کد خبر: 925130
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۷
حجت‌الاسلام قرائتی با بیان اینکه آموزش و پرورش کشور فشل است گفت: دانشجویان هیأت‌های مذهبی در طول سال دسته‌های قرآن خوانی راه بیندازند.

جوان آنلاین: حجت‌الاسلام محسن قرائتی ظهر امروز در همایش توجیهی هیأت‌های مذهبی با اشاره به برخی شبهات در مورد عقب افتادگی کشور‌های اسلامی اظهار کرد: خاصیت نماز آرامش به قلب مومنان است و در قرآن نیامده که با اقامه نماز می‌توان به علوم رسید و باید توجه داشت هر کاری جای خود را دارد.

وی با اشاره به اینکه قرآن تنها به عبادت اشاره نکرده است؛ تصریح کرد: قرآن در کنار «عبدو» به «تعلمو» که همان فراگیری علم بوده اشاره کرده است.

حجت‌الاسلام قرائتی با اشاره به اینکه انسان و اجزای آن چند منظوره و چند وجهی فعالیت می‌کند؛ تصریح کرد: انسان نیز باید در فعالیت‌های خود زوایای مختلف را مورد توجه قرار دهد.

استاد اخلاق با اشاره به اینکه دانشجویان برای فعالیت در هیأت‌های مذهبی نباید تنها منتظر محرم باشند؛ اضافه کرد: شما سربازان امام زمان (عج) هستید و باید چند منظوره فعالیت کنند.

دانشجویان باید دسته‌های قرآنی راه بیندازند

وی با اشاره به اینکه باید دانشجویان هیأت‌های مذهبی در طول سال دسته‌های قرآن خوانی راه بیندازند؛ ادامه داد: این کار ایراد نداشته و عیب نیست.

حجت‌الاسلام قرائتی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش کشور فشل است؛ تصریح کرد: این کشور نباید گشنگی بخورد؟

این استاد اخلاق با اشاره به آیه " و بالوالدین احسانا" گفت: در این آیه بدون هیچ شرط و شروطی دستور داده شده است که باید به والدین احسان شود.

وی با اشاره به اینکه این آیه تفاسیر مختلفی دارد، افزود: با کمی تدبر در این آیه متوجه خواهیم شد که تکرار چهار باره این آیه نشانه اهمیت آن است و این چهار بار کنار توحید قرار گرفته است؛ چون به توحید نیز برای چند بار قسم خورده شده است.

حجت‌الاسلام قرآئتی با اشاره به اینکه احسان به والدین در هیچ دینی قابل تغییر نیست؛ گفت:، چون در قانون برای این امر محدودیتی قائل نشده است.

این فعال مذهبی با اشاره به اینکه درس‌هایی که در دانشگاه‌های ما آموزش داده می‌شود در کشور‌های دیگر نیز ارائه است؛ گفت: فیزیک و شیمی در بلژیک نیز هست، اما برتری ما نسبت به آن‌ها چیست؛ باید در جمهوری اسلامی چیزی بلد باشیم که کشور‌های غربی آن را بلد نباشند؛ هنر شما این است که چیزی اضافه داشته باشید.

وی با اشاره به اینکه خاک باغچه را باید عوض کرد؛ گفت: این یعنی آموزش و پرورش و دانشگاه باید خاکشان را عوض کنند.

حجت‌الاسلام قرآئتی با اشاره به اینکه امروز در دانشگاه‌ها رشد نیست و دانشجو فقط نمره می‌گیرد؛ تصریح کرد: چرا در دانشگاه سرویس بهداشتی استاد دانشگاه و دانشجو عوض شده است؛ مگر ادرار این دو باهم فرق دارد؛ اصلا نتیجه همین تبعیض‌ها این شده است که کلی لیسانس داریم و کلی بیکار.

*ازدواج چه ربطی به تحصیل دارد؟

این استاد اخلاق با انتقاد از به تاخیر انداختن ازدواج به بهانه گرفتن لیسانس گفت: ازدواج چه کاری به تحصیل دارد؛ مگر می‌شود به فرد تشنه بگوییم؛ برو لیسانس بگیر بعدا آب بخور.

وی گفت: باید اولین خواستگاری که آمد دختر را شوهر بدهیم؛ برود؛ اصلا دانشگاه چه ربطی به ازدواج دارد که به بهانه دیپلم و لیسانس ازدواج را عقب می‌اندازیم.

حجت‌الاسلام قرآئتی با اشاره به اینکه باید قدر نعمات و امکانات را بدانیم و با استفاده از آن به مراتب بالای تحصیل برسیم؛ تصریح کرد: چه کسی گفته شما زنجان باشید و سوادتان مثل کاشان باشد؟ اصلا جا‌هایی که آب و هوای آن‌ها خنک است باید بهتر تحصیل کنند.

این فعال مذهبی با توصیه به خواندن و مطالعه هفته‌ای یک کتاب بیان کرد: البته توصیه می‌کنم که ازدواج را هم به تاخیر نیندازید؛ چون هر قدر نخ نازک را به هم گره بزنند دیرتر باز می‌شود؛ همچنان که اگر دو طناب را به هم گره بزنید زودتر باز می‌شود؛ پس با ازدواج نصف دین خود را کامل کنید و زودتر ازدواج کنید، چون با بالا رفتن سن انسان توقعات بیشتری داشته و همین امر موجب افزایش طلاق می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار