کد خبر: 924773
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۱
رئیس پلیس مبارزه با مواد‌مخدر ناجا با بیان اینکه روزانه تعداد زیادی از معتادان متجاهر در نقاط مختلف شهر جمع‌آوری می‌شوند، گفت: حضور معتادان متجاهر در سطح شهر باعث احساس عدم امنیت و افزایش جرائم خرد و کلان می‌شود.
به گزارش خبرنگار ما، سردار محمدمسعود زاهدیان رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا صبح دیروز در نشست خبری با خبرنگاران در رادیو گفت‌وگو در پاسخ به خبرنگار ما درباره چگونگی جمع‌آوری معتادان متجاهر در سطح شهر گفت: حضور معتادان متجاهر در سطح شهر باعث احساس عدم امنیت و افزایش جرائم خرد و کلان از جمله سرقت‌های خرد و زورگیری می‌شود، همچنین حضور معتادان در منازل نیز باعث آسیب‌های اجتماعی از جمله کودکان کار، خشونت در خانواده و فحشا شده‌است. با همه این آسیب‌ها سازمان‌های متولی در این خصوص کار خود را به خوبی انجام نمی‌دهند.
همچنین روزانه جمعیت قابل توجهی از معتادان متجاهر در نقاط مختلف شهر جمع‌آوری می‌شوند، اما متأسفانه به دلیل اینکه فضای مورد نیاز برای نگهداری از این افراد وجود ندارد این افراد دوباره به جامعه باز می‌گردند. از طرفی هم این سؤال مطرح می‌شود کسی که معتاد است احتمال کمتری وجود دارد به شرایط عادی بازگردد. بنابراین ما نباید اجازه دهیم افراد وارد این چرخه شوند. وی در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار ما که چرا دسترسی به مواد‌مخدر آسان شده و زمان آن کم شده است، ادامه داد: این موضوع در نقاط مختلف شهر متفاوت است بروز و ظهور جرم در برخی نقاط مانند حاشیه شهر‌ها بیشتر دیده می‌شود مواد‌مخدر نیز یکی از مواردی است که در این مناطق بروز و ظهور بیشتری دارد. در برخی نقاط شهر زیرساخت‌ها فراهم نشده است پلیس برنامه‌های متعددی برای ارتقای امنیت اجتماعی دارد که در طول سال اجرا خواهد کرد. سردار زاهدیان همچنین در این گفت‌وگو از دستگیری نفر دوم باند بین‌المللی تمساح خلیج فارس خبر داد.
رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر در خصوص چرایی آزادی تعدادی از قاچاقچیان بزرگ موادمخدر از زندان با قید وثیقه در حالی که به اعدام و حبس ابد محکوم شده بودند، اظهار کرد: الحمدالله در سطوح عالی کشور و قوه قضائیه عزم بر برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر است و هرجا ما با موارد اینچنینی برخورد کردیم و آن را منعکس کردیم، دوستان ورود کردند؛ اخیراً یکی از قاچاقچیان اصلی مواد‌مخدر با تبانی فردی دیگر، مسئولیت حمل مواد‌مخدر را به گردن وی انداخت و این قاچاقچی توانسته بود با قید ضمانت آزاد شود که ما به محض اطلاع از این امر، موضوع را به سیستم قضایی منعکس کردیم و این فرد مجدداً دستگیر شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار