کد خبر: 925300
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۵
در استان اصفهان نیز ۱۲۰ هزار معلول حضور دارند که ۳۲ هزار نفر در اصفهان زندگی می‌کنند و همه این افراد نیاز به خدمات درمانی دارند.
رئیس هیئت مدیره انجمن خیریه معلولان اصفهان با اعلام این مطلب گفت: امروزه هنوز معلولان به عنوان عضو خانواده و جامعه به درستی پذیرفته نشده‌اند به نوعی که همچنان شاهد نبود امکانات لازم و ایجاد شغل برای آن‌ها هستیم و شرایط مناسب برای تردد آن‌ها در خیابان، عبور از پل هوایی، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی نیز در نظر گرفته نشده است.
محمد کاظمی با بیان اینکه انجمن خیریه معلولان اصفهان از سال ۸۵ افتتاح شده است، افزود: این مرکز خدمات رسانی همه جانبه به معلولان، جلب حمایت برای خانواده‌ها و معلولان را با اجرای برنامه‌های مختلف برعهده دارد.
وی ادامه داد: از میان ۳۰ برنامه اجرایی ۱۰ مورد برای معلولان، ۱۰ مورد برای آموزش خانواده‌ها و ۱۰ مورد نیز به منظور آموزش و آگاهی جامعه برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه مهم‌ترین مشکل کنونی انجمن تأمین پوشک با توجه به قیمت و حتی عدم وجود آن در بازار است، گفت: هزینه دارو‌ها نیز بسیار زیاد شده است و این کمبود‌ها موجب تشدید مشکلات معلولان می‌شود.
رئیس هیئت مدیره انجمن خیریه معلولان اصفهان با بیان اینکه بخشی از معلولیت‌ها ژنتیکی است، یک سوم در زمان زایمان و گاه در اثر حوادث یا بیماری رخ می‌دهد، افزود: به خانواده‌های تحت پوششی که قصد دارند برای بار دوم یا سوم بچه‌دار شوند مشاوره‌های لازم انجام می‌شود تا جلوی تولد کودکان معلول دیگر را بگیریم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار