کد خبر: 924782
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۶
در نشست خبری سرپرست سازمان سمت مطرح شد
سرپرست سازمان «سمت» در نشست خبری گفت: ما از شورای عالی انقلاب فرهنگی موظف شده‌ایم تا در بحث به‌روزرسانی علوم انسانی مشارکت داشته باشیم.
فرزین ماندگار
سرپرست سازمان «سمت» در نشست خبری گفت: ما از شورای عالی انقلاب فرهنگی موظف شده‌ایم تا در بحث به‌روزرسانی علوم انسانی مشارکت داشته باشیم.
به گزارش «جوان» نشست خبری محمد ذبیحی، سرپرست سازمان «سمت» و دیگر مدیران این مؤسسه روز گذشته در محل این سازمان برگزار شد. ذبیحی در این نشست با توجه به پیشینه راه‌اندازی سازمان سمت گفت: سازمان سمت یک نهاد انقلابی است که از انقلاب اسلامی برخاسته است. انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بود و بنای فرهنگی داشته و دارد. بر همین اساس مهم‌ترین وظیفه موسسه سمت به عنوان یکی از کانون‌های فرهنگی مدنظر قرار دادن حوزه و دانشگاه و ایجاد پل ارتباطی بین دانشجو، طلبه و حوزه و دانشگاه است، از دانشجو و استاد و کتاب تشکیل شده و دانشگاه سمت وساطت میان این سه حلقه را ایجاد کرده و سعی می‌کند برای قشر فرهیخته و استادان دانشگاه زمینه انتشار آثار پژوهشی و آثارشان دیگر را فراهم کند. ما همچنین از شورای عالی انقلاب فرهنگی موظف شده‌ایم در بحث به‌روزرسانی علوم انسانی مشارکت داشته باشیم. سرپرست موسسه سمت تأکید کرد: از جزوه دانشگاهی دست‌نویس به اساتید شروع کردیم و به انتشار ۲۲۰۰ نسخه کتاب آموزشی و پژوهشی رسیدیم. در این مسیر استادان و ارزیابان مختلفی با ما همکاری می‌کنند و بسیاری از آثار ما تجدیدچاپ شده و می‌شود. پس از تشکیل سازمان سمت که روند چاپ کتاب‌ها را آغاز کردیم در سال ۹۳، ۹۰۰ کتاب ما تجدید چاپ شد آن هم بدون اینکه حکم عامرانه یا الزامی برای خرید و توزیع کتاب‌های انتشارات سمت وجود داشته باشد. ما استادان خود را زیر سؤال نمی‌بریم و از کلیت کار‌های خود دفاع می‌کنیم ولی اینگونه نیست که اشکالات موجود را نپذیریم. او ادامه داد: اعتمادبخشی ستون اصلی کار ما بوده که ادامه نیز خواهد داشت، یعنی وظیفه خود می‌دانیم اعتماد دانشجو، استاد دانشگاه و پژوهشگر را حفظ کنیم و همزمان تک‌سلیقه‌ای نباشیم و هر اندیشه و اثری در چارچوب نظام باشد، بتواند منتشر شود. حفظ چارچوب نظام به معنای تک‌سلیقه‌ای بودن نیست. هر کتابی که در تعارض با کلیت نظام و منویات رهبری نظام نباشد از سوی ما قابل چاپ و عرضه است؛ حالا یا کتاب توسط خواننده خوانده می‌شود یا نه. ذبیحی سپس با اشاره به لزوم توجه به فناوری‌های جدید گفت: امروز باید به فناوری‌ها و تکنولوژی‌هایی که به وجود آمده توجه کنیم و یکی از برنامه‌های ما برداشتن گام‌هایی در حوزه فناوری است. در بحث همکاری با شورای تحول و توسعه علوم انسانی نیز جدی‌تر فعال هستیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار