کد خبر: 925316
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۸
واکنش‌ها به نطق ساختارشکنانه دو نماینده مجلس همچنان ادامه دارد
اظهارات دو نماینده مجلس شورای اسلامی و سخنان ساختارشکنانه آنان در شرایط فعلی مورد اعتراض برخی نمایندگان قرار گرفت.
اظهارات دو نماینده مجلس شورای اسلامی و سخنان ساختارشکنانه آنان در شرایط فعلی مورد اعتراض برخی نمایندگان قرار گرفت.
نطق هفته گذشته دو نماینده مجلس از فراکسیون امید بازتاب گسترده‌ای در بین شخصیت‌های سیاسی داشت. این در حالی است که کشور با مشکلات فراوان اقتصادی روبه رو است و حمله به نهاد‌های مهم کشور هیچ مشکلی را حل نمی‌کند. این نکته‌ای است که در نقد سخنان این دو نماینده اصلاح‌طلب به چشم می‌خورد. شاید اگر این دو نماینده بر اصلاح ساختار مبارزه با مفاسد اقتصادی تأکید می‌کردند یا بحث شفافیت رأی نمایندگان را مورد تأکید می‌دادند، به طور حتم مورد استقبال سایر نماینده‌ها قرار می‌گرفتند. با این حال مطرح‌کردن بحث‌هایی همچون همه پرسی بیش از آنکه به نفع کشور در شرایط فعلی باشد، در راستای برخی مطامع سیاسی است که همواره در فضای سیاسی کشور از سوی برخی جناح‌ها مطرح می‌شود.

مشکلات مردم نظارت استصوابی نیست

ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نطق ساختار شکنانه دو نفر از نمایندگان تهران در صحن علنی مجلس گفت: توصیه من به این نمایندگان این است که با صحبت‌هایشان به مردم آدرس غلط ندهند، امروز مشکلات مردم مشکلات معیشتی است. وی افزود: اختیار حل این مشکلات معیشتی در اختیار دولت است و در این راستا رهبر معظم انقلاب به رئیس‌جمهور چک سفید امضا داده است و از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون بی‌سابقه بوده که چه در دوران رهبری امام راحل و چه در دوران رهبری رهبر معظم انقلاب چک سفید امضایی برای حل مشکلات به رئیس‌جمهور داده شود. نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: رئیس‌جمهور از طرف دیگر رئیس قوه مجریه کشور است و ابزار‌های لازم را نیز هم‌اکنون در اختیار دارد. ما در این ارتباط و در خصوص مسائل دیگری همچون شفافیت و عدالت قانون به قدر نیاز داریم، اما متأسفانه اجرا نمی‌شود.

ابوترابی خاطرنشان کرد: برخی نمایندگان نباید به مردم آدرس غلط بدهند، مشکلات امروز مردم ما نظارت استصوابی و امثال آن نیست. مگر ما که در مجلس هستیم چه گُلی به سر ملت ریخته‌ایم و دیگران به مجلس می‌آیند چه کار می‌کنند؟! نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: اینگونه نطق‌های ساختارشکنانه جز شاد کردن اپوزیسیون خارج و ایجاد اختلاف در داخل و اینکه مردم بگویند این‌ها شکمشان سیر است و بین مردم نیستند و نمی‌دانند مردم چه مشکلاتی دارند، چیزی در بر ندارد.

زیر سؤال بردن مسائل دفاعی به جای پرداختن به معیشت مردم برای انحراف افکار عمومی است

اکبر رنجبرزاده نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به نطق ساختارشکنانه دو نفر از نمایندگان تهران در صحن علنی مجلس گفت: این نمایندگان نظارت استصوابی شورای نگهبان را زیر سؤال می‌برند. باید بگویم که بله نظارت استصوابی آنقدر باز است و آنقدر آزادی زیاد است که هرکسی به خود اجازه بیان مطالبی را برخلاف مصالح ملت به سهولت و آسانی در صحن علنی مجلس می‌دهد. وی افزود: به همان میزان که این دو نماینده از نظارت استصوابی شورای نگهبان ناراحت و از شورا گله‌مند هستند من نیز نسبت به شورای نگهبان اعتراض دارم چراکه بعضاً افرادی را در سطح اپوزیسیون تأیید صلاحیت می‌کنند که دود این اقدام به چشم مردم می‌رود و کسانی باید صلاحیتشان تأیید شود و مسئولیت بگیرند که نسبت به اساس جمهوری اسلامی معترض باشند. عضو هیئت رئیسه مجلس اظهار داشت: اولویت اصلی امروز ما در کشور که به صورت آنلاین قیمت‌ها تغییر می‌کند، مسائل معیشتی است و امروز اینگونه مسائل است که باید در اولویت کاری نمایندگان و مسئولان قرار بگیرد.

رنجبرزاده خاطرنشان کرد: اینکه این نمایندگان در نطق خود قدرت دفاعی کشور را هدف قرار داده و آن را تضعیف می‌کنند باید به آن‌ها گفت: قدرت دفاعی ما میراث گرانبهای ۴۰ سال تلاش، کوشش و رشادت‌هاست که کسی نمی‌تواند به حریم جمهوری اسلامی ایران نظر داشته باشد. وی افزود: وقتی که از اقیانوس آرام موشک‌هایی به سمت سوریه شلیک می‌شود برایشان کف زده می‌شود، اما زمانی که دشمن ما به خانه ملت نفوذ کرده و موشک ما آن‌ها را در سوریه سرکوب می‌کند و اقتدار کشور به نمایش گذاشته می‌شود بعضی‌ها ناراحت می‌شوند و این نشانه آن است که هنوز این افراد رشد کافی را پیدا نکرده‌اند و این‌ها نباید مرعوب دشمن باشند.

رنجبرزاده خاطرنشان کرد: اولویت اصلی کشور ما امروز اینگونه مسائل همچون بحث نظارت استصوابی و امثال آن نیست بلکه پرداختن به مسائل معیشتی مردم است و اگر کسی در دولت و هر جای دیگر بخواهد به مردم خدمتی کند، کسی راهش را مسدود نمی‌کند و البته کسانی که خط فکری و نگاهشان با اصل مسیر نظام و انقلاب زاویه دارد باید به حاشیه رانده شوند.
وی در پایان گفت: بهترین کار در این موقعیت زمانی توجه به معیشت مردم است و باید به دقت رصد شود کسانی که در این فضایی که امروز در کشور در حوزه مسائل اقتصادی به وجود آمده به دنبال فرصت طلبی هستند، اجازه ندهیم ماهی خود را از آب گل‌آلود شده بگیرند و بعد هم بخواهند با دادن آدرس غلط و پیش کشیدن مسائل غیرضرور، افکار عمومی را منحرف کنند.
 
برخی با نطق‌هایشان موجب تشویش اذهان نسبت به ارکان نظام مقدس اسلامی می‌شوند

حجت‌الاسلام احمد سالک کاشانی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نطق‌های غلامرضا حیدری و پروانه سلحشوری در مجلس، اظهار داشت: این نطق‌ها موجب نگرانی و تشویش در اذهان عمومی شد. وی افزود: برخی مطالب ارائه شده از ناحیه خانم سلحشوری و غلامرضا حیدری نمایندگان تهران در مجلس خلاف واقع بوده و موجب تشویش اذهان عمومی نسبت به ارکان نظام مقدس اسلامی شد. نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: در پی این نطق‌ها نامه شکایتی از سوی جمعی از نمایندگان به هیئت نظارت تنظیم و طی آن درخواست رسیدگی به این اقدام انجام شد. سالک بر همین اساس اضافه کرد: ما از هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان می‌خواهیم دستور رسیدگی صادر کرده و از حقوق مردم و ارکان نظام دفاع کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار