کد خبر: 924989
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۴
رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری
رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: ۳۰۰ خانه بهداشت در چهارمحال و بختیاری فعال است که در طول مدت احداث این خانه‌های بهداشت سطح بهداشت افزایش چشمگیری داشته است.
حمیرا رحیمی

سید راشد جزایری در مراسم تجلیل از بهورزان نمونه استان اظهار داشت: بهورزان افراد بومی روستاها هستند که در واقع شناخت دقیقی از روستا و ساکنان آن دارند.

وی افزود: 40 درصد از جمعیت استان را روستاییان تشکیل می‌دهند که خدمات سطح یک و مراقبت‌های بهداشتی توسط بهورزان انجام می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری بیان کرد: بهورزان دارای دانش توأم با مهارت هستند که مانند یک کامپیوتر سایر تمامی اطلاعات روستاییان را جمع‌آوری می‌کنند.

جزایری خاطرنشان کرد: بهورزان خانه بهداشت را خانه خودشان می‌دانند و همه افراد روستا را نیز فرزندان خود می‌دانند و در واقع سرمایه اجتماعی هستند.

وی با اشاره به مرگ و میر بالای کودکان و مادران باردار گفت: در سال 1370، پس از 7 سال از احداث خانه‌های بهداشت چیزی شبیه معجزه اتفاق افتاد و از آمار مرگ از 200 کودک در هزار نفر به 20 کودک در هزار نفر رسید و همچنین جان 1790 مادر باردار نیز نجات داده شد.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با اشاره به بالا بودن شاخص‌های سلامت نسبت به متوسط کشوری ادامه داد: 676 بهورز در استان فعالیت می‌کنند که پس از گذشت 35 سال از اجرای این طرح، همان خدماتی که در روستاها ارائه می‌شود در قالب طرح تحول سلامت نیز قرار می‌گیرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر