایان این طرح مسافرگیری کند. 

وی اذعان داشت: برقی کردن قطار با سرعت ۱۶۰ کیلومتر و برنامه‌ریزی برای ایجاد قطار سریع‌السیر جزو برنامه‌های دیگر ریلی است که مستلزم سرمایه‌گذار خارجی است. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر