کد خبر: 924861
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲
گفت و گوی "جوان آنلاین" با رئیس فدراسیون تنیس روی میز در پی کسب مدال در رقابتهای آسیایی پس از ۵۲ سال
شاهکار نوشاد عالمیان پس کسب مدال برنز در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ پس از ۵۲ سال باعث شد تا فدراسیون تنیس روی میز هم درلیست مدال آوران قرار بگیرد، موضوعی که با وجود رقبای چینی ، پیش از این بیشتر شبیه یک رویا بود اما حالا به واقعیت تبدیل شده است. واقعیتی که بی شک مسئولیت مسئولان فدراسیون را سنگین تر از قبل کرده است.

سرویس ورزشی جوان آنلاین – وحید صابری : شاهکار نوشاد عالمیان پس کسب مدال برنز در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ پس از ۵۲ سال باعث شد تا فدراسیون تنیس روی میز هم درلیست مدال آوران قرار بگیرد، موضوعی که با وجود رقبای چینی ، پیش از این بیشتر شبیه یک رویا بود اما حالا به واقعیت تبدیل شده است. واقعیتی که بی شک مسئولیت مسئولان فدراسیون را سنگین تر از قبل کرده است.

مهرداد قارداشی رئیس فدراسیون تنیس روی میز در گفت و گو با "جوان آنلاین" گفت: همیشه در آسیا ، چینی ها حرف و آخر را در رشته تنیس روی میز می زنند موضوعی که امروز حتی به آسیا ختم نمی شود و می بینیم که آنها رنکینگ های اول دنیا را از آن خود کرده اند. بی شک با وجود این رقبا ، سطح مسابقات بسیار بالا بوده است و با تمام موارد به شخصا از نزدیک شاهد تلاش بچه ها بودم . خدا را شکر برنز نوشاد عالیمان پس از ۵۲ سال توانست خستگی چندین سال را از تن مان به در کند. برای ما این برنز به اندازه یک طلا ارزش دارد.

وی درباره این که پیش از مسابقات تصور می کردید که تنیس روی میز بتوانند مدال آوری کند اظهار داشت: قبل از مسابقات طی جلسه ای که با مسئولان کمیته المپیک داشتم صراحتا اعلام کردم که خیلی روی مدال آوری این رشته با توجه به رقبای چینی حساب نکنند. فینال این دوره از رقابتها بین دو چینی که رنکینگ یک و چهار دنیا را داشتند برگزارشد ، پس طبیعی بود که نتوانیم مدالی کسب کنیم اما خدا را شکر تلاش و غیرت ملی پوش ما توانست این رویا و آروز چندین ساله را محقق بخشد و پس از نیم قرن مدالی ارزشمند برای کشورمان کسب کند. البته من قول مدال آوری نداده بودم اما با توجه به رنکینگ جهانی و با استناد به نتایج ادوار اخیر احتمال مدال آوری را داشتم اما خیلی ضعیف ، برای همین صراحتا اعلام کردم که هیچ قولی برای مدال آوری در این دوره از رقابتها نمی دهم. اما حالا که این افتخارآفرینی انجام شده و پرچم کشورمان با افتخار به اهتزاز درآمده نشان می دهد که ما چه کار بزرگی را انجام داده ایم و توانستیم بر سلطه چینی ها غلبه کنیم.همان بازیکنی که به همراه نوشاد برنز گرفت طبق رنکینگ جهانی در رده هفتم قرار دارد ، در حالی که نوشاد رنکینگ ۷۸ دنیا را دارد و این نشان می دهد که نوشاد چه کار بزرگی انجام داده است. پیش از این تنیس برای اولین بار در سال ۱۹۸۸ توانست برنز تیمی بگیرد  سال ۱۹۶۶ هم توسط هوشنگ بزرگ زاده تواسته بود مدال برنز انفرادی را کسب کند.ناگفته نماند که فدراسیون همواره سعی کرده با برگزاری اردوهای داخلی و خارجی شرایط آمادگی و جسمانی ملی پوشان را در سطح ایده ال نگه دارد.ما با ترکیب کامل بر اساس فرایند مسابقات انتخابی ملی پوشان را انتخاب و عازم مسابقات آسیایی کردیم. سال ۹۶ مجموعاً ۵۷اعزام داشتیم مسابقات و اردوهایی که برای ما هزینه‌ سنگینی دربر داشت اما سعی کردیم بدون آنکه لطمه‌ای وارد شود، همه را مدیریت کنیم و همه اعزام‌ها انجام شود.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز در پاسخ به "جوان آنلاین" درباره اینکه آیا این مدال باعث می شود که بودجه فدراسیون بیشتر شود گفت: ببیند ما در وهله اول باید نگاه مان به افزایش جذب اسپانسر باشد. ورزشکاران معمولا منبع درآمد خاصی جز فدراسیون ندارند. در این شرایط اسپانسرها و باشگاه‌ها تاثیر زیادی دارند،اما همان طور که گفتید قطعا به خاطر مدال برنز نوشاد ما افزایش بودجه خواهیم داشت چرا که یکی از فاکتورهای افزایش بودجه ، کسب مدال است. به هر حال نگاه ما باید حرفه ای تر شود و نباید با کسب این مدال به خودمان مغرور شویم بلکه باید بازیکنی بسازیم که قهرمان جهان شود.

وی درباره استعدادیابی و مشکلات پیش رو در تنیس روی میز اظهار داشت: ما به غیر از جذب اسپانسر با مشکلات سخت افزای هم روبرو هستیم. مشکلاتی که ما را از استاندارهای جهانی دور کرده است.هزینه های سالن ورزشی ، وسایل تنیس روی میز از جمله توپ، رویه راکت بسیار گران شده که باید فکر اساسی برای آن کرد . ما در بخش استعدادیابی به کمترین امکانات نیازمندیم در صورتی که با این امکانات محدود ، کار برای مان سخت شده است بخصوص حالا که تنیس روی جزو فدراسیون‌های مدال‌آور شده و انتظارات نیز بالا رفته است.

قارداشی درباره لژیونر شدن ملی پوشان و اینکه که لژیونر شدن باعث پیشرفت تنیس کشورمان می شود اظهار داشت: ببینید یک نکته لازم است که در ابتدا عرض کنم. هر بازیکن برای گرفتن امتیاز در رنکینگ جهانی باید حتما در ۸ مسابقه بین المللی در سال حضور داشته باشد این در حالی است که هزینه‌های اعزام به مسابقات با توجه به وضعیت دلار بسیار بالا می شود و این سد محکمی برای توسعه این رشته ورزشی به حساب می آید ، موضوعی که کشورهای رقیب ما اصلا این مشکلات را ندارند. بی شک وقتی بازیکنی لژیونر می شود با خرج باشگاه می تواند در مسابقات شرکت کند و خودش را در رنکینگ جهانی نگه دارد.ضمن این که قرارداد بازیکنان ما در تیم های خارجی حداقل چند برابر قراردادهای داخلی است که می تواند منبع درآمد خوبی برای آنها باشد.ما اگر می خواهیم به سطح یک پینگ پنگ جهان نزدیک شویم باید با تیم‌های بزرگ دنیا بازی کنیم و اژیونر شدن بهترین فرصت برای این کار می باشد. در حال حاضر نیما عالمیان با تیمی در فرانسه و امین احمدیان نیز با یک باشگاه در اتریش قرارداد بسته‌اند و قرار است در آنجا به دوران فعالیت حرفه‌ای خود ادامه می‌دهند. به نظر من در حال حاضر نوشاد در داخل نمی تواند به دانش فنی خود چیزی بیافزاید. او باید لژیونر شود و حالا با کسب این مدال قطعا تیم هایی در دنیا خواهان به خدمت گرفتن اوهستند. امیدوارم در آینده نزدیک نوشاد هم بتواند در لیگ آلمان یا فرنسه لژیونر شود.

وی در خاتمه افزود: یکی از مواردی که در این دوره نبود آن بسیار مشهود و تاثیر گذار بود ، حضور یک روانشناس در کنار تیم در این دوره از رقابتها بود.البته ما قبلا در مسابقات دیگر همواره از حضور یک روانشناس در کنار تیم بهره می بردیم و به شخصه معتقدم که این موضوع لازم است اما همان طور که قبلا گفتم کمبود بودجه باعث شده تا این موضوع در بین اولویت های مهم ما جای نداشته باشد .ما در برخی موارد به خاطر مشکلات مالی نتوانستیم ملی پوشان مان را به مسابقات بین المللی اعزام کنیم که غیر قابل جبران است، امیدوارم با جذب اسپانسر همه مشکلات ما برطرف شود.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار