کد خبر: 925188
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵
معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی:
معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: 25 درصد صادرات صنایع‌دستی اداره‌کل مربوط به ورنی منطقه اهر و ارسباران است.

فرشاد به‌آفرین  در هشتمین جشنواره ملی ورنی ارسباران  اظهار داشت: هم اکنون بیش از 80 رشته مختلف صنایع‌دستی در سطح استان فعال بوده و تاکنون 11 هزار نفر از فعالان صنایع‌دستی از این سازمان پروانه فعالیت دریافت کرده‌اند.

وی گفت: از  11 هزار پروانه صادره برای رشته‌های مختلف صنایع‌دستی 15 درصدش مربوط به پروانه فعالیت ورنی بافی است که اکثرا در این منطقه فعالیت دارند.

این مقام مسوول افزود: تعداد فعالان ورنی‌بافی در این منطقه خیلی بیشتر از تعداد است و تنها این آمار مربوط به آنهایی است که پروانه فعالیت از این سازمان دریافت کرده‌اند.

وی گفت: در اکثر نمایشگاه‌های استانی و کشوری و حتی بین‌المللی این محصول صنایع‌دستی از سوی فعالان این عرصه و تشکل‌های وابسته عرضه می‌شود و مورد استقبال ویژه بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد که در این زمینه و در نمایشگاه اخیر صنایع‌دستی استان در محل نمایشگاه بین‌المللی تبریز از جمع فروش صنایع‌دستی که مبلغی بیش از 11 میلیارد ریال بود از این مبلغ بالغ بر 30 درصد و بیش از 340 میلیون تومان از فروش صنایع‌دستی مربوط به ورنی بود که این امر نشان از جایگاه ویژه این صنعت دستی در بین مردم است.

وی گفت: طی یک‌سال گذشته 21 نشان ملی صنایع‌دستی به فعالان صنایع‌دستی صادر شده که از این تعداد پنج نشان مربوط به فعالان ورنی شهرستان اهر است که در این خصوص و برای ارتقاء کمی و کیفی محصولات تولیدی، تلاش شده آموزش‌های بهبافی و سایر آموزش‌ها در حوزه ورنی تقویت شود که در این زمینه 100 نفر از علاقمندان رشته ورنی‌بافی در این شهرستان آموزش دیده‌اند.

به‌آفرین جشنواره ورنی اهر ارسباران را یکی از جشنواره‌های سابقه‌دار و با اهداف متعالی برای معرفی توانمندی‌های ورنی‌بافان ذکر کرد و افزود: همه تلاش دست‌اندرکاران و مسوولان این اداره تداوم قدرتمند و کیفی این جشنواره برای سال‌های آتی است.

وی به غرفه توانمندی‌های صنایع‌دستی نیز اشاره کرد و گفت: در این نمایشگاه در قالب 30 غرفه از استان‌های مختلف فعال صنایع‌دستی از اقصی نقاط کشور حضور دارند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر