کد خبر: 924932
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۴
گفت و گوی «جوان آنلاین» با معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ:
مسعود جبارزاده، معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ می‌گوید: «اگر ما بتوانیم زیرساخت‌ها را برای استفاده از دوچرخه آماده کنیم و تمام کارمندان، دانش‌آموزان، دانشجویان و هر کسی که قصد تردد در شهر دارد را تشویق به استفاده از دوچرخه کنیم، شرایط بسیار خوبی را برای تهران رقم خواهیم زد، زیرا که هوای تهران برای همیشه پاکیزه و دور از آلودگی می‌شود، همچنین ترافیک از پایتخت ریشه‌کن خواهد شد، علاوه بر این دوچرخه سواری موجب سلامت جسمی شهروندان و تندرستی آن‌ها می‌شود.»
سرویس اجتماعی جوان آنلاین - مهسا گربندی: بعد از طرح‌های پلیس اسب سوار و اسکی سوار که در سال‌های گذشته اجرایی شد، این‌بار پلیس راهور تهران در برخی از مناطق از دوچرخه استفاده می‌کند تا در شلوغی ترافیک پایتخت با تخلفات رانندگی برخورد و گره‌های ترافیکی را بازگشایی کنند. به گفته مسئولان پلیس راهور تهران قرار است ماموران با بهره‌مندی از این دوچرخه‌ها در مناطق مرکزی شهر مستقر شده و در شرایط اوج ترافیک و انسداد معابر، سریعتر از قبل به محل ماموریت خود اعزام شوند.

اما سوالی که مطرح می‌شود این است که پلیس‌های دوچرخه سوار چطور قرار است در برخورد با متخلفان سرعت عمل داشته باشند؟ مسعود جبارزاده، معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ در پاسخ به این سوال به خبرنگار «جوان آنلاین» می‌گوید: «قرار نیست در تمام خیابان‌های تهران پلیس‌های دوچرخه سوار داشته باشیم. اصلا استفاده از دوچرخه در برخی معابر خطرناک است و برای پلیس حادثه ایجاد می‌کند؛ بنابراین ما تصمیم گرفتیم که در بخش‌هایی که عابر پیاده تردد زیادی دارد و مانند منطقه ۱۲ که عبور ماشین بسیار سخت و دشوار است، پلیس‌های دوچرخه سوار مستقر شوند و ماموریت‌شان را انجام دهند.»

جبارزاده ادامه می‌دهد: «پلیس‌های دوچرخه سوار در مراکز با حجم گسترده عابرپیاده نقش بسیار خوبی را ایفا می‌کند، زیرا که در آنجا ماشین تردد نمی‌کند. همچنین وقتی که به این پلیس‌های دوچرخه سوار ماموریت حضور در محل‌های پرترافیک داده می‌شود، به راحتی می‌توانند خودشان را به محل اعلام شده برسانند.»

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران با اشاره به این موضوع که استفاده از موتور‌های برقی برای پلیس راهور در دستور کار است، می‌گوید: «یکی دیگر از مزیت‌های استفاده از دوچرخه، نبود آلایندگی صوتی و شیمیایی این وسیله است. امروزه در برخی از کشور‌های دنیا پلیس‌های دوچرخه‌سوار مشغول به کار هستند و تاثیر زیادی در ارتقای فرهنگ استفاده از دوچرخه برای عبور و مرور را دارند.»
 
وی اظهار می‌دارد: «اگر ما بتوانیم زیرساخت‌ها را برای استفاده از دوچرخه آماده کنیم و تمام کارمندان، دانش‌آموزان، دانشجویان و هر کسی که قصد تردد در شهر دارد را تشویق به استفاده از دوچرخه کنیم، شرایط بسیار خوبی را برای تهران رقم خواهیم زد، زیرا که هوای تهران برای همیشه پاکیزه و دور از آلودگی می‌شود، همچنین ترافیک از پایتخت ریشه‌کن خواهد شد، علاوه بر این دوچرخه سواری موجب سلامت جسمی شهروندان و تندرستی آن‌ها می‌شود.»

جبارزاده درباره اینکه چه نهاد‌هایی برای تشویق مردم به دوچرخه سواری باید وارد عمل شوند، می‌گوید: «در وهله اول مدیریت شهری تهران که باید از لحاظ هندسی معابر را درست کنند. همچنین آموزش و پرورش که فرهنگ استفاده از دوچرخه را آموزش وسیع دهد. همچنین رسانه‌ها با تهیه و پخش برنامه‌های متنوع در این رابطه اثرگذار خواهند بود. وزارت کشور و هیئت دولت نیز تاثیر زیادی در این زمینه دارند؛ که به نظر من جاافتادن فرهنگ دوچرخه سواری در کشور و به خصوص پایتخت شدنی است، اما به دلیل اینکه سازمان‌ها و نهاد‌ها به صورت جزیره‌ای حرکت می‌کنند، تبدیل به یک رویا شده است.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار