کد خبر: 925215
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۲
نماینده مردم شهرستان جهرم در مجلس از وجود بیش از ۲.۵ میلیون واحد مسکونی خالی در کشور خبر داد و افزود: برای مقابله با این معضل، دولت نتوانسته قانون مالیات بر خانه‌های خالی را اجرایی کند و درنتیجه به شهرداری‌ها محول شده تا از طریق عوارض بتواند این طرح را عملیاتی کند.
جوان آنلاین: محمدرضا رضایی بعدازظهر امروز در جمع اعضای شورای اسلامی استان فارس اظهار داشت: سالانه بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی پیش‌بینی‌شده، اما در توزیع اعتبارات استان‌ها اولویت‌بندی مناسبی انجام‌نشده است.

نماینده مردم شهرستان جهرم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به دلیل پرداخت نشدن به‌موقع بودجه کیفیت طرح‌های عمرانی کاهش‌یافته و نیز هزار و ۳۰۰ شهرداری در حال ورشکستگی هستند.

وی تصریح کرد: بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان درآمد شهرداری‌ها در هدفمندی یارانه‌ها تعریف‌شده ودراین راستا نمایندگان مجلس در تلاش هستند این مقدار هزینه از دولت گرفته و به شهرداری‌ها تزریق کنند.

رضایی بیان داشت: بیش از ۶۰ درصد درآمد شهرداری‌ها وابسته به پروانه ساختمانی است و با اجرای لایحه مهم درآمد پایدار شهرداری ونیز مدیریت واحد شهری به شهرداری‌ها کمک کرده تا به حیات خود ادامه دهند.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سالانه باید ۹۰۰ هزار واحد مسکونی احداث شود که در شرایط کنونی این میزان به ۴۰۰ هزار واحد رسیده است، گفت: افزایش قیمت مسکن در تهران ۶۰ و ۷۰ درصد و در شیراز به ۴۰ درصد رسیده که این میزان شرایط را برای ۵۰۰ هزار مهندس ساختمانی و ۲ میلیون کارگر شهرداری در این حوزه سخت تحت تأثیر قرار داده است.

بیش از ۲.۵ میلیون واحد مسکونی خالی در کشور

وی از وجود بیش از ۲.۵ میلیون واحد مسکونی خالی در کشور خبر داد و افزود: برای مقابله با این معضل، دولت نتوانسته قانون مالیات بر خانه‌های خالی را اجرایی کند و درنتیجه به شهرداری‌ها محول شده تا از طریق عوارض بتواند این طرح را عملیاتی کند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: در چهارماهه نخست سال جاری از سوی سازمان برنامه‌وبودجه فعالیت‌های مناسبی انجام و مقرر شد از طریق اسناد رسمی و اوراق مشارکت مبلغ ۳۰ هزار میلیارد تومان متناسب با نیاز‌های استان برای اجرای طرح‌های عمرانی اختصاص یابد.

اسکان بیش از ۱۹ میلیون نفر در بافت‌های فرسوده

رضایی اظهار داشت: بیش از ۱۹ میلیون نفر در ۱۴۰ هزار هکتار بافت‌های فرسوده زندگی می‌کنند و نیز بافت‌های جدیدی که در حال احداث است به دلیل کیفیت پائین مصالح در زمان کوتاهی تبدیل به بافت‌های فرسوده شده و درنتیجه به حوزه ساخت‌وساز آسیب جدی وارد می‌کند.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی افزود: افزایش دلار قدرت خرید مردم را به یک‌سوم کاهش داده و این معضل مشکل بسیاری را در حوزه اقتصادی و برنامه کلان کشور به وجود آورده و برای برطرف کردن آن نیاز به عزم ملی است.

وی خاطرنشان کرد: شورای اسلامی استان به‌عنوان بلندگو و نیز صدای مردم با هر گرایش و بدون ملاحظات سیاسی از خواسته‌ها و گلایه‌های به حق مردم شامل جلوگیری از رانت‌خواری، فساد و تبعیض کم‌کاری دستگاه‌ها را به گوش متولیان دستگاه‌ها رسانده تا فضای بی‌اعتمادی حاکم بر کشور کاهش یابد.

نماینده مردم شهرستان جهرم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در شرایط کنونی برای مقابله با مشکلات به مدیران انقلابی و جهادی مانند دوران دفاع مقدس نیازمندیم که بدون چشمداشت به حقوق و اضافه‌کاری در خدمت ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی بودند.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار