کد خبر: 924769
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۰
مرد افغان که متهم است دو پسرنوجوان را فریب داده و برای فروش اعضای بدنشان به صورت قاچاق به ترکیه برده بود پس از بازگشت به ایران در ساختمان نیمه کاره‌ای به دام افتاد.
مرد افغان که متهم است دو پسرنوجوان را فریب داده و برای فروش اعضای بدنشان به صورت قاچاق به ترکیه برده بود پس از بازگشت به ایران در ساختمان نیمه کاره‌ای به دام افتاد.
به گزارش خبرنگار ما، رسیدگی به این پرونده از آذر‌سال قبل با شکایت دو خانواده درباره گمشده ناگهانی دو پسر نوجوانشان در دستور‌کار مأموران پلیس آگاهی تهران قرار گرفت. تحقیقات پلیسی نشان داد مرد جوان افغانی، دو پسر نوجوان را به بهانه کار در ترکیه فریب داده و به صورت قاچاق به کشور ترکیه برده‌است و برای آزادی آن‌ها قصد اخاذی ۵۰ هزار دلاری دارد. در حالی که دو ماه از حادثه گذشته بود دو پسر نوجوان به صورت معجزه‌آسایی در ترمینالی در شهر آنکارا موفق به فرار از دام قاچاقچی انسان شدند و به ایران بازگشتند.
دو گروگان آزاد شده به مأموران پلیس گفتند که مرد جوان افغانی به نام احمد آن‌ها را فریب داده‌است و به ترکیه برده و پس از دو‌ماه اسارت در سوله‌ای در بیابان‌های شهر وان هنگامی که قرار بوده ما تحویل قاچاقچی انسانی دهد موفق به فرار شدیم.
پس از این مأموران به دستور قاضی رضوانی، بازپرس شعبه هشتم دادسرای امور جنایی تهران برای دستگیری متهم فراری تحقیقات خود را آغاز کردند تا اینکه چند روز قبل کارآگاهان مبارزه با آدم‌ربایی متوجه شدند احمد به ایران برگشته و در یک ساختمان نیمه کار در تهران مشغول به کار است. بنابراین مأموران راهی محل شدند و وی را بازداشت کردند.
متهم صبح دیروز به دادسرای امور جنایی تهران منتقل شد و مورد بازجویی قرار گرفت. وی با انکار آدم‌ربایی مدعی شد که دو‌پسر نوجوان به خواسته خودشان به ترکیه رفته‌اند و شکنجه و آدم‌ربایی در کار نبوده است.
متهم ۲۳‌ساله در ادعایی گفت: شش‌سال قبل به صورت قاچاق به ایران آمدم و در ساختمان نیمه‌کاره‌ای در تهران شروع به کار کردم. من علاوه بر کار‌های ساختمانی، آرایشگری و خیاطی هم بلدم به همین دلیل زمانی که در تهران کاری نداشته باشم به صورت قاچاقی به ترکیه می‌روم و آنجا کارگری، خیاطی یا آرایشگری می‌کنم. وی درباره ربودن دو پسر نوجوان گفت: چند‌ماه قبل از حادثه با امیر‌حسین و محمد از طریق پسر نوجوان افغانی آشنا شدم. آن‌ها مدعی بودند که وضع مالی خوبی ندارند و دوست دارند برای کار به ترکیه بروند. از طرفی هم می‌گفتند دو‌نفر از بچه‌های محلشان به ترکیه رفته و آنجا کار و بارش گرفته است و الان هم وضع مالی خوبی دارد. من به آن‌ها پیشنهاد دادم که می‌توانم به صورت قاچاق به کشور ترکیه منتقل کنم و امیر‌حسین و محمد هم قبول کردند. بدین ترتیب آن‌ها را به ارومیه بردم و با پرداخت یک‌میلیون‌و ۵۰۰ هزار تومان به قاچاقچی انسانی آن‌ها را آن طرف مرز تحویل گرفتم. قرار بود در ترکیه کار کنند و ۳‌میلیون به من بدهند، اما مدتی بعد دلتنگ خانواده‌شان شدند و فرار کردند.
امیر حسین و محمد که در جلسه بازجویی حضور داشتند در مواجه با متهم وی را شناسایی کردند و اعلام کردند او دروغ می‌گوید و متهم نزدیک به دو‌ماه آن‌ها را گروگان گرفته و پس از شکنجه‌های زیاد قرار بود به مبلغ ۴۰۰‌هزار لیر به قاچاقچی انسانی بفروشد که موفق به فرار شدند.
یکی از پسران نوجوان گفت: روز دهم آذر سال قبل احمد ما را با سمندی به ارومیه برد. از آنجا با خودروی پرشیای سفید رنگی به مرز رفتیم. پس از آن ۶۴‌ساعت در میان برف و سنگ لاخ‌های کوهستان با پای پیاده در حالی که دمپایی به پا داشتیم پیاده‌روی کردیم و به مرز رسیدیم. همان‌جا پشیمان شدیم و تصمیم گرفتیم برگردیم، اما آن‌ها ما را به اسلحه تهدید به مرگ کردند. در ادامه با ونی ما را به سوله‌ای در بیابان‌های اطراف شهر وان منتقل کردند. سوله شبیه زندانی بود که سلول‌های زیادی داشت. داخل سلول‌ها بیش از ۱۰۰‌دختر و ۸۰‌پسر افغانی، پاکستانی، ایرانی و ... حبس بودند و هر چند روز یک‌بار قاچاقچیان تعدادی را بیرون می‌بردند و تعداد تازه واردی هم به ما اضافه می‌کردند. ۵۵‌روز در اسارت آن‌ها بودیم و سخت‌ترین روز‌های زندگی‌مان را تجربه کردیم. نگهبانان قوی هیکلی با اسلحه گرم نگهبانی می‌دادند تا فرار نکنیم تا اینکه در نهایت احمد همراه مرد دیگری من و دوستم را از سوله خارج کردند و برای فروش به قاچاقچی انسانی به آنکارا بردند. آنجا فهمیدیم که آن‌ها قصد دارد ما را برای فروش اعضای بدنمان به قاچاقچی انسانی به مبلغ ۴۰۰‌هزار لیر بفروشند که داخل ترمینال با داد و فریاد از مردم کمک خواستیم و خوشبختانه دو پسر افغانی به داد ما رسیدند و نجات پیدا کردیم. آن‌ها احمد را هم دستگیر کردند، اما او از فرصت استفاده و فرار کرد.
متهم در ادامه برای تحقیقات بیشتر به دستور قاضی رضوانی در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار