کد خبر: 925120
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۰
نقدی بر یادداشت «محمد علیخانی» در روزنامه سازندگی
عضو شورای شهر تهران طی یادداشتی با اشاره به شیوع افسردگی در میان مردم که مشخص نیست با استناد به کدام آمار بیان شده، بدون توجه و احتمالا شناخت از نیازهای جامعه و راه‌های رفع مشکلات، جامعه را نیازمند شادی خوانده و با سطحی نگری راه حل ایجاد این شادی را کنسرت‌های خیابانی بیان داشته است!
محمد صادق عبداللهی

به گزارش جوان آنلاین، محمد علیخانی، عضو شورای شهر تهران، طی یادداشتی در روزنامه سازندگی با اشاره به شیوع افسردگی در میان مردم که مشخص نیست با استناد به کدام آمار بیان شده، بدون توجه و ظاهرا شناخت از نیازهای جامعه و راه‌های رفع مشکلات، جامعه را نیازمند شادی خوانده و با سطحی نگری راه حل ایجاد این شادی را کنسرت‌های خیابانی بیان داشته است!

علیخانی در یادداشت خود که تیتر «به دنبال گمشده‌ای به نام شادی» را یدک می‌کشد، آورده: «مردم ما از همه لحاظ تحت فشار هستند و حداقل کاری که می‌توان برای آن‌ها انجام داد به وجود آوردن شادی‌های کوچک است. یکی از این شادی‌ها بحث کنسرت‌های خیابانی است. شادی می‌تواند لحظاتی مردم را از مشکلات معیشتی و اقتصادی فارغ کند و کمی آن‌ها را از لحاظ روحی شارژ کند.»

علیخانی ضمن فریبکار خواندن افرادی که مخالف برگزاری کنسرت هستند، می‌نویسد: «مسئولان باید نیازهای جامعه و جوانان را بشناسند زیرا بین آن‌ها و مردم فاصله افتاده است. متاسفانه برخی فکر می‌کنند که اگر به مردم آزادی دهیم و شاد باشند، از چشم دولت می‌بیننند لذا به صلاحشان نیست. این‌ها همان افرادی هستند که می‌توان برایشان از واژه «فریبکار» نام برد. این‌ها هرگز به فکر منافع ملی و مردم کشور خودشان نیستند بلکه تمام هم و غمشان این است که جناح گروهشان را بر مسند قدرت بنشانند.»

آقای علیخانی مخاطبتان کیست

معلوم نیست مخاطب محمد علیخانی حال که هم دولت و هم شورای شهر و شهرداری در دست هم فکران ایشان و والد گرامیشان، شیخ قدرت علیخانی، است چه کسی می‌باشد و در حالی که همین عید غدیر در کنار دریاچه چیتگر تهران چهار شب، شبه کنسرت‌هایی برگزار شد یا در شهرستان‌هایی نظیر رفسنجان نیز که بنده خود اطلاع دارم به صورت ماهیانه با حضور خوانندگان مطرح پاپ کنسرت‌هایی خیابانی برگزار می‌شود به چه چیز معترضند و که را فریبکار می‌خوانند!

شما هم نیاز مردم را نشناختید

از سوی دیگر آنطور که معلوم است جناب علیخانی هر چند دادشان بلند است که مسئولین نیازهای مردم را نمی‌شناسند، خود نیز چندان واقف به نیازهای جامعه و اولویت‌های آن نیست و بیشتر نیازهای خود و طبقه خودش را ملاک حرف زدن و نوشتن کرده و نیاز و افسردگی خود را به ریش همه مردم بسته است.

ای کاش آقای علیخانی قدری پایین‌تر از طبقه خود را می‌نگریست تا مردمی را که دغدغه‌شان این روزها پوشک بچه و ماشین پراید است را ببینند! خوب است از پدران این سرزمین بپرسند می‌توانند درد پوشک بچه‌شان و یا درد تامین جهیزیه دخترشان را که اصلی ترین دلیل نبود شادی است را با کنسرت‌های خیابانی حتی برای ساعتی فراموش کنند؟

ممکن است ایشان بگویند پوشک و پراید در محدوده اختیاراتشان نیست و اگر بود آن را سامان می‌بخشیدند(!) باشد قبول، اما موش‌های تهران، برخورد با ماموری که گوش نوجوان افغانی را برید، تعیین تکلیف شهرداری تهران که باز هم قانونا باید با شهرداری خداحافظی کند و ده‌ها مشکل شهری دیگر که در محدوده وظایفتان هستند. ای کاش به جای کنسرت خیابانی کمی دغدغه آلودگی هوا را داشتید که با رسیدن فصل سرما باز هم به سراغمان می‌آید و دیگر فرصت برگزاری کنسرت‌های خیابانی را هم از فریبکار و درستکار می‌گیرد!

من اگر نیکم و گر بد تو برو خود را باش

آقای علیخانی، فریبکار کسی نیست که مخالف کنسرت است، فریبکار کسی است که بعد از گذشت یک سال و با وجود شعارها و وعده‌های رنگازنگ هنوز نتوانسته است فکری برای مشکلات اصلی مردم کند، مشکلات اصلی هیچ هنوز نتوانسته است یک شهردار ثابت برای تهران انتخاب کند و حال با قلم خود کنسرت‌های خیابانی را به صدر لیست نیازهای مردم می‌کشاند و با فریب افکار عمومی آن‌ها را از نیازهای فوری دور می‌سازد تا بتواند برای ابقای خود در قدرت راهی درست کند!

از ما نمی‌پذیرید از استاد شهرام ناظری که با منطق شما زبانم لال فریبکار هستند بپذیرید که گفته‌اند: «به شخصه با هر رویداد و اتفاقی که باعث خوشحالی مردم شود موافق هستم اما سوال من این است که آیا با برگزاری این کنسرت‌ها در خیابان مشکلات مردم حل می‌شود؟»

به جای تعیین و تکلیف جواب گو باشید

این حرف‌ها و نوشته‌هایی که جنسشان همان جنس جاروجنجال‌های الیاس حضرتی در جلسه استیضاح وزیر و یا نطق پروانه سلحشوری در جلسه روز گذشته مجلس است بیش از پیش این مدعا را پر رنگ می‌کند که آقایان و خانم‌های لیست تَکرار ظاهرا حال که ضعف مدیریتیشان با دلار ۱۴۰۰۰ هزار تومانی و پوشک ۱۱۰ هزار تومانی و تهرانی که بیش از هر زمان رها شده می‌نماید، پدیدار گشته است آرام آرام در حال کنار کشیدن از صف مسئولین و آمدن به صف مردم هستند تا بلکه دامن خود را از بی‌تدبیری‌ها پاک کنند.
 
اما نه! قرار بر این نیست و مردم نیز آن‌ها را به صف خود راه نخواهند داد بلکه آن‌ها باید مسئولیت وضع موجود را پذیرفته و پاسخ گوی مردم باشند. نه تنها آقای علیخانی بلکه هر مسئولی که امروز در مقام اجرا نشسته است حق ندارند در رسانه باید و نباید کنند و با مسائلی سطحی و بچگانه اذهان عمومی را بازی دهد آن‌ها خود مخاطب باید‌ها و نباید‌ها هستند و اگر طرح و فکری دارند بایستی به جای نطق‌های پی در پی به فکر عمل و انجام آن و رفع موانع و مشکلات پیشرفت کشور باشند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار