کد خبر: 925243
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱
مدیرکل اداره محیط زیست استان خوزستان گفت: اگر روند آتش سوزی هورالعظیم ادامه یابد شاهد کاهش مهاجرت این پرندگان به تالاب خواهیم بود.

جوان آنلاین‌: احمدرضا لاهیجان زاده مدیرکل اداره محیط زیست استان خوزستان در رابطه با پرداخت نکردن حقابه تالاب هورالعظیم از سوی وزارت نیرو اظهار کرد: خوشبختانه هم اکنون بخش ایرانی تالاب هورالعظیم دارای آب است. در این چند سال گذشته وزارت نیرو تا حدودی توانسته است حقابه تالاب را تامین کند.

وی افزود: وضعیت تالاب در سه سال گذشته بهتر بود و هم اکنون نیز با وجود شرایط خشکسالی شدید در کشور، هورالعظیم دارای آب است .

لاهیجان زاده گفت: تالاب هورالعظیم با قدمت 70 ساله در چند سال اخیر با کمبود بارش در این منطقه رو به رو بوده است اما با این وجود شرایط تالاب تا حدی مطلوب است.

بیشتر بخوانید: حال خوش هورالعظیم به مرحمت باران است/ تا دو سال آینده تالاب مرزی هورالعظیم احیا می شود

وی ادامه داد: تالاب در ماه های شهریور و مهر با کمترین آبگیری مواجه است به دلیل این که آورد رودخانه در فصل تابستان کاهش می یابد و همچنین در این فصل با افزایش تبخیر رو به رو می شویم .

مدیرکل اداره محیط زیست استان خوزستان تصریح کرد: فصل مهاجرت پرندگان مهاجر از آبان ماه در استان خوزستان آغاز می شود . اگر روند آتش سوزی هورالعظیم ادامه یابد، به احتمال زیاد شاهد کاهش مهاجرت این پرندگان به تالاب خواهیم بود .

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار