کد خبر: 925195
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت:امسال آمار دانش‌آموزان استان اردبیل به نسبت سال گذشته 11 هزار نفر افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، احمد ناصری در حاشیه اعزام کاروان امید به مدارس اظهار کرد: 244 هزار دانش‌آموز در سالتحصیلی جدید و با شروع مهرماه راهی مدارس می‌شوند که آمار دانش‌آموزان استان اردبیل به نسبت سال گذشته 11 هزار نفر افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: 7 هزار نفر از این افزایش دانش‌آموزان در پایه دوازدهم، 3 هزار نفر در مقطع پیش‌دبستانی و ابتدایی و یک هزار نفر نیز در سایر پایه‌ها افزایش جمعیت دانش‌آموزی را شاهد هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان اینکه در آغاز سالتحصیلی هیچ کلاس بدون معلم نخواهیم داشت، گفت: با شروع سالتحصیلی 24 واحد آموزشی جدید به مجموع فضاهای آموزشی و پرورشی و ورزشی استان اردبیل افزوده خواهد شد.

ناصری ادامه داد: در استان اردبیل 3 هزار و 400 واحد آموزشی وجود دارد که ما در 221 مدرسه استان شاهد پذیرش دانش‌آموزان بین یک تا پنج نفر هستیم.

وی تصریح کرد: عمده مدارس استان حتی مدارس پیش ساخته و تعداد محدود کانکسی از استاندارد و کیفیت مناسب برخوردار است و ما در استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس مشکلی نداریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل افزود: در برخی از مناطق روستایی ساخت واحدهای آموزشی جدید به صرفه نیست و ما در این روستاها که با کمبود دانش‌آموزان روبرو هستیم نسبت به دایر کردن سرویس‌های رایگان برای دانش‌آموزان اقدام کردیم تا در روستاهای همجوار به تحصیل خود ادامه دهند.

ناصری بیان کرد: با آغاز سالتحصیلی 18 هزار و 500 همکار فرهنگی اقدام به تدریس خواهند کرد و به طور متوسط روزانه 50 هزار نفر از اولیا به مدرسه مراجعه می‌کنند که این میزان یک چهارم جمعیت استان اردبیل را به خود اختصاص داده است.

وی اضافه کرد: تا زمانی که اولیای دانش‌آموزان با اعتماد کامل در کنار آموزش و پرورش قرار نگیرند ما با دغدغه‌هایی روبرو خواهیم شد ولی خوشحال هستیم که در سالتحصیلی جاری 80 درصد اولیا با دعوت مدارس پیگیر تحصیل فرزندان خودشان بودند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در مورد سرویس مدارس نیز گفت: کارگروه خاص با مشارکت شهرداری، تاکسیرانی، اتوبوسرانی، پلیس، نمایندگانی از استانداری  سایر دستگاه‌ها در این کارگروه حضور دارند و با تشکیل جلسات هماهنگی مرتب سعی شده تا برای سالتحصیلی جدید سرویس مدارس آماده شود.

ناصری خاطرنشان کرد: با تعیین نرخ و آرم سرویس مدارس و عقد قرارداد مدیران با آژانس‌های مورد تائید از اول مهرماه دانش‌آموزان بدون نگرانی خاص از طریق این سرویس‌ها جابجا شده و ما از خانواده‌ها انتظار داریم حتما از سرویس‌های تعیین شده برای تردد فرزندان خودشان استفاده کنند و به هیچ وجه خارج از این قاعده سرویسی برای فرزندان خود انتخاب نکنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر