کد خبر: 924770
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۹
تلاش وکلای مدافع داماد کینه‌جو و همدستش که با آتش‌افروزی در پارکینگ ساختمان مسکونی چهار نفر از ساکنان را به کام مرگ کشانده بودند سبب شد تا اتهام عاملان حادثه از قتل عمد به تسبیب در قتل تغییر کند.
به گزارش خبرنگار ما، رسیدگی به پرونده از بیست‌و‌ششم بهمن‌سال‌۹۲، با حادثه آتش‌سوزی سه خودروی سمند، لندکروز و پرادو در پارکینگ یک مجتمع مسکونی شش طبقه در سعادت‌آباد آغاز شد. در بررسی‌ها مشخص شد دو مرد‌۳۱ و‌۳۳‌ساله و دو زن‌۲۴ و ۵۹‌ساله که از ساکنان ساختمان بودند در آن حادثه بر اثر سوختگی فوت کرده‌اند. از آنجائیکه حادثه آتش‌سوزی عمدی تشخیص داده شد پرونده برای شناسایی عامل یا عاملان حادثه در دستور کار پلیس قرار گرفت تا اینکه مأموران دریافتند داماد یکی از ساکنان ساختمان مدتی قبل پدرزنش را تهدید به آتش‌سوزی کرده بود. بنابراین افشین ۳۵‌ساله بازداشت شد. او در همان مراحل اولیه بازجویی با انگیزه کینه از پدرزنش به آتش زدن خودروی پدرزنش با همدستی دوستش رضا اقرار کرد و گفت: «به خاطر کینه و اختلاف با همسر و پدرزنم، از دوستم خواستم لاستیک خودروی پدرزنم را در پارکینگ منزلشان آتش بزند. او قبول کرد، اما این حادثه باعث انتشار آتش به دیگر خودرو‌ها شد و ناخواسته چهارنفر در این حادثه کشته شدند.» با اقرار‌های دو متهم، رضا به اتهام چهار فقره قتل عمدی و افشین به اتهام معاونت در چهار فقره قتل روانه زندان شدند. پرونده به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد و در اولین جلسه محاکمه بعد از درخواست قصاص از سوی اولیای‌دم سه نفر از قربانیان حادثه و درخواست دیه از سوی دیگر اولیای‌دم، افشین از خودش دفاع کرد. در ادامه رضا نیز با انکار جرمش در آخرین دفاعش گفت: «من با فریب حرف‌های افشین نقشه او را اجرا کردم و فکر نمی‌کردم این حادثه باعث کشته شدن ساکنان ساختمان شود.»
در پایان به دلیل طولانی شدن جلسه، رسیدگی به پرونده به جلسه بعدی موکول شد. به این ترتیب صبح دیروز پرونده بار دیگر روی میز هیئت قضایی همان شعبه به ریاست قاضی قربان‌زاده قرار گرفت. بعد از اعلام رسمیت جلسه دو وکیل مدافع متهمان با ارائه دلایل حقوقی مدعی شدند قتل عمدی نبوده و اتهام متهمان تسبیب در قتل بوده است.
در ادامه قضات دادگاه پس از بررسی مدارک ارائه شده از سوی وکلای مدافع، این ادعا را قبول کردند و عنوان اتهامی را به تسبیب در قتل تغییر دادند. در پایان هیئت قضایی با عنوان این اتهام جهت صدور رأی وارد شور شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار