کد خبر: 925218
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۸
لغو مصوبه امهال وام‌ها زلزله‌زدگان را دچار مشکل می‌کند
جوان آنلاین: با وجود گذشت ماه‌ها از زلزله مهیب و دلخراش کرمانشاه هنوز هم وضعیت بسیاری از مردم این منطقه آنطور که باید سروسامان نگرفته است و خبر‌های رسیده از مناطق زلزله‌زده حاکی از دغدغه‌ها و مطالبات گوناگون مردم این منطقه است؛ مطالبات گوناگونی که مهم‌ترین آن‌ها از جنس وام‌هایی است که قرار بود به این افراد پرداخت شود.

در همین باره نماینده مردم کرمانشاه در مجلس با بیان اینکه امهال وام‌های بانکی زلزله‌زدگان نباید به بهانه همخوانی نداشتن آدرس محل سکونت با مکان اخذ وام منتفی شود، گفت: لغو امهال وام‌های بانکی جفا در حق زلزله‌زدگان کرمانشاه است. احمد صفری درباره امهال وام‌های زلزله‌زدگان در استان کرمانشاه، به خانه ملت گفت: مصوبه مجلس، هیات وزیران و دستور اکید رهبر انقلاب است که باید وضعیت زلزله‌زدگان در استان کرمانشاه تبدیل به فرصت شود، اما متاسفانه خبر‌هایی به گوش می‌رسد که اعلام می‌کنند افرادی که آدرس محل سکونت‌شان با مکان اخذ وام مغایرت دارد، شامل امهال وام‌های بانکی نمی‌شوند و این امر شهروندان را بشدت نگران کرده است. نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پس از ۹ ماه، منتفی شدن امهال وام‌های زلزله‌زدگانی که آدرس محل اخذ شده وام با محل سکونت‌شان متفاوت است، در حقیقت جفا در حق وام‌گیرندگان است. عضو کمیسیون انرژی مجلس یادآور شد: لغو مصوبه امهال وام‌های زلزله‌زدگان برای عدم همخوانی آدرس محل سکونت با وام اخذ شده، به طور حتم ۵۰ درصد از وام‌گیرندگان را با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو می‌کند.

احتمال بی‌سرپناهی زلزله‌زدگان

از سوی دیگر، نماینده مردم پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر در مجلس گفت: پس از زلزله ۲/۶ ریشتری اخیر ۱۰ و ۱۵ میلیون تومان تسهیلات به ترتیب به مناطق روستایی و شهری افزوده شد، اما هنوز پرداختی انجام نشده است. شهاب نادری درباره افزایش کمک‌های بلاعوض و تسهیلات بانکی به مردم مناطق زلزله‌زده گفت: هفته گذشته به همراه آقای نجار رئیس ستاد مدیریت بحران کشور بعد از زلزله ۲/۶ ریشتری، بازدیدی از مناطق زلزله‌زده داشتیم که در جریان این سفر هیات دولت قول داد ۵ میلیون تومان به صورت بلاعوض و ۵ میلیون تومان به صورت تسهیلات به مناطق روستایی و ۵ میلیون تومان بلاعوض و ۱۰ میلیون تومان به صورت تسهیلات وام به مناطق شهری مازاد بر تسهیلات قبل پرداخت کند.

نماینده مردم پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر در مجلس افزود: تا امروز خبری از پرداخت این مبالغ نبوده است و مردمی را که در این باب به ما مراجعه کرده‌اند به بنیاد مسکن ارجاع داده‌ایم. ان‌شاءالله این کمک‌ها هر چه زودتر پرداخت شود، چرا که مردم این منطقه گرفتاری‌های زیادی دارند. وی همچنین درباره پرداخت وام‌های بازسازی ۴۰ و ۴۵ میلیون تومانی بعد از زلزله ۷/۳ ریشتری بیان داشت: بعضی از این وام‌ها پرداخت شده و برخی نیز پرداخت نشده است، اما با وضعیت موجود احتمال اینکه برخی از مردم در فصل زمستان نیز بی‌سرپناه بمانند زیاد است. ما از آقای نجار و هیأت دولت درخواست داریم با توجه به اینکه منطقه هر روز شاهد پس‌لرزه است تا فصل زمستان فکری برای سرپناه مردم شود.

۷ هزار پس‌لرزه

مرادی با بیان اینکه از نخستین زلزله تاکنون این منطقه شاهد بیش از ۷ هزار پس‌لرزه بوده است، گفت: بعد از زلزله اول بزرگ‌ترین پس‌لرزه‌ها ۶/۲ و ۵/۹ ریشتری بوده‌اند که خسارات قابل توجهی را به بار آورده‌اند. به همین دلیل مردم از لحاظ روحی نیز در وضعیت مناسبی نیستند، چرا که هر روز جان خود و خانواده‌شان را در خطر می‌بینند. نماینده مردم پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر در مجلس گفت: تنها راه نجات مردم از این وضعیت، ساخت خانه‌های ایمن و مقاوم‌سازی خانه‌هاست که ما از دولت، بنیاد مسکن و مدیریت بحران انتظار داریم فکری به حال این مردم بکنند تا در فصل زمستان بی‌سرپناه نباشند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار