کد خبر: 925417
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۹
امام جمعه تبریز:
امام جمعه تبریز گفت: به شکل کاملا مشکوک وضعیت اقتصادی کشور دچار بی‌ثباتی شده و معیشت مردم به خطر افتاده است و از سوی دیگر برخی محافل شروع به لزوم مذاکره ایران با آمریکا می‌کنند که در نتیجه ریشه همه این زمزمه‌ها در خارج است که سعی دارند بگویند اگر مشکل با آمریکا را حل کنیم، کشور نجات می‌یابد.

حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز با اشاره به زمزمه‌های شوم در ارتباط با مذاکره با آمریکا اظهار کرد: از وقتی رئیس جمهور آمریکا موضوع مذاکره را مطرح کرده، برخی افراد و محافل خاص سعی دارند تا تمام مشکلات کشور را به مذاکره گره بزنند. 

وی افزود: اگر قطعات پازل را کنار هم قرار دهیم، مشخص می‌شود، توطئه‌ای شوم در حال اجراست چراکه از یک طرف به شکل کاملاً مشکوک وضعیت اقتصادی کشور دچار بی‌ثباتی شده و معیشت مردم به خطر افتاده است و از سوی دیگر برخی محافل شروع به لزوم مذاکره ایران با آمریکا می‌کنند که در نتیجه ریشه همه این زمزمه‌ها در خارج است که سعی دارند بگویند اگر مشکل با آمریکا را حل کنیم، کشور نجات می‌یابد.

امام جمعه تبریز خاطرنشان ساخت: در حال حاضر نیز با نزدیک شدن اجلاس سالانه مجمع سران و شرکت رئیس جمهور در این اجلاس، این زمزمه‌ها بار دیگر با هدف به گوش می‌رسد تا بلکه با افکار مردم بازی شود.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی افزود: این جوسازی‌ها از دهان هر کسی بیرون بیاید، قطعاً دوست و دلسوز مردم ایران نیست. 

خطیب نماز جمعه تبریز با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه مگر می‌شود با یک دولت و رئیس جمهور هتاک و بی‌نزاکت که دشمنی با مردم ایران را به حد اعلی رسانده مذاکره کرد، افزود: قطعاً هیچ‌کدام از مقامات ایران با هوشمندی که دارند حتی لحظه‌ای به مذاکره با آمریکا فکر نمی‌کنند. 

وی با بیان اینکه البته قبلاً رهبر معظم انقلاب خیال همه توطئه‌گران را راحت کرده بود که هیچ مذاکره‌ای حداقل در شرایط کنونی میان دو کشور صورت نخواهد گرفت، تصریح کرد: این توطئه و افراد خیانت‌کار به لطف خداوند، هوشیاری مردم و مسوولان سرکوب خواهد شد و امید است از فرصت حضور رئیس‌جمهور در سازمان ملل برای افشای هر چه بیشتر چهره استکبار جهانی و صهیونیست استفاده شود.


مسوولان تعزیرات و انتظامی به دنبال دانه‌درشت‌ها بروند

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با درخواست از تعزیرات حکومتی مبنی بر مقابله با گرانی و احتکار تاکید کرد: از مسوولان تعزیرات و انتظامی می‌خواهیم که به دنبال دانه‌درشت‌ها بروند و تنها با انبارهای کوچک که ممکن است هر کارخانه و صنعت نیاز به آن داشته باشد، برخورد نشود، از این رو به این عزیزان می‌گویم فقط با این کارخانه‌های کوچک مقابله نکنید و بروید دنبال دانه درشت‌ها که در حال ضرررسانی هستند.

وی با اشاره به تذکر رهبر فرزانه انقلاب در اجلاسیه مجلس خبرگان گفت: ایشان در این اجلاسیه فرمودند که از افراط و تفریط خودداری کرده و یک باره این کار را رها نکنید و سرتان را با آفتابه دزدها سرگرم نکنید بلکه دنبال دانه درشت‌ها باشید.

آل‌هاشم ابراز کرد: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب اگر در مقابل دشمن بایستیم، آنها مجبور به عقب‌نشینی خواهند شد و استکبار شکست خواهد خورد.


با فرارسیدن محرم، مراقب محیط زیست باشید

وی با تاکید به اینکه محیط زیست یک نعمت الهی است و فرهنگ غلط در محیط زیست به آن آسیب می‌زند، تصریح کرد: مواد پلاستیکی مخصوصاً ظروف پلاستیکی که در ماه محرم در آنها نذری داده می‌شود را در طبیعت نیاندازید، چراکه در غیر این صورت باعث مرگ طبیعی محیط زیست در اثر بی‌توجهی مردم می‌شود.

خطیب نماز جمعه تبریز با اشاره به فرارسیدن سال تحصیلی جدید گفت: "لبخند مهر، بسته به مهر شما" شعار کمیته امداد امام خمینی(ره) در جشن عاطفه‌هاست، از این‌رو همه از روی انسان‌دوستی با کمیته امداد همکاری کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی در اعلام مناسبت‌های تقویمی هفته بیان کرد: هفته امر به معروف و نهی از منکر را پیش رو خواهیم داشت، از این‌رو وظیفه نهادها، ائمه جماعت و رسانه‌ها به عنوان نخبگان جامعه با بهره‌گیری از توصیه‌های ائمه معصومین(ع) به امر به معروف و تهی از منکر توجه کنند. 

وی با تاکید به اینکه تذکر زبانی وظیفه همگانی است و همه باید سهم داشته باشند، افزود: امید است به وظایف خود در این امر به خوبی عمل کنیم.

آل‌هاشم، روز سینما را مورد اشاره قرار داد و گفت: طبق فرموده امام راحل ما با سینما مخالف نیستیم بلکه با هرزگی مخالفیم و به همه کارگردانان و بازیگران متعهد در کشور که فیلم‌های ارزشی می‌سازند، این روز را تبریک می‌گوییم.

وی، فرارسیدن ماه محرم را مطرح کرد و یادآور شد: این ماه فرصت طلایی برای بهره‌مندی از مکتب عاشوراست، از این‌رو از همه می‌خواهم عزاداری‌ها مسجدمحور شود و از مساجد شروع شده و یا به مساجد ختم شود و محل تجمع برای آغاز یا پایان دستجات مساجد باشد، چراکه در این صورت مساجد رونق می‌یابد.

امام جمعه تبریز خطاب به دستجات عزاداری تصریح کرد: از همه دستجات خواهشمندیم تا در محلات خود نسبت به رعایت آرامش عمومی تلاش کنند و از استاندار آذربایجان‌شرقی تشکر می‌کنم که مدیران را موظف به حضور کرده‌اند تا شنوای حرف مردم باشند. 

امام جمعه تبریز اعلام کرد: البته به مناسبت عزاداری امام حسین(ع) و مراسم شیرخوارگان حسینی دو هفته به صورت موقت دیدار مردمی در مصلا انجام نخواهد گرفت. 

وی خاطرنشان کرد: راهکار تزریق امید در جامعه، همدلی و نشستن پای درد و دل مردم است و بنده امروز نزدیک به ۵۰۰ نفر را دیدم و افراد زیادی هم ماندند که نتوانستیم به حرفشان گوش دهیم. 

خطیب نماز جمعه تبریز ایجاد امیدآفرینی در مردم، عزم و اراده برای حل مشکلات از سوی مسوولان را راه‌حل موثر دیگر برای امید و نشاط اجتماعی دانست و افزود: واقعیت این است که ضعف و سستی اراده برخی مسوولان برای رسیدگی به مشکلات باعث ایجاد چنین مشکلات در کشور شده است چراکه بیشتر مشکلات ربطی به آمریکا و تحریم ندارد.


تکیه به توان داخلی و اعتماد به جوانان راه‌حل مشکلات است

وی اذعان داشت: اعتماد به جوانان راه دیگر حل مشکلات است، افرادی که اهل ریسک هستند و خود را در انقلاب نشان دادند بار دیگر به جوانان اعتماد کنند چراکه جوانان موتور متحرک و پیشرانان انقلاب هستند و برای دستیابی به آرمان‌های انقلاب کارهای بزرگی انجام می‌دهند، از این‌رو ضرورت سپردن اداره کشور به جوانان رمز موفقیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است. 

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی بیان کرد: البته این به آن معنا نیست که افراد با تجربه را کنار گذاشت بلکه باید افراد با تجربه در ستادها کمک کنند ولی عوامل اجرایی باید در اختیار جوانان گذاشته شود چراکه آنها اهل ریسک و جنب و جوش هستند. 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه در خطبه اول با بیان اینکه مادر ریشه و سرچشمه وجودی فرزند است،گفت: فرزندان هر خانواده انعکاس واقعیت‌های روحی مادر هستند و به همین دلیل مادران بیشتر از پدران در تربیت اولاد نقش ایفا می‌کنند.

امام جمعه تبریز افزود: آثار وجودی مادر در جسم و روان بچه ظهور پیدا می‌کند و کودکان اکثر برنامه‌های وجودی خود را خواسته یا ناخواسته با طینت مادر ادامه می‌دهند.

آل‌هاشم با اشاره به اینکه دخترانی که الان ازدواج می‌کنند، مادران آینده جامعه ما هستند، گفت: دختران پاکدامن ما باید توجه داشته باشند که با آداب و منش اجتماعی و خانوادگی خود مراقبت‌های لازم را داشته باشند تا فرزندی صالح و شایسته تحویل جامعه دهند.

خطیب نماز جمعه متذکر شد: رفتارهای موافق با اصول و قوائد دینی، انسانی و اجتماعی در بین دختران جامعه باعث می‌شود مادرانی موفق در تربیت فرزندان صالح و پاک و خرمند داشته باشیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر