کد خبر: 925255
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۱
معاون وزیر امور خارجه روسیه با پیش بینی ادامه روند اعمال تحریم‌های ضدروسی، یادآور شد که مقامات واشنگتن دیگر حتی به خود زحمت استدلال برای توجیه این اقدامات را هم نمی‌دهند.
جوان آنلاین: "سرگئی ریابکوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه شب گذشته در برنامه زنده از شبکه اول تلویزیون روسیه، اعلام کرد که روند گسترش تحریم‌های آمریکا علیه مسکو نشان می‌دهد که واشنگتن حتی به خود زحمت نمی‌دهد تا استدلالی برای اعمال اقدامات محدود کننده جدید ارائه دهد.

وی گفت: «آمریکا آنقدر در مکانیسم "چرخ دنده‌های اعمال تحریم‌ها" گیر افتاده که روند اعمال محدودیت‌های جدید علیه روسیه در شرایط سیاسی کنونی ممکن است برای مدت زمانی با همین نیروی محرکه ادامه یابد.»

ریابکوف افزود: «علاوه بر این، شکل گیری قانون برای یکسری از این اقدامات تحریمی و شرایط و شکل اعمال آن‌ها به گون‌های است که برای قوه مجریه آمریکا امکان لغو یا تغییر آن‌ها بدون مجوز کنگره آمریکا که ما به خوبی از تمایلات آن‌ها آگاه هستیم را غیرممکن ساخته است.»

معاون وزیر خارجه روسیه در عین حال اعلام کرد که این کشور طرح‌های مکتوب مشخصی برای اقدامات لازم به منظور عادی سازی روابط دو جانبه به واشنگتن ارسال کرده و همچنان امیدوار است واکنش طرف آمریکایی به آن‌ها مثبت باشد.

سرگئی ریابکوف در پاسخ به سئوال دیگری یادآور شد که تماس‌ها بین مسکو و واشنگتن درباره اوضاع سوریه، نه تنها از طریق کانال‌های نظامی، بلکه از طریق کانال‌های دیپلماتیک هم قطع نشده است. وی افزود: «البته این مسئله دیگری است که این تماس‌ها اعلام نمی‌شوند و نیازی هم برای این کار نیست، چرا که مواضع دو طرف بر یکدیگر مطابقت ندارد.»

وی با یادآوری اینکه روسیه به ادامه مذاکرات ژنو که در حال حاضر متوقف مانده، امیدوار است، افزود: «با این وجود ما در جریان مذاکرات سوچی و همچنین در رایزنی‌ها در چارچوب مذاکرات آستانه با شرکای خود در ترکیه و ایران، به تلاش‌ها برای حل و فصل مشکلات در سوریه ادامه می‌دهیم و مواضع ما در این رابطه کاملا شفاف و مشخص است. در عین حال سعی می‌کنیم که با طرف آمریکایی هم در صورت ممکن نقاط مشترکی پیدا کنیم.»

معاون وزیر خارجه روسیه در بخش دیگری از سخنان خود بیانیه روز گذشته فرانسه، آلمان، کانادا و آمریکا درباره حمایت از مواضع لندن پیرامون قضیه "مسمومیت اسکریپال" را یک بازی قابل پیش بینی نامید. وی گفت: «اگر آن‌ها به صورت رسمی نیز از مواضع انگلیس در این باره حمایت نمی‌کردند، این بازی خسته کننده و کسل‌آور از مدت‌ها قبل مشخص بود. زمانی که ما بار‌ها و بار‌ها گزارشات منتشره در این‌باره را که تا این اندازه بی پایه و اساس و ساختگی هستند را می‌خوانیم، احساس انزجار به ما دست می‌دهد. عجیب است افرادی که در راس قدرت حاکمه و در سمت‌های بالای کشور‌های غربی قرار دارند، دست به چنین اقداماتی می‌زنند.»
منبع: تسنیم
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
France
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۶
0
0
سیاست خارجی غربی ها واقعا منزجر کننده است.....
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار