کد خبر: 924929
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۷
تذکر دو نماینده به رئیس‌جمهور
چرا باید هر روز درباره طرح‌ها و لوایح بی‌فایده بحث کنیم، کمر مردم زیر بار مشکلات معیشتی خرد شده است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا حاجی بابایی در صحن علنی مجلس روز گذشته در تذکری با استناد به مواد ۲۲، ۲۳ و ۲۴ قانون آیین نامه داخلی مجلس و اصول ۵۳، ۵۲ و ۸۵ قانون اساسی، اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی هر روز از ساعت ۸ صبح جلسه دارد و حتماً مردم در جریان کار‌های ما هستند.
وی افزود: برخی مواقع کسانی که به رادیو مجلس گوش می‌دهند ممکن است این سؤال برایشان پیش بیاید که واقعاً این رادیو مجلس را پخش می‌کند؟ حاجی بابایی تصریح کرد: رئیس مجلس در برابر این امور مسئول است و چه کاری مهم‌تر از رسیدگی به مسائل خانه ملت که ساعت ۱۰ تشریف می‌برد، اکنون این رئیس مجلس است که باید بر دلار ۱۳ هزار تومانی و سکه ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی نظارت کند و از مسئولان بخواهد که توضیح دهند.
وی افزود: در کشور چه خبر است؟ مجلس چه کاره است؟ چرا باید هر روز درباره طرح‌ها و لوایح بی‌فایده بحث کنیم، کمر مردم زیر بار مشکلات معیشتی خرد شده است. حاجی بابایی گفت: در دوران رئیس مجلس ششم یکبار به رهبری و نظام توهین شد که ایشان با قاطعیت پاسخ دادند، اما بار‌ها دیدیم که در دوران فعلی به نظام توهین شده، اما رئیس مجلس سکوت اختیار کرده است چرا وقتی تریبون باز است هرکسی هر چه می‌خواهد در مورد نظام می‌گوید. علی مطهری نایب رئیس مجلس که ریاست بخش پایانی پارلمان را برعهده داشت در پاسخ به تذکر حاجی بابایی اظهار کرد: نمایندگان در اظهار عقاید خود آزاد هستند مگر آنکه توهین یا افترا باشد. وی افزود: در درجه اول وظیفه دولت است که برای مشکلات روز کشور راهکار ارائه دهد و با مردم صحبت کند و مجلس نیز تبعاً با آن همکاری خواهد کرد.
حاجی‌دلیگانی: رئیس‌جمهور با مردم قهر است
همچنین حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر روز سه‌شنبه در تذکری خطاب به علی لاریجانی گفت: مشکلات مردم افزایش یافته و کسی با مردم صحبت نمی‌کند، باید شفاف‌سازی شود که ریشه مشکلات کجاست. وی افزود: مردم در حالت بی‌اطلاعی هستند، رئیس‌جمهور نیز با مردم صحبت نمی‌کند، انگار با مردم قهر است. حاجی دلیگانی خطاب به لاریجانی تصریح کرد: شما هم در ابتدای جلسه صحبت نکردید، نمایندگان در حوزه انتخابیه‌شان نمی‌توانند جواب مردم را بدهند. چه کار کنیم؟ داد بزنیم، گریه کنیم یا استعفا بدهیم؟ شما به عنوان رئیس مجلس در جلسات شورای هماهنگی اقتصادی قوا شرکت می‌کنید، گزارش بدهید که مشکلات و راه حل‌ها چیست.
وی ادامه داد: حداقل به جای دو هفته تعطیلی خانه ملت یک هفته تعطیل کنید و یک هفته دیگر در جلسات غیرعلنی از وزرا دعوت کنید تا مشکلات طرح و مورد بررسی قرار گیرد چراکه مردم در مسائل اقتصادی زجر می‌کشند، اما پای نظام ایستاده‌اند.
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: نگرانی‌های نمایندگان درست است، کمیسیون اقتصادی که محور بررسی موضوعات اقتصادی است، هفته آینده به سرکشی از حوزه‌های انتخابیه نمی‌روند و جلسات با دولت را پیگیری می‌کنند. وی افزود: پیچیدگی‌هایی در این کار وجود دارد و حل مشکلات جواب یک خطی ندارد، طرح دوفوریتی تأمین مایحتاج مردم طرح خوبی است، اینگونه طرح‌ها خوب و مهم است. رئیس مجلس تأکید کرد: درددل کردن خاصیتی ندارد، نمایندگان باید فعال باشند و طرح‌هایی ارائه دهند که مشکلات را کاهش دهد. لاریجانی خاطرنشان کرد: در مورد دورنمای کلی وضعیت اقتصادی کشور هم جلسه‌ای با دولت می‌گذاریم تا بحث‌های جدی تری انجام شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار