کد خبر: 924911
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۴
سرمربی تیم ملی بوکس گفت: محرابی و فروتن در اردوها حضور نداشتند و من نمی‌توانستم آینده بوکس را فدای افرادی کنم که یک شب در اردوها نبودند.
جوان آنلاین: نشست خبری فدراسیون بوکس پس از عدم کسب نتیجه در مسابقات کسب سهمیه المپیک آرژانتین و بازی‌های آسیایی اندونزی امروز با حضور حسین سوری سرمربی تیم ملی بوکس، ناصر طالبی نایب‌رئیس فدراسیون، اکبر احدی و عبدالرضا انصاری سرمربیان تیم‌های ملی بزرگسالان و جوانان، کلانتری دبیر فدراسیون و احسان روزبهانی عضو تیم ملی برگزار شد.

اکبر احدی سرمربی تیم ملی بوکس در ابتدای صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: در رابطه با مسابقات اندونزی و عدم کسب نتیجه باید بگویم دوستان اعلام کرده‌اند نفرات اعزامی به جاکارتا کینگ‌بوکسینگ‌کار بوده‌اند. باید توضیحات کامل بدهم .طی ۷ ماه که بچه‌ها در اردو حضور داشتند ما ابتدا ۷۰ بوکسور را دعوت کردیم و درنهایت ۷ نفر آنها در اردوها بودند. سعی و تلاش ما این بود که با تمام نفرات در اردوها حضور داشته باشیم و تمام نفراتی که شانس بالایی دارند را به بازی‌های آسیایی اعزام کنیم، اما با جمع‌بندی مسئولان فدراسیون و مسئولان کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان به این نتیجه رسیدیم سه وزن به این رقابت‌ها اعزام کنیم و این شانس به نفراتی داده شد که بهترین‌ها بودند. البته بوکسورهای قدیمی هم بودند که آنها هماهنگی لازم با کادر فنی نداشتند. بنده قبل از این‌که مسئولیت تیم را برعهده بگیرم،‌ این نفراتی که به بازی‌های آسیایی اعزام شدند در ترکیب تیم ملی بودند.

امید احمدی صفا در بازی‌های کشورهای اسلامی حضور پیدا کرد و شاهین موسوی در رقابت‌های قهرمانی آسیا. پس این نفرات از گذشته در تیم ملی بودند. برای من مهم نبود که آنها قبلاً در چه رشته‌ای فعالیت می‌کردند.

سرمربی تیم ملی بوکس در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد: در طول ۷ ماه ما از پانزدهم اسفند تا پانزدهم فروردین‌ماه در تعطیلات به سر می‌بردیم و در طول ۶ ماه اگر بهترین مربی دنیا را هم می‌آوردیم شاید یک مدال برنز هم کسب نمی‌کردیم. با تمام حمایت‌هایی که فدراسیون انجام داد، بچه‌ها بهتر از این نمی‌توانستند مبارزه کنند. تنها ایراد این بود که ما نتوانستیم از لحاظ روانی آنها را آماده کنیم. ان‌شاءالله برای بازی‌های آسیایی بعدی یک روانشناس در کنار تیم خواهیم داشت. قول می‌دهیم در مسابقات بعدی این نواقص جبران شود. من عدم نتیجه‌گیری را قبول می‌کنم و از همه عذرخواهی می‌کنم اما باید قبول کنیم در طول ۷ ماه نمی‌توانستیم کار بیشتری انجام دهیم. ما از مربیان خارجی استفاده خواهیم کرد و اگر در بخش بزرگسالان در کنار تیم بودم، از مربی خارجی هم در صورت نیاز استفاده خواهیم کرد. ازبک‌ها با کسب ۵ مدال طلا نشان دادند از لحاظ علمی بالاتر از همه هستند.

احدی در پاسخ به این سؤال که کمیته ملی المپیک ۵ سهمیه به بوکس داد چرا شما ۲ سهمیه دیگر را قبول نکردید و با ۳ بوکسور راهی بازی‌های آسیایی شدید، آیا این موضوع فرار روبه‌جلو از ناکامی بود؟ گفت: سجاد محرابی و فروتن گل‌آرا ۲ بوکسور باتجربه هستند که در بازی‌های آسیایی دوره‌های قبلی نیز حضور داشتند اما آنها چه کار کردند؟ آنها زمانی که در اوج بودند شب اول بازی‌ها باخته‌اند، حالا با ۳۵ سال من نمی‌توانستم آینده بوکس را فدای کسی کنم که یک روز در اردوها حضور نداشت. سجاد محرابی یک شب در اردوها نبود و فروتن گل‌آرا نیز ۲ شب در اردوها حضور داشت. او گلایه می‌کرد که چرا مسئولان فدراسیون سن او را می‌پرسند و بدون اجازه اردوها را ترک کرد. گل‌آرا مدعی بود باشگاه‌داری می‌کند و برای کسب درآمد به سراغ باشگاهش برود و تنها می‌تواند در انتخابی‌ها حضور داشته باشد. در مورد سهمیه‌ها نیز من مقابل وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک نشستم تا ۷ سهمیه بازی‌های آسیایی را بگیرم.

سرمربی تیم ملی بوکس در پاسخ به این سؤال که شنیده شده انصاری سرمربی جوانان با پیشنهاد شما انتخاب شده است و آیا این موضوع صحت دارد یا خیر، گفت: در مورد انصاری نباید بی‌انصافی کرد. شاید او تنها قهرمانی باشد که در بازی‌های آسیایی در سبک‌وزن مدال کسب کرده است. او استاد دانشگاه است، یکی از قهرمانان بوکس است که در دهه ۷۰ خیلی از قهرمانان بوکس ایران زیرنظر او فعالیت کردند و درواقع او با بوکس بیگانه نیست. بهترین گزینه برای سرمربیگری انصاری بود. او یک مربی سه ستاره است با قوانین جدید بوکس دنیا آشنا است، تنها کسی که می‌تواند به بوکس جوانان کمک کند انصاری بود. ما اگر کس دیگری را انتخاب می‌کردیم این اعتراض‌ها بود.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا قرارداد شما با تیم ملی بوکس به پایان رسیده یا خیر، گفت: قرارداد من با تیم ملی بوکس تا بازی‌های آسیایی اندونزی بود و بعد از این شورای فنی در مورد ادامه همکاری من تصمیم‌گیری خواهد کرد.

در ادامه این صحبت‌ها حسین سوری رئیس فدراسیون بوکس گفت: اکبر احدی همچنان سرمربی تیم ملی است و تا المپیک ۲۰۲۰ سرمربی تیم ملی خواهد بود. در مورد این موضوع در شورای فنی تصمیم خواهیم گرفت و همان روز موضوع را اعلام خواهیم کرد.

احدی در پاسخ به این سؤال که آیا اینکه شما همزمان هم مدیر تیم‌های ملی هستید و هم سرمربی تیم ملی تداخلی در کارهای شما ایجاد نخواهد کرد، گفت: مسئولیت مدیر تیم‌های ملی هماهنگی کار بین مربیان و کادر فنی است. در گذشته مدیر تیم‌های ملی در دفتر خود می‌نشست و با تلفن کارها را انجام می‌داد اما من بالای سر تیم ملی هستم و می‌توانم با مدیریت خود این موضوع را هماهنگی کنم. من با کسی مشکلی ندارم و در مورد ادامه همکاری من هم شورای فنی تصمیم می‌گیرد.

سرمربی تیم ملی بوکس در پاسخ به این سؤال که آیا به نظر شما اعتماد کردن به گل‌آرا و پس از آن کنار گذاشتن او تخریب شخصیت این ورزشکار نبود، افزود: من نه وام‌دار کسی هستم نه بدهکار کسی. اعتقاد من این بود که یک تیم ۷ نفره به بازی‌های آسیایی اعزام شود اما به من ایراد گرفتند. دوستان رسانه‌ای گفتند اگر با ۷ نفر به بازی‌های آسیایی بروید و نتیجه نگیرید سابقه شما خراب می‌شود اما من گفتم ایراد ندارد اگر قرار است لطمه‌ای به من وارد شود و این لطمه به خاطر بوکس باشد ایرادی ندارد. من اگر به گل‌آرا شانس نمی‌دادم که یک‌بار دیگر تست شود شاید سال‌ها از من انتقاد می‌شد. او با ابراهیم ناظری که بازی بسیار نزدیک انجام داد. اگر گل‌آرا بازی خوبی می‌کرد شاید به او شانس می‌دادیم اما او بازی خوبی نداد. اگر حق فروتن بود او را به بازی‌های آسیایی می‌بردیم اگر شانس داشت حتماً این کار را می‌کردیم.

وی در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود حسین نهرودی به شما فشار آورده بود که فروتن گل‌آرا در ترکیب تیم اعزام شود، آیا این موضوع صحت دارد، گفت: بله نهرودی خیلی تأکید کرد اما من صلاح بوکس، فدراسیون و آبروی خودم را با مشورت دیگران پایمال نمی‌کنم. من این موضوع را قبول نکردم.

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار