کد خبر: 925107
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۶
گفت وگوی "جوان آنلاین "با سرمربی تیم ملی تنیس روی میز به خاطر کسب مدال برنز جاکارتا بعد از ۵۲ سال
کسب مدال برنز در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ هر چند افتخارش پس از ۵۲ سال به نام نوشاد عالمیان ثبت شد اما بی شک اگر پای مربی با تجربه و با اخلاقی همچون جمیل لطف اله نسبی در میان نبود نه تنها نوشاد بلکه بسیاری از تنیس بازان حرفه ای ، در آسیا حرفی برای گفتن نداشتند.

 سرویس ورزشی جوان آنلاین – وحید صابری : کسب مدال برنز در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ هر چند افتخارش پس از ۵۲ سال به نام نوشاد عالمیان ثبت شد اما بی شک اگر پای مربی با تجربه  و با اخلاقی چون جمیل لطف اله نسبی در میان نبود نه تنها نوشاد بلکه بسیاری از تنیس بازان حرفه ای ، در آسیا حرفی برای گفتن نداشتند.

جمیل لطف اله نسبی سرمربی تیم ملی تنیس روی میز در گفت وگو با "جوان آنلاین" درباره رقابتهای آسیایی جاکارتا گفت: سطح مسابقات بسیار بالا بود. همه قدرت های دنیا ازچین گرفته تا ژاپن و هنگ کنگ در این دوره از رقابتها به میدان آمدند. حریفانی از آسیای شرقی که سابقه بالایی در این رشته دارند و کشوری مثل چین که به عنوان مهد این رشته در دنیا حرف اول و آخر را می زند بارها و بارها سکوهای قهرمانی جهان را فتح کرده و در حال حاضر حرف اول را می زند. پس نتیجه می گیریم که کسب مدال برنز نوشاد عالمیان در جمع این حرفه ای ها واقعا شاهکار است چون تمام قهرمان هاى جهان در این دوره از رقابتها شرکت کرده  بودند و از همین باب باید برای مدال برنز نوشاد ارزشی در حد طلا قائل شویم. به نظر من این مدال کمتر از مدال المپیک نیست و مسئولان باید به آن احترام بگذارند. مطمئنا اگر نوشاد از این به بعد حمایت بیشتری شود، مى تواند این مدال را در مسابقات جهانى و المپیک تکرار کند.هر چند می دانم کار سخت و دشوارى است؛ اما این مسابقات نشان داد که این دور از دسترس نیست. ما بعد از ۵۲سال توانستیم مدال برنز بگیرد، پس بازهم می توانیم این افتخار آفرینی را تکرار کنیم. همان طور که گفتم اگر مسئولان حمایت کنند ما می توانیم در مسابقات جهانی نتایج خوبی کسب کنیم و این دور از ذهن نیست .

وی درباره اینکه شرایط دیگر تنیس بازان ما در این رقابتها چطور ارزیابی می کنید اظهار داشت: ببیند همه بچه های ما به لحاظ خودباوری در سطح ایده ال قرار داشتند. در مسابقات افنرادی طبق قوانین ما فقط می توانستیم دو شرکت کننده داشته باشیم که یکی از آنها برنز گرفت. نیما برادر نوشاد هم نفر دوم ما در این مسابقات بود که بسیار حرفه ای بازی کرد. او با اینکه رنکینگش بالاست اما توانست نفر ۲۰ جهان از ژاپن را ۳ بر صفر شکست دهد. به نظر من نیما بازیکنی است که بسیار با اعتماد به نفس بالایی برابر حریفان قرار می گیرد و از تکنیک بالایی هم برخودار است. او شرایط بدنی خیلی خوبی دارد و قطعا در آینده نزدیک می تواند برای کشورمان مدال آوری کند. دیگر بچه ها هم خوب بودند اما همان طور که گفتم تیم های آسیای شرقی که به عنوان مهد این رشته بشمار می روند آنقدر به لحاظ مالی و امکانات تامین هستند که همیشه در صدر بهترین ها هستند.

 سرمربی تیم ملی تنیس روی میز در ادامه افزود: مدال برنز نوشاد حاصل تمرین سه سال زحمت ما بود که بدست آمد. پیش از مسابقات آسیایی ما ۵ رویداد مهم را داشتیم که بچه ها به این مسابقات اعزام شدند .اردوهای داخل کشور هم به طور منظم برگزار شد تا بچه ها به مرز خودباوری و اعتمادبه نفس رسیدند. خود باوری در تنیس بسیار مهم است و این لازمه اش تمرین و تمرین است. نوشاد در این دوره ازرقابتها با مدال برنزی که کسب کرد توانست بزرگى انجام دهد و طلسم مدال آورى را پس از ۵۲ سال بشکند. دستاوردی که اگر حمایت نشود معلوم نیست تکرار شود.

لطف اله نسبی با اشاره به اینکه لیگ پویایی نداریم اظهار داشت: همیشه لیگ پویا باعث می شود تا تیم ملی قدرتمندی داشته باشیم .متاسفانه امروز بیشتر تیم ها به خاطر مشکلات مالی در شرف تعطیلی هستند و این واقعا ضربه جبران ناپذیری به تیم ملی می زند .سال های گذشته اوضاع کمی بهتر بود و حتی برخی تیم ها از کره شمالی که بازیکن تیم ملی بود را به خدمت می گرفتند اما الان طوری شده که هیچ کس حتی نمی خواهد تیمداری کند چه برسد به اینکه هزینه های این چنینی تقبل کند.کمبود بودجه شامل همه رشته ای ورزشی از جمله تنیس باعث شده تا نتوانیم در زمینه استعدادیابی فعال باشیم. پرورش و تربیت در این رشته باید از دوران نوجوانی شروع شود موضوعی که مستلزم حمایت است.امیدوارم مسئولان وزارت ورزش با حمایت بیشتر به این رشته بتوانیم در بحث استعدادیابی اقدامات خوبی را انجام دهیم.در زمینه به نظرم باید در جذب اسپانسر داشته بشیم بی شک حالا که نوشاد توانسته مدال آسیایی بگیرد اسپانسرهای خوبی برای حمایت در تنیس سرمایه گذاری کنند. ما باید برای پیشرفت ابتدا نگاه مان را حرفه ای کنیم تا بتوانیم در سطح اول آسیا و جهان پرورش دهیم.

وی درباره لژیونر شدن نیما عالیمان و احمدیان گفت: لژیونر شدن قطعا باعث پیشرفت تنیس کشورمان می شود. ما اگر می خواهیم به سطح یک پینگ پنگ جهان نزدیک شویم باید با تیم‌های بزرگ دنیا بازی کنیم و اژیونر شدن بهترین فرصت برای این کار می باشد. حضور نیما عالمیان در لیگ فرانسه و امین احمدیان در لیگ اتریش باعث می شود تا دوران حرفه‌ای بیشتری را تجربه کنند .نوشاد عالیمان هم به احتمال زیاد از نیم فصل به مجارستان می رود تا در لیگ حرفه ای آنجا مسابقه دهد. بی شک بازی در آن سطح می تواند تجربیات و دانش فنی زیادی را برای آنها به همراه داشته باشد.ضمن اینکه هر بازیکن با توجه به اینکه باید در سال در ۸ مسابقاه بین المللی مسابقه دهد ملی پوشانی که لژیونر می شوند راحت تر می دانند در این سطح رقابتها بازی کنند.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز در پاسخ به "جوان آنلاین" مبنی بر این که بهتر نیست یک روانشناس در کنار تیم حضور داشته باشد گفت: ما از قبل هم روانشناس داشتیم و داریم. آقای پروازی از روانشناسان خوب کشورمان همواره در کنار تیم هستند که می تواند تاثیر زیادی بر شرایط روحی روانی بچه ها داشته باشد.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار