کد خبر: 924918
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۳
رئیس ستاد مرکزی حزب اعتدال و توسعه در انتخابات سال ۹۲ که حالا از این حزب جدا شده، بیانیه اخیر حزب کارگزاران را به دلیل سهم‌خواهی و ایستادگی محمد باقر نوبخت مقابل این خواسته تلقی کرد.
جوان آنلاین: حزب کارگزاران سازندگی در بیانیه‌ای که به مناسبت حضور رئیس‌جمهور در مجلس منتشر کرد، با نقد عملکرد دولت مدعی شد: پاسخ‌های رئیس‌جمهور به سؤالات نماینگان نه مجلس را «قانع» کرد نه ملت را «راضی».

بخش دیگر بیانیه کارگزاران عملکرد نوبخت در سازمان برنامه و بودجه را مورد انتقاد شدید قرار داده و تصریح کرده است: متأسفانه با وجود نقد‌هایی که بر سازمان برنامه و بودجه در دولت اول دکتر روحانی وارد می‌شد لکن در دولت دوم نه تنها اصلاحی صورت نگرفت بلکه روند مدیریتی این سازمان تثبیت و نهاد‌های دیگر در اطراف آن و براساس توانایی‌های مدیریت قبلی چیده شد. وزارت اقتصاد نیازمند مدیریت یک اقتصاددان بود و بانک مرکزی باید فراتر از یک حسابداری یا صرافی بزرگ اداره می‌شد، اما فقدان استراتژی اقتصادی در دولت آن را به مجمعی از بوروکرا تهای بی‌انگیزه (چه از لحاظ سیاسی و چه به لحاظ نظری) بدل ساخته است که دولت را نه به عنوان «مغز متفکر توسعه ملی» که به عنوان یک «اداره‌ی کاغذی» تحلیل می‌کنند و تقلیل می‌دهند.

غلامعلی عرب خدایی عضو سابق حزب اعتدال و توسعه در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، درباره بیانیه انتقادی حزب کارگزاران از محمدباقر نوبخت و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اظهار داشت: دوستان آقای کرباسچی، آقای نوبخت را تخریب می‌کنند، چون آقای نوبخت مقابل سهم‌خواهی و زیاده خواهی آن‌ها تمام قد ایستاده است.

وی افزود: در دولت نخست آقای روحانی اعضای حزب کارگزاران بسیاری از پست‌های مهم دولت از جمله استانداری‌ها را بر عهده داشتند، اما حضور آن‌ها در دولت کمرنگ شده و آن‌ها هنوز به دنبال سهم خواهی بیشتری هستند.

عرب خدایی این سوال را که شمار زیادی از اعضای حزب اعتدال و توسعه نیز در دولت حضور دارند، اینگنه پاسخ داد که این مدیران به دلیل شایستگی و توانمندی در دولت مشغول به کار هستند و به خاطر عضو حزب اعتدال و توسعه بودن وارد دولت نشدند بلکه از قبل از دولت روحانی هم در دولت حضور داشتند.

به گزارش فارس، حمله کارگزاران به دولت و شخص نوبخت، حزب اعتدال و توسعه به دبیرکلی نوبخت را برآشفت و این حزب را بر آن داشت تا پاسخی جنجالی به مواضع کارگزاران بدهد و اتهاماتی سنگین متوجه این حزب کند که تاکنون سابقه نداشته است.

حزب اعتدال و توسعه که ظاهرا از بیانیه کارگزاران علیه دولت و نوبخت بسیار عصبانی است، بدون اسم بردن از جهانگیری، عملکرد معاون اول رئیس‌جمهور در دولت را مورد هجمه شدید قرار داده و نوشت: «افکار عمومی منتظرند تا این گروه سیاسی همزمان با درخواست تغییرات در دولت و جاری‌شدن خون تازه در آن، درباره عملکرد و ماندن یا رفتن هم‌حزبی‌های خود که به طور گسترده در لایه‌های مختلف اقتصادی کشور حضور فعال دارند نیز به صراحت پاسخ و موضع‌گیری کنند.»

این حزب در ادامه با این ادبیات که «گویا تنظیم کنندگان بیانیه این حزب در زمان نگارش، اولویت خود را منحرف کردنِ نگاه مخاطبان از افراد شاخص و برجسته منتسب به این گروه در دولت قرار داده‌اند» این اتهام را تلویحا متوجه کارگزاران کرد که بیانیه این حزب برای تطهیر جهانگیری نوشته شده است.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار