کد خبر: 925349
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۵
انگلیس – اسپانیا امشب در ومبلی
ناکام بزرگ جام جهانی با تساوی بدون گل مقابل فرانسه متوقف شد. هفته اول لیگ ملت‌های اروپا پنج‌شنبه شب با انجام ۹ دیدار به پایان رسید و در حالی که آلمان در حساس‌ترین رقابت میزبان خروس‌ها بود باز هم نتوانست به پیروزی برسد. با این حال هواداران در آلیانس آره نا با حمایت از یواخیم‌لو حمایشان از سرمربی تیم ملی را اعلام کردند.
شيوا نوروزي
ناکام بزرگ جام جهانی با تساوی بدون گل مقابل فرانسه متوقف شد. هفته اول لیگ ملت‌های اروپا پنج‌شنبه شب با انجام ۹ دیدار به پایان رسید و در حالی که آلمان در حساس‌ترین رقابت میزبان خروس‌ها بود باز هم نتوانست به پیروزی برسد. با این حال هواداران در آلیانس آره نا با حمایت از یواخیم‌لو حمایشان از سرمربی تیم ملی را اعلام کردند.
زورآزمایی بی‌ثمر
تساوی بدون گل ژرمن‌ها و خروس‌ها نتیجه‌ای بود که هر دو تیم از آن راضی بودند. مانشافت‌ها که در جام‌جهانی تحقیر شدند امیدوار بودند در اولین محک جدی بعد از جام جهانی دلی از عزا در بیاورند، اما قهرمان جام جهانی چنین اجازه‌ای به آن‌ها نداد. حمایت دوباره تماشاگران از سرمربی و آشتی آن‌ها با تیم ملی موجب شد تا لو نیز از نتیجه به دست آمده ابراز رضایت کند: «عملکرد ما در این بازی اهمیت زیادی داشت. برای ما مهم بود ه. نسبت به اتفاق‌های جام‌جهانی واکنش نشان دهیم. به اعتقاد من تیم ما خوب کار کرد. در این بازی می‌توانستیم به قهرمان جام جهانی چند گل بزنیم.» البته سرمربی آلمان تلویحاً از دفاع اتوبوسی خروس‌ها انتقاد کرد: «می‌دانستیم فرانسه با ۱۰ نفر در زمین خودش بازی می‌کند، بنابراین ثبات دفاعی برای ما خیلی مهم بود تا وقتی که جلو می‌کشیم از زهر ضدحمله‌های آن‌ها در امان باشیم. بزرگ‌ترین کیفیت فرانسه همین است و ما خیلی خوب مقابلش دفاع کردیم. اگر فکر کنیم یک بازی کافی است که همه ناکامی‌های جام جهانی را بشوید و ببرد، این درست نیست. ما پروسه طولانی‌ای در پیش داریم و فقط در تورنمنت بزرگ بعدی است که می‌توانیم غرور از دست رفته‌مان را بازگردانیم.»
رضایت دشان
دیدیه دشان رویارویی با آلمان پس از حذف از جام‌جهانی را چالشی بزرگ خواند. سرمربی فرانسه پس از قهرمانی شاگردانش در جام جهانی راه سختی برای موفقیت در اروپا در پیش دارد: «بازی خیلی بسته‌ای بود. هر چند ما بعضی مواقع بهتر بودیم و بعضی مواقع هم آن‌ها بهتر کار می‌کردند. ما در بحث مالکیت توپ یکسری اشتباهات تاکتیکی داشتیم. هدف ما پیروزی بود ولی آلمان تازه یک فاجعه را پشت سر گذاشته است. در کل نتیجه خوبی بود. ما حالا ریکاوری می‌کنیم و برای رویارویی با هلند آماده می‌شویم.» در سایر بازی‌های پنج‌شنبه شب جمهوری چک در خانه ۲ بر یک مغلوب اوکراین شد، ولز ۴ بر یک ایرلند جنوبی را در هم کوبید، نروژ ۲ بر صفر از سد قبرس گذشت، اسلوونی ۲ بر یک نتیجه را به بلغارستان واگذار کرد، گرجستان با دوگل قزاقستان را برد، نبرد لتونی و آندورا بدون گل به پایان رسید، ارمنستان در مصاف با لیختن اشتاین ۲ بر یک به پیروزی رسید و جبل الطارق نیز ۲ بر صفر مقابل مقدونیه تن به شکست داد.
مچ اندازی در ومبلی
در ادامه بازی‌های لیگ ملت‌های اروپا امشب نیز هفت دیدار دیگر برگزار می‌شود که در حساس‌ترین بازی تیم ملی انگلیس مقابل اسپانیا صف آرایی می‌کند. سه‌شیر‌ها که با هدایت ساوت گیت مقام چهارم جام جهانی را به دست آورد در ومبلی از ماتادور‌ها پذیرایی می‌کند. اسپانیا که از یک شانزدهم جام‌جهانی بالاتر نیامد حواشی زیادی را پشت سرگذاشته و سکان هدایت این تیم هم به لوئیز انریکه سپرده شده است. باید دید مچ‌اندازی ساوت گیت و انریکه چه نتیجه‌ای دارد. سوئیس و ایسلند نیز دیگر دیدار لیگ A. را برگزار می‌کنند.
چالش‌های مختلفی در انتظار انریکه است، اما احتمالاً اولین تصمیم بزرگ انریکه در تیم ملی به پست دروازه‌بانی مربوط خواهد شد، جایی که او باید از میان دخیا و کپا یکی را به عنوان گلر اول انتخاب کند. دخیا مدت‌هاست که از دوران اوج خود فاصله گرفته است. او در اسپانیا حالا مخالفانی جدی دارد که معتقدند باید جای خود را به کپا بدهد. گلر باسکی که ژانویه گذشته تا یک قدمی انتقال به رئال پیش رفت، اما با مخالفت زیدان در بیلبائو ماند، ولی ماه گذشته پس از انتقال کورتوا به رئال، جانشین این گلر بلژیکی در چلسی شد. دخیا با ۳۳ بازی ملی و ۱۶ کلین‌شیت، در چهار بازی اول یونایتد در لیگ جزیره هفت گل دریافت کرده است. در سوی مقابل کپا با یک بازی ملی، سه گل خورده در چهار بازی اول چلسی و هفت مهار موفق در این چهار هفته قرار دارد.
وداع اشنایدر
دیدار‌های دوستانه فوتبال در سراسر دنیا پیگیری شد و در یکی از مهم‌ترین بازی‌ها هلند ۲ بر یک تیم پرو را شکست داد. خداحافظی وسلی اشنایدر این بازی را تحت‌الشعاع قرار داد؛ هافبک ۳۴ ساله پس از ۱۳۴ بازی ملی برای همیشه با پیراهن ملی کشورش خداحافظی کرد تا لاله‌های نارنجی را به تکاپوی پیدا کردن یک جانشین ایده‌آل برای او بیندازد. در سایر بازی‌ها پرتغال و کرواسی به تساوی یک بریک رضایت دادند و اتریش ۲ بر صفر سوئد را برد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار