کد خبر: 924966
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۰
رونمایی از پلتفرم آموزشی در دانشگاه تهران
با ایجاد پلتفرم آموزشی بر پایه شبکه‌های تعاملی از این پس محتوای درسی و آموزشی دانشگاه‌ها، در اختیار دانشجویان و عموم علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.
محمدصادق عابديني
با ایجاد پلتفرم آموزشی بر پایه شبکه‌های تعاملی از این پس محتوای درسی و آموزشی دانشگاه‌ها، در اختیار دانشجویان و عموم علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.
همزمان با برگزاری چهارمین کنفرانس بین‌المللی کارآفرینی در دانشگاه تهران، از پلتفرم آموزشی تعاملی دانشگاهی و آکادمیک «کلاس باز» رونمایی شد. با ایجاد پلتفرم کلاس باز، از این به بعد تلویزیون‌های تعاملی نیز به خدمت نظام آموزشی خواهند آمد. محسن احمدی نایب رئیس صنف نمایش آنلاین، طی سخنانی در این مراسم تأکید کرد: با توجه به اهمیت محتوای تصویری در دنیای آموزش و از بین بردن محدودیت دسترسی عمومی به اساتید دانشگاهی، دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی معتبر داخلی و خارجی، همزمان با برگزاری چهارمین کنفرانس بین‌المللی کارآفرینی، پلتفرم آموزش تعاملی دانشگاهی و آکادمیک کلاس باز از سوی دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران رونمایی شد. احمدی گفت: هدف از راه اندازی این سرویس تعاملی، ایجاد زیر ساخت‌های فنی و حقوقی، پخش زنده کلاس‌های آموزشی و همچنین ایجاد ساز و کار مناسب برای تجاری‌سازی محتوا‌های آموزشی عنوان شد.
قابل ذکر است در این سامانه آموزش تعاملی، امکان اختصاصی سازی، نشانه گذاری و محتوا‌های آموزشی فراهم شده است. مدیر عامل یکی از شرکت‌های هلدینگ توسعه اعتماد مبین توضیح داد: تفاهمنامه راه اندازی شتاب‌دهنده تخصصی حوزه فناوری اطلاعات، ارتباطات و همراه فی‌مابین دانشگاه تهران و کنسرسیوم توسعه اعتماد مبین به عنوان سهامدار عمده مخابرات ایران به امضای نمایندگان دو مجموعه رسید. وی تصریح کرد: پلتفرم آموزش تعاملی کلاس باز دانشگاه تهران به عنوان یک مدل موفق مشارکت بخش عمومی و خصوصی یا همان PPP شناخته شده است. در این شتاب‌دهنده، صاحبان ایده‌های راه اندازی کسب و کار‌های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، امکان بهره‌برداری خدمات خود را از طریق زیر ساخت‌های مخابرات ثابت و همراه با بیش از ۵۰ میلیون مشترک خواهند داشت. در این مراسم، دکتر زالی، رئیس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران، مشکل اصلی استارت‌آپ‌های ایرانی را تأمین مالی عنوان کرد و گفت: امیدوارم با توافق با مخابرات، مانع خروج استارت‌آپ‌ها از کشور شویم. زالی تأکید کرد: با خروج استارت آپ‌ها تا ۲۰ سال دیگر فناوری‌ای در کشور نخواهیم داشت.
رئیس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران پیام اصلی کنفرانس را بهره‌گیری از توانمندی بخش خصوصی کشور اعلام کرد و اظهار داشت: نظر به نقش راهبردی توسعه کارآفرینی در کشور و لزوم داشتن محیط کسب و کار مناسب به ویژه در شرایط نامطلوب تحریم‌های بین‌المللی، دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران با همکاری دانشگاه‌های معتبر ملی و بین‌المللی این کنفرانس را برگزار می‌کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار