کد خبر: 925133
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۰
جشن عاطفه‌ها امسال هم در روز‌های ۱۵و۱۶شهریورماه در سطح شهر‌ها و ۱۱مهرماه در مدارس برگزار می‌شود. برگزاری این جشن در شهریورماه یکی از برنامه‌هایی است که هر سال کمیته امداد با نزدیک‌شدن به سال تحصیلی برای کمک به دانش‌آموزان نیازمند برگزار می‌کند.
عليرضا سزاوار
جشن عاطفه‌ها امسال هم در روز‌های ۱۵و۱۶شهریورماه در سطح شهر‌ها و ۱۱مهرماه در مدارس برگزار می‌شود. برگزاری این جشن در شهریورماه یکی از برنامه‌هایی است که هر سال کمیته امداد با نزدیک‌شدن به سال تحصیلی برای کمک به دانش‌آموزان نیازمند برگزار می‌کند. چشم‌انداز مسئولان برگزاری مراسم این است که دیگر دانش‌آموز محرومی در کشور نداشته باشیم. تهیه نیاز‌های اولیه دانش‌آموزان مانند کفش، کیف و لوازم‌التحریر هم از جمله اهدافی است که در این جشن دنبال می‌شود. با توجه به شرایط خاص اقتصادی این روزها، خانواده‌های بیشتری نیازمند دریافت کمک‌های آبرومندانه هستند. نیاز به حضور دارا‌ها در جشن عاطفه‌های امسال بیشتر است.

سال گذشته ۸۰میلیارد تومان کمک نقدی و غیرنقدی در این مراسم جمع‌آوری شد. در کمک‌های نقدی دست کمیته امداد بازتر است و در صورت کمک‌های غیرنقدی نیز درخواست آن‌ها اهدای اجناس نو است. کمیته امداد پیش‌بینی کرده در جشن عاطفه‌های امسال نسبت به سال گذشته ۳۰درصد افزایش کمک‌های مردمی داشته باشیم. همزمان با برگزاری جشن، اهدای کمک‌ها به دانش‌آموزان محروم هم آغاز خواهد شد و گزارش عملکرد و توزیع کمک‌ها به مردم اعلام می‌شود.

روش‌های نوین کمک‌رسانی
دستیار معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد، در همین زمینه گفت: امسال کمک‌های مردمی در جشن عاطفه‌ها با تمرکز بر روش‌های نوین الکترونیک جمع‌آوری می‌شود.
مهدی بلوکات با اشاره به اینکه نخستین مراسم جشن عاطفه‌ها در سال ۱۳۷۴ برگزار شد، افزود: در سال‌های گذشته کمک‌های نقدی و غیر‌نقدی مردم از طریق پایگاه‌های کمیته امداد جمع‌آوری می‌شد، اما در سال‌های اخیر این پایگاه‌ها محدود شده و تمرکز بر جمع‌آوری کمک‌های مردمی به روش‌های نوین الکترونیک و غیرحضوری است.

وی ادامه داد: بر این اساس نیکوکاران می‌توانند کد#۱*۸۸۷۷*، نصب اپلیکیشن سنا، مراجعه به سایت emdad. ir، تماس با شماره تلفن نیکوکاری ۰۹۶۸۸۷۷ یا از طریق ATM‌ها سراسر کشور در جشن عاطفه‌های امسال مشارکت کنند. بلوکات با اعلام اینکه ۳۰درصد از هزینه‌های تحصیل دانش‌آموزان نیازمند در سال ۹۶ از طریق مشارکت‌های مردمی تأمین شده است، افزود: «در این زمینه، سال گذشته بیش از ۸۰میلیارد تومان از محل مشارکت مردمی در جشن عاطفه جمع‌آوری شد که از این مبلغ ۱۸میلیارد تومان مربوط به کمک‌های دانش‌آموزان و اولیای آن‌ها بود. این رقم نشان‌دهنده افزایش حس مسئولیت اجتماعی در بین افراد جامعه است.»

وی با اشاره به ارتباطات کمیته امداد با خیران و بنگاه‌های کلان اقتصادی، دو ماه پیش از برگزاری جشن عاطفه‌ها گفت: «با هم‌افزایی انجام شده، امیدوار هستیم هیچ دانش‌آموز نیازمندی ابتدای سال تحصیلی بدون کیف، کفش، پوشاک و لوازم‌التحریر نماند.»

جلوگیری از ترک تحصیل دانش‌آموزان
جشن عاطفه‌ها که با هدف کمک‌های مردم نیکوکار به نیازمندان برگزار می‌شود، هرساله باعث رفع بسیاری از مشکلات دانش‌آموزان بی‌بضاعت شهر‌های محروم می‌شود. همکاری‌های کمیته امداد و آموزش‌و‌پرورش در خدمت به دانش‌آموزان نیازمند، گسترش قابل‌توجهی داشته و تفاهمنامه‌هایی هم در این زمینه بین دو سازمان به امضا رسیده است.

وجه اشتراک کمیته امداد و آموزش و‌پرورش در این است که هر دوی آن‌ها در دورترین و محروم‌ترین نقاط روستایی و عشایری به مردم و نیازمندان خدمات فرهنگی و امدادی ارائه می‌دهند. دانش‌آموزان زیادی در شهر‌های محروم هستند که به خاطر مشکلات مالی خانواده‌هایشان، روند تحصیل آن‌ها به دشواری صورت می‌گیرد. برخی از این دانش‌آموزان توسط کمیته امداد مشکلات آن‌ها برطرف شده، اما همچنان ده‌ها هزار دانش‌آموز به‌دلیل فقرمالی از آموزش محروم هستند.

هر ساله کمک‌های جشن نیکوکاری یا جشن عاطفه‌ها بسیاری از مشکلات دانش‌آموزان نیازمند را برطرف می‌کند. کمیته امداد همیشه در دستگیری از دانش‌آموزان نیازمند و جلوگیری از ترک تحصیل آن‌ها به‌خاطر مشکلات مالی در کنار آموزش‌و‌پرورش بوده و به همین خاطر در جشن‌های نیکوکاری و عاطفه‌ها هر دوی این سازمان تمام تلاش خود را برای کمک به دانش‌آموزان و مردم نیازمند این استان به کار می‌گیرند. هم‌اکنون کمیته امداد حامی ۳۱۰هزار دانش‌آموز نیازمند است و برای تأمین مایحتاج تحصیلی هر دانش‌آموز حداقل ۱۰۰ هزار تومان هزینه کرده که البته این رقم در صورت کمک خیران تا دو برابر افزایش خواهد یافت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار